مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 Apr 2024
محتوا
حکیمی که در گیلان هنوز هم غریب است/ برگزاری مراسم بزرگداشت علامه عسکری لشت نشایی

حکیمی که در گیلان هنوز هم غریب است/ برگزاری مراسم بزرگداشت علامه عسکری لشت نشایی

رضا پورعسکری دبیر اجرایی برنامه بزرگداشت علامه حکیم زین العابدین عسکری در گفت وگو با خبرنگار ۸دی از برگزاری یازدهمین سالگرد و بزرگداشت علامه فقیه زین العابدین عسکری خبر داد. وی در ادامه با اشاره به اینکه علامه حکیم زین العابدین عسکری از علمای طراز اول گیلانی بودند اذعان کرد: علامه در سال ۱۳۰۸ در روستای […]

یکشنبه 24 آوریل 2016 - 23:17

زین العابدین عسگری

رضا پورعسکری دبیر اجرایی برنامه بزرگداشت علامه حکیم زین العابدین عسکری در گفت وگو با خبرنگار ۸دی از برگزاری یازدهمین سالگرد و بزرگداشت علامه فقیه زین العابدین عسکری خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علامه حکیم زین العابدین عسکری از علمای طراز اول گیلانی بودند اذعان کرد: علامه در سال ۱۳۰۸ در روستای نوحدان لشت نشا به دنیا آمدند و تا ۱۵ سالگی در آنجا زندگی میکردند.

وی در مورد حیات و زندگانی ایشان گفت : پدر علامه از علمای لشت نشا بودند و علامه در ۸ سالگی پدرشان را از دست میدهند، ایشان تا سن ۱۵ سالگی نزد حجت الاسلام رودباری پدر حضرت آیت الله رودباری در رشت تحصیل میکردند و بعد از بیماری حاج آقای رودباری به آستانه اشرفیه نزد علامه وحید آستانه به درس و شاگردی میپردازند و در همانجا نیز درس میدادند و بعد از آن تصمیم به مهاجرت میگیرند و از نزد حضرت سید جلال الدین اشرف به نزد بانو حضرت فاطمه معصومه مهاجرت میکنند.

وی تاکید کرد: در حوزه علمیه قم نزد آیت الله بروجردی ،حضرت علامه طباطبایی، آیت الله گلپایگانی و حضرت امام خمینی (ره) که بعد از تبعید امام (ره) تحصیل می کردند.


زین العابدین عسگری۲- سایت ۸دی نیوز

رضا پور عسکری در خصوص بزرگداشت و ناشناخته بودن این افتخار مردم گیل و دیلم اسوه علمی و تقوا و عرفان اینگونه گفت: علامه عسکری بعد از مجاهدت علمی فراوان و مظلومیت و غربت بسیار غریبانه بدون آنکه مردم گیلان او را بشناسند در سال ۱۳۸۴  به جوار حق تعالی شتافت که در حال حاضر مرقد ایشان در روستای سیاه گوراب از توابع لاهیجان بنا به وصیت شفاهی ایشان به همسر مکرمه اش میباشد که بنا به گفته ایشان میگویند مرا در روستای سیاه گوراب دفن کنید و یا مرا در روستای گنجا محله لشت نشا در جوار آقا سید حمزه ، که به وصیت اول جامه عمل پوشیده شد.
پور عسکری ادامه داد: ما ایشان را در سال ۸۴ از دست دادیم که در حال حاضر ۱۱ سال است برنامه بزرگداشت میگیریم بحمدالله در حد شهرستان گرفته میشود که اگر خداوند قسمت کند انشاالله چند سال آینده برنامه بزرگداشت کشوری را داشته باشیم.
وی در خصوص شناخت هرچه بیشتر مردم گیلان با این علم ومجاهد نستوه افزود: اما در حال حاضر وظیفه ما این است که در ابتدا ایشان را در استان گیلان معرفی کنیم که حقا ایشان غریب واقع شدند و هدف معرفی ایشان است . آیت الله رمضانی هم یکی از شاگردان ایشان هستند و پیام ایشان در این بزرگداشت قرائت می شود.
وی در پایان گفت این آیین بزرگداشت روز یکشنبه مورخ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در روستای گنجا محله لشت نشا با سخنرانی حجت الاسلام  دکتر ساجدی برگزار میگردد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo