مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
استفاده از قالب‌های نو برای بیان پیام‌های دینی در جامعه مهم است

استفاده از قالب‌های نو برای بیان پیام‌های دینی در جامعه مهم است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استفاده از قالب‌های نو برای بیان پیام‌های دینی می‌تواند گستره مخاطبان پیام‌های دینی را به نحو چشمگیری افزایش دهد و به نهادینه شدن آنها در لایه‌های مختلف جامعه یاری کند.

یکشنبه 22 نوامبر 2015 - 20:07

آیت‌الله رضا رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بهره‌گیری از تکنولوژی روز رسانه‌ای برای افزایش بُرد پیام و جذب مخاطب را مهم دانست و اظهار کرد: نقش رسانه‌ در شکل‌گیری افکار، عقاید و ذائقه‌های مخاطبان بسیار برجسته است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های ارتباط جمعی غرب میلیاردها انسان را آماج بمباران اطلاعاتی خود قرار داده‌اند، افزود: نباید تنها به ابزار تبلیغی سنتی بسنده کنیم که به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رسانه‌های جمعی به صورت گسترده در خدمت تبلیغات دینی قرار گرفتند به‌گونه‌ای که امروزه برنامه‌های متنوع مذهبی بخش قابل توجهی از فضای رسانه‌های کشور را در برگرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد رسانه‌ای به مقوله دین را گسترده خواند و تصریح کرد: حوزه‌‌های علمیه که نهاد اصلی و اساس تبلیغ دین به شمار می‌روند هنوز با فضای رسانه‌های گروهی و دانش رسانه آشنا نیستند و این وضعیت موجب درک نشدن صحیح رسانه‌ و ایجاد سوءتفاهم‌هایی بین دو قشر روحانی و فعالان رسانه‌ای شده‌است.

رمضانی یکی دیگر از ضرورت‌های امروز تبلیغ را استفاده از قالب‌های نو برای بیان پیام‌های دینی دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغات و پیام‌رسانی ماهیت و قالب‌های بیانی و قوانین خاص خود را دارد که خارج از چارچوب این موارد نمی‌توان پیام آنها را ترکیب کرد.

وی نقش ادبیات مناسب در فهم پیام و نفوذ در مخاطب را بسیار مهم و اساسی خواند و یادآور شد: ادبیات نامناسب با ظرفیت‌های مخاطب در انتقال پیام موجب ناکامی پیام‌رسانی می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تولیدات دینی کشور را قابل توجه ندانست و خاطرنشان کرد: استفاده از قالب‌های نو برای بیان پیام‌های دینی می‌تواند گستره مخاطبان پیام‌های دینی را به نحو چشمگیری افزایش دهد و به نهادینه شدن آنها در لایه‌های مختلف جامعه یاری کند.

به گفته وی، برخی از این قالب‌ها مانند رمان، قدرت نفوذ فوق‌العاده در مخاطبان خود دارند و حتی می‌توانند زیربنای شکل‌گیری نسلی نو و پی‌ریزی زیرساخت‌های فرهنگی و معنوی یک جامعه را فراهم آورند.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo