مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
زندگی نامه شهید قدس سردار احمدرضا مظلومی

زندگی نامه شهید قدس سردار احمدرضا مظلومی

شهید قدس سردار احمدرضا مظلومی دانشجوی دانشکده شهید محلاتی قم بود که بعد از حضور در جبهه های جنگ تحمیلی صدام علیه ایران به لبنان رفت و مسئولیت تبلیغات خارجی سپاه را در آنجا بر عهده داشت و سرانجام به دست صهیونسیتها ترور شد و به شهادت رسید

جمعه 25 نوامبر 2011 - 00:14

 

دوم آذر ۱۳۴۲، درروستای رودپشت از توابع شهرستان رشت متولد شد . پدرش محمد ، کشاورز بود و مادرش مونس نام داشت . دانشجوی رشته الهیات دانشکده شهید محلاتی قم و پاسدار بود . سال ۱۳۶۴، ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر است . ششم خرداد ۱۳۶۶، با سمت مسوول تبلیغات خارجی سپاه در شهر صور لبنان بر اثر انفجار بمب در اتومبیل توسط صهیونیستها به شهادت رسید . مدفن وی در زادگاهش واقع است .

 

شهید احمدرضا مظلومی زیباترین چیز را در برخورد نخست با مردم به آنها هدیه می داد و آن لبخندی دل نشین بود که در اعماق وجود هر انسانی می نشست. شهید علاقه وافری به فراگرفتن علوم گوناگون، به خصوص علوم دینی و مذهبی از خود نشان می داد. ایشان سعی می نمود تا در کنار علم، ایمان و تقوا را نیز در وجودش تقویت نماید. وی خدمتگذاری به محرومان را از وظایف خود میدانست. دیگران از معاشرت با او لذّت می بردند. چون در اثر مصاحبت با او، آرامشی خاص احساس می کردند.

 

ایشان از بانیان احداث انجمن اسلامی در مسجد جامع رود پشت خشکبیجار بود و در هر فرصتی کلاسهای مسائل عقیدتی و سیاسی را در آنجا دایر می کرد و در زمینه ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، نهایت جهد و تلاش را داشت. شهادت در راه خدا و انقلاب نیز آرزوی همیشگی اش بود.

 

شهید در این باره می نویسد:« وقتی که ناراحت هستم دل را با خواندن قرآن تسکین می دهم»

 

به هر حال همسر و یگانه کودک شهید مظلومی از دیار نیستی به دنیای باقی شتافتند و او را تنها گذاشتند اما نه تنهای تنها . او خدای خود را داشت و از آنجائیکه با بجا آوردن نافله های شب خود را به خدای خویش نزدیک کرده بود . خداوند صبری ایوب وار به او عطا کرده به حدی که صبر و استقامت شهید ، زبانزد خاص و عام بود.

 

شهید گرانقدر بعد از اربعین عزیزانش به سرحدات غرب کشور شتافت و چند ماهی در مناطق جنگی شهر ارومیه در خدمت به رزمندگان اسلام ادای وظیفه کرد .

 

او در کمال ناراحتی هرگز علم و دانش را فراموش نکرد . بطوریکه اکثر اوقات مشغول مطالعه بود. شهید همیشه از مصیبتهائی که بر جهان اسلام خصوصاً مردم لبنان و کشورهای منطقه ، از طرف آمریکای جهانخوار وارد می شد رنجور خاطر بود . ودوست داشت که در کنار مردم لبنان به مبارزه بپردازد . واین عمق بینش ایشان را نشان می داد .

 

شهید در وصیت نامه اش مطلب فوق را تأئید می کند آنجا که نوشته است :

 

«چگونه انسان می تواند بنشیند و ببیند که زنان و کودکان و پیرمردان و بالاخره اقشار مسلمان و مردم با ایمان لبنان زیر آتشهای توپ و گلوله آمریکا – فرانسه – انگلیس – اسرائیل و شوروی و تمامی متجاوزین قرار بگیرد و به زندگی راحت بپردازد….

 

دلم آرام نمی گیرد چگونه اینها را ببینم و بنشینم . نمی توانم ، نمی توانم ، می خواهم بروم و دلم را آرامش دهم می خواهم به ندای آن مظلوم همیشه تاریخ که صدایش در تمامی دورانها به گوش آدم می رسد که «آیا کسی است مرا یاری کند؟» لبیک بگویم ، می خواهم که تلافی تمامی جنایتکاران تاریخ را از جانیان امروز که نمایندگان آنها هستند بگیرم، می خواهم بروم به آن لیاقت واقعی خود برسم . خدایا خودت می دانی که چقدر در راه سازندگی خویش در تلاشم»

 

سرانجام شهید مظلومی در دی ماه ۶۵به لبنان عزیمت وبه عنوان مسئول تبلیغات خارجی سپاه شروع به فعالیت کرد.

 

از فعالیتهای شهید در لبنان برگزاری مسابقات و کلاسهای قرآن و احکام بود که خود نیز به عنوان مربی قرآن خصوصاً برای فرزندان شهیدان لبنانی نقش به سزائی را در اشاعه فرهنگ قرآنی ایفا نمود. شرکت فعال در کنفرانس قرآن که در بدو ورود ایشان به لبنان و با شرکت علماء علوم قرآنی لبنان برگزار گردید از جمله موارد قابل ذکر است .

 

شهید مظلومی تشکل دادن به نیروهای لبنانی علیه اسرائیل را محور تمام فعالیتهای خود قرار داد و برای تحقق بخشیدن به این امر با دلسوزی خارق العاده ای بطور شبانه روزی کار کرد که در این ارتباط دیدار او با علماء و شخصیتهای لبنانی وارتباط پی گیر و مستمر با آنها برای برنامه ریزی راهپیمائی روز جهانی قدس از جمله موارد شایان ذکر می باشد.

 

شهید همچنین در بین عامه مردم لبنان خصوصاً جوانان حاضر می شد وبا آنان ارتباط نزدیک و مداومی را برقرار می کرد. تا بدینوسیله آنان راد علیه اسرائیل بسیج نماید. لازم ذکر است که خود نیز آمادگی کامل برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی را داشت به طوری که چندین بار درخواست عملیات استشهادی را نموده بود .

 

و خلاصه اینکه تلاش بی وقفه شهید مظلومی ودیگر همکارانش در ماه مبارک رمضان در ایجاد شور و حالی غیر قابل تحریر در مردم جنوب لبنان که از عمق عقاید اسلامی آنان نشأت می گرفت توانمندی و اوجگیری حرکت اسلامی را در پی داشت . ایشان توانستند عده زیادی از مردم را به صحنه آورده و در مساجد و حسینیه ها سازماندهی نمایند. وبا شرکت در راهپیمائی روز جهانی قدس حرکت اسلامی رابا عظمت و اُبهت زایدالوصفی متبلور نماید که بنا به گفته برادران در سپاه لبنان روز جهانی قدس  در آن سال (۶۶) نسبت به سالهای قبل از شکوه و عظمت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

دشمنان اسلام و صهیونیستهای نژاد پرست که تاب تماشای منظره تبلور حرکت اسلامی را نداشتند در صدد تهیه و اجراء توطئه ای بودند تا اولاً تغییر جهتی در روند تبلیغات مثبت آنروز ایجاد نمایند ثانیاً از مسئولین و دست اندرکاران حزب ا…انتقام بگیرند و با اینکار موجب خالی شدن صحنه از وجود مؤمنین گردند . ثالثاً شیرینی حرکت عظیم روز جهانی قدس را به کام شیعیان خصوصاً امت حزب ا… لبنان تلخ نمایند . به همین منظور در ساعت ۱۰/۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه مورخ ۱۳۶۶/۴/۳ مصادف با ۲۵ ماه رمضان المبارک ۱۴۰۷ که روزی فراموش نشدنی در تاریخ مبارزات ملت لبنان بود در شهر صور لبنان و در نزدیکی سرزمین قدس در حالیکه دو روز از روز جهانی قدس می گذشت مظلومی را با لب تشنه به مانند مولایش و توسط بمبی که در ماشین وی جاسازی نموده بودند به شهادت رساندند و شهید مظلومی در سن ۲۴سالگی ، پس از مدتها ایثار و فداکاری ردای خونین شهادت را بر دوش کشید و به لقاء حق پیوست.

ارسال دیدگاه

enemad-logo