مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 Apr 2024
محتوا
محصولات رنگ ايمان تا به امروز

محصولات رنگ ايمان تا به امروز

  1- «روز نارنجک» برش های کوتاه از زندگی سردار شهید «سید مهدی نقیبی راد» فرمانده گردان حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) لشکر قدس گیلان است. این شهید بزرگوار تا سن 20 سالگی که شهید می‌شوند مسئولیتهای مهمی را بر عهده داشتند که حضور او در جبهه‌ها با انجام کارهای بزرگ و عجیبی […]

سه‌شنبه 21 ژوئن 2011 - 20:24

 

1- «روز نارنجک»

برش های کوتاه از زندگی سردار شهید «سید مهدی نقیبی راد» فرمانده گردان حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) لشکر قدس گیلان است. این شهید بزرگوار تا سن 20 سالگی که شهید می‌شوند مسئولیتهای مهمی را بر عهده داشتند که حضور او در جبهه‌ها با انجام کارهای بزرگ و عجیبی همراه بود. مطالعه این کتاب شما را با رشادت‌های این شهید بزرگوار بیشتر آشنا خواهد کرد.

خاطرات خانواده و همرزمان شهید، گاه‌شمار زندگی و متن وصیت‌نامه ایشان محتوای این کتاب را تشکیل می‌دهند.

این کتاب با قیمت هر جلد 1150 تومان در تیراژ 3000 جلد و قطع پالتویی در64صفحه در پاییز 1388 منتشر گردید.

 

2- «سردار شهید جنگل درگذر ایام»

 کتابی است پیرامون زندگی و مبارزات روحانی شهید « میرزا کوچک خان جنگلی »و نهضت جنگل که با رویکرد واقع بینانه و نمایش جنبه اسلام خواهی این جریان، تحقیق و گردآوری شده است.

ویژگی های کتاب

1- زندگی نامه کوتاه و به صورت روز شمار شمسی و قمری وبعضا میلادی.

2- اولین کتاب درباره نهضت جنگل ویژه همه‌ی جوانان ایرانی.

3- معرفی یاران صدیق و حامیان نهضت و همچنین معرفی خائنین به نهضت جنگل  و عاقبت آنها.

5-  ترسیم چهره استبداد قاجارو استعمارگری و زیاده خواهی انگلیس و روسیه در ایران.

6- تعدادی عکس از نهضت جنگل در پایان کتاب.

این کتاب با قیمت هر جلد 1500 تومان در تیراژ 3000 جلد و قطع پالتویی در 108صفحه در پاییز 1388 منتشر گردید.

 

3- «رنگ ایمان»

برای اولین بار مجموعه سخنان ولي‌امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي، در جمع مردم گيلان که در سفر پر برکت ایشان در ارديبهشت سال 1380ایراد شده است به چاپ رسید.

پس از گذشتن چندين سال از آن سفر روحاني و آن ديدارهاي خاطره انگيز ، مرور جمله‌هاي حضرت آقا در ميان اقشار مختلف مردم گيلان ،‌خواندني، دلنشين و الهام بخش است.

انتشار سخنان حکيمانه و سرشار از لطف ايشان، هم شناسنامه‌اي است براي امَت غيور گيلان و هم ميزاني براي سنجش رفتار ما و مسئولين.

این کتاب با قیمت هر جلد 1000 تومان در تیراژ 3000 جلد و قطع پالتویی دربهار 1389 و در آستانه سالروز ورود رهبری به گیلان، منتشر گردیده است.

 

4- «شهیدآیت الله محمد مهدی ربانی املشی»

این کتاب در بردارنده زندگی و مبارزات شهیدآیت الله محمد مهدی ربانی املشی است و به صورت تلفیقی از گاهشمار و زندگی نامه نگارش یافته است.

آیت الله ربانی املشی به عنوان یکی از شاگردان نزدیک امام مبارزات خود را آغاز می‌کند. او از طرف امام برای تبلیغ به مناطق مختلف اعزام می‌شود و به همین دلیل طعم زندان و تبعید را هم می‌چشد.

 با پیروزی انقلاب حضور او در صحنه‌ی انقلاب واضح‌تر است. میزان اعتماد امام به او از مسئولیت‌هایی که بر دوشش نهاد آشکار می‌گردد: عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی، دادستان کل انقلاب اسلامی، عضویت در فقهای شورای نگهبان و… . کتاب با به شهادت رسیدن آیت الله ربانی املشی به دست گروهک منحرف سید مهدی هاشمی به پایان می‌رسد. آخر کتاب عکس‌هایی از این شهید بزرگوار نقش بسته است.
این کتاب با قیمت هر جلد 1500 تومان در تیراژ 3000 جلد و قطع پالتویی در 108صفحه در تابستان1389 منتشر گردید.

 

5-«آیه‌ی ایمان» سیری در زندگانی شهید عبادالله عزت پژوه

بازخواني پرونده مبارزات مجاهداني چون «عبادالله عزت پژوه» حاوي نكته‌هاي ناب و تصاویر صادقانه‌اي از واقعيت‌هاي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي و نمودار كوچكي از زحمات مخلصانه ی آنهاست.

واقعيت‌هايي كه گاه مبهم و کنایه آمیز آورده شده است و گاهی صریح، گاه تلخ مي‌نمايد و گاهي شيرين. گاهي سوال برانگيز است و گاهي عبرت آموز. گاهی پای خواننده را به فضای انقلاب باز می کند و گاه با او از درگیری های خیابانی و قبیله ای سخن می گوید و گاه او را به سال های جهاد هشت ساله می برد.گرچه آنچه آورده ایم، همه ی «آن چه هست» نمی باشد ،اما در نگارش كتاب سعي بر آن بوده كه قضايا آن طور روايت شوند كه اتفاق افتاده‌اند.     

نوشتار حاضر نمونه‌اي از «تاريخ شفاهي» است و در سبك نگارش به داستان هاي بسیارکوتاه(ميني مال) نزديك است و همزمان با تصوير فضاها و جريان هاي مختلف مربوط به انقلاب، به شخصيت شهيد عباد هم پرداخته است.

شهید عبادالله عزت پژوه از چهره‌های موثر ایام انقلاب استان گیلان و از موسسین سپاه این منطقه می‌باشد که در بصیرت افزایی جوانان انقلابی و مبارزه با منافقین و همچنین کمک به محرومان، بسیار زبان‌زد بوده است.

این کتاب که پنجمین کتاب از محصولات کانون فرهنگی دینی ثقلین شهرستان رشت می‌باشد در جهت آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ انقلاب اسلامی و تقویت و ترویج ارزشها و آرمانهای شهدا توسط محققین دفتر مطالعات مبارزات اسلامی این کانون؛ تنظیم گشته است.

این کتاب با قیمت هر جلد 1500تومان در تیراژ 3000 جلد و قطع پالتویی در144صفحه در بهار1390 منتشر گردید.

 

نرم افزار چند رسانه ای «روز نارنجک»

این نرم افزار اولین نرم افزاری است که به زندگی و مبارزات سردار شهید «سید مهدی نقیبی راد» فرمانده گردان حضرت رسول (ص) لشکر قدس گیلان است، پرداخته است. در این نرم افزار بیش از 300 قطعه عکس، 7 قطعه فیلم از خاطرات همرزمان و خانواده شهید، وصیت نامه شهید، روزشماری از حیات نورانی شهید، زندگی نامه شهید، بیش از 60 برش از زندگی شهید به صورت خاطرات کوتاه، اسامی شهدای زیر 17 سال استان گیلان و آلبومی از تصاویر سرداران شهید استان گیلان استفاده شده است.

از ویژگی های این نرم افزار می توان گرافیک جذاب و جدید آن را، بر شمرد. قیمت آن 1200 تومان می‌باشد.

 

نرم‌افزار موبایلی «سردار شهید جنگل» جهت آشنایی عموم مردم به ویژه نسل جوان با تلاشها و مجاهدتهای طاقت فرسا و بی بدیل مردم خطه پر برکت گیلان و مبارز شجاع و نستوه آن ـ میرزا کوچک خان جنگلی تهیه و تنظیم گردیده است.

میرزا در کلام بزرگان،  روزشمار زندگی میرزا، سرگذشت نهضت جنگل به طور خلاصه، لیست یاران نهضت جنگل، لیست خائنین به نهضت جنگل، لیست کتب منتشره در باره نهضت جنگل، چند شعر، مرامنامه نهضت جنگل، لینک و  نگارخانه؛ محتوای این نرم افزار را تشکیل می‌دهد

نسخه1، با فرمتjava  ، پاییز1388، حجم کمتر از 1 مگابایت، دانلود از سایت به صورت رایگان.

 

 

www.rangeiman.ir

سایت رنگ ایمان به عنوان پایگاهی مرجع درباره مبارزات اسلامی گیلان، جهت كمك به روند رشد و توسعه اطلاع رساني، سرعت بخشيدن به نشر بصیرت انقلابی ، ترویج  مباحث مربوط به هویت ملی و دینی و تسهيل در امور پژوهشي، به فعالیت می‌پردازد.

اين سایت کلیه کارهای مربوط به فضای مجازی دفتر مطالعات مبارزات اسلامی گیلان را عهده دار مي باشد تا تحقیقات پژوهشي و فرهنگي این دفتر را که زیر نظر کانون ثقلین اداره می‌شود، به روز در اختيار مخاطبين قرار دهد.

سایت جهت بررسی و مطالعه تمامی فعالیتهای مبارزاتی مردم مومن این منطقه پربرکت آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شما می‌باشد.

موضوعات سایت شامل: اخبار، اسناد، مقالات، گیلان ما، ویژه نامه، گروه نرم افزاری، گروه هنری، آلبوم تصاویر، مصاحبات، محصولات، کتابخانه؛ می‌شود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo