مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تجمع بزرگ عاشوراییان در آستانه‌اشرفیه

تجمع بزرگ عاشوراییان در آستانه‌اشرفیه

تجمع بزرگ عاشوراییان حسینی همزمان با روز اربعین در آستانه‌اشرفیه در حال برگزاری است.

چهارشنبه 2 دسامبر 2015 - 21:37

به گزارش فارس، هر ساله مراسم اربعین حسینی به صورت باشکوه خاصی در صحن مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف برگزار می‌شود.

امروز همزمان با روز اربعین حسینی مردم ولایت‌مدار و عاشقان ولایت و عصمت و طهارت با تجمع باشکوه خود در صحن مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری به سوگ چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان نشستند.

فرماندار آستانه اشرفیه در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری حسینی در این شهر با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: آستانه‌اشرفیه دارای ظرفیت‌های معنوی و مذهبی زیادی است که بخشی از آن امروز به نمایش گذاشته شده‌است.

حسین اسماعیلیان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی آستانه‌اشرفیه توانایی در برگزاری باشکوه تجمع عاشوراییان دارند، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم به شکوه برگزاری مراسم عزاداری حسینی افزوده‌است.

به گفته وی، امروز بانوان عزادار حسینی نیز در صحن حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف برادر گرامی امام رضا (ع) به عزاداری می‌پردازند.

این مسئول یادآور شد: امروز خیابان‌های اصلی و مناطق اطراف حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف نیز پذیرای سوگواران حسینی است.

به گزارش فارس، تعزیه خوانی و توزیع غذای نذری نیز از جمله رسومات مردم آستانه‌اشرفیه است که در اربعین حسینی جلوه خاصی دارد.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo