مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
نهضت خدمت‌رسانی پیامبر (ص) الگوی مسئولان باشد

نهضت خدمت‌رسانی پیامبر (ص) الگوی مسئولان باشد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطالعه رهبری سیاسی پیامبر (ص) برای مسئولان درس بزرگی است، گفت: نهضت خدمت‌رسانی پیامبر (ص) باید الگوی مسئولان باشد.

یکشنبه 6 دسامبر 2015 - 16:02

آیت‌الله رضا رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در آستانه رحلت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) اظهار کرد: مطالعه سیره علمی و عملی پیامبر و ائمه برای همه ما راه‌گشاست.

وی با بیان اینکه قرآن کریم پیامبر را به عنوان الگو معرفی می‌کند، افزود: این الگو در تمام زمینه‌ها و به صورت جامع است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری مطالعه رهبری سیاسی پیامبر (ص) را برای مسئولان درس بزرگی دانست و گفت: این امر می‌تواند برخی از مسایل و مشکلات را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه توطئه‌هایی که در زمان پیامبر (ص) اتفاق افتاد برای ما درس عبرتی است، افزود: نباید از این درس غافل شویم.

رمضانی نهضت خدمت‌رسانی پیامبر (ص) را الگوی مهمی برای مسئولان عنوان کرد و یادآور شد: پیامبر (ص) الگوی جامع و قرآنی است.

وی درباره ویژگی جامعه قرآنی وحدت‌محوری اظهار کرد: هر جامعه انسانی باید از وحدت برخوردار باشد تا از آثار آن بهره ببرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جامعه دینی مردم به طرف وحدت دعوت می‌شوند و این بزرگ‌ترین دستاورد انبیا است تا پایه‌های شناخت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انسان با شناخت می‌تواند به مقصد اعلا برسد، خاطرنشان کرد: انسان برای حرکت در جامعه باید از مبنا و ملاک برخوردار باشد و در سوره حجرات مشخص شده که انسان با چراغ روشن تقوا در جامعه گام بردارد.

رمضانی با تصریح بر اینکه آیات بسیاری در قرآن انسان را دعوت به وحدت کرده‌است، خاطرنشان کرد: آیات فراوانی نیز انسان را از اختلاف، نفاق و چند چهره‌ بودن برحذر می‌دارد.

وی گفت: در ارتباط با دین و مردم و خدا سفارش شده و قرآن انسان‌ها را به رافت بین قلوب دعوت می‌کند و امت اسلامی را به موحدت دعوت می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عمل کردن انسان به وظیفه خود با حکم خدا را جزو موارد مهم دانست و یادآور شد: بیش از یک‌میلیارد مسلمان در دنیا هستند که اگر مبانی وحدت را حفظ کنند قدرت بی‌نظیر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای جهان اسلام به وجود می‌آید.

وی وجود برخی اختلاف سلیقه‌های سیاسی را با برخورد منطقی بدون اشکال خواند و افزود: این اختلاف‌ها برای رشد جناح‌های سیاسی و رقابت‌ بین آنها لازم است البته اختلاف‌ها نباید به صورت اصل درآید.

رمضانی متذکر شد: اختلاف‌هایی که در نظام سیاسی پدید می‌آید وسیله رشد می‌شود اما اگر به صورت پایه درآید و یکدیگر را کنار بزنند و درصدد طرد همدیگر باشند این اختلاف شیطانی می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo