مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
اجتماع دانش آموزان در مزار شهدای رشت به مناسبت هفته عفاف و حجاب

اجتماع دانش آموزان در مزار شهدای رشت به مناسبت هفته عفاف و حجاب

 به مناسبت هفته عفاف و حجاب، جمعی از دانش آموزان دختر و خانواده های معظم شهدا امروز (شنبه ۴/۲۶) در مزار شهدای رشت حضور یافتند.

شنبه 16 جولای 2016 - 15:32

در این اجتماع جمعی از دانش آموزان قرارگاه های دخترانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان رشت با حضور در گلزار شهدای این کلانشهر، ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا خواستار توجه جدی تر مسئولان به موضوع حجاب شدند.
در این اجتماع دختر امیررضا علیزاده یکی از شهدای مدافع حرم متنی را در راستای حفظ عفاف و حجاب برای پاسداشت خون شهدا و وصایای آنان قرائت کرد.
همچنین در این اجتماع دو نفر از همسران شهدای مدافع حرم در رابطه با حجاب و اهمیت آنان سخنرانی کردند.
در پایان این مراسم بیانیه ای از سوی یکی از دانش آموزان به نمایندگی از تشکل های دانش آموزی قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: من به عنوان یک دانش آموز محجه و متعهد به مبانی دینی و پیرو خط ولایت فقیه دغدغه های خود را در دو بخش ارایه می کنم، بخش اول دغدغه های مربوط به نحوه پوشش دختران و زنان در سطح شهر و بخش دوم مربوط به فضای مدرسه و روند نظام آموزشی.
تشکیل جنبش دانش آموزی عفاف و حجاب و مطالبه گری از حوزه عمومی و اجرایی ، عضویت نماینده تشکل دانش آموزی در جمع شورای فرهنگ عمومی و تشکیل کمیته حجاب و عفاف از درخواست تشکل های دانش آموزی در این بیانیه بود.
در سال تحصیلی گذشته، بیش از ۳۶۵ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.

 

منبع : ایرنا

ارسال دیدگاه

enemad-logo