مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
برنامه های فرهنگی در سواحل با هدف مقابله با جنگ نرم اجرا می شود

برنامه های فرهنگی در سواحل با هدف مقابله با جنگ نرم اجرا می شود

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: برنامه های فرهنگی و هنری در سواحل آستارا با موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی و با هدف مقابله با جنگ نرم دشمن اجرا می شود.

سه‌شنبه 19 جولای 2016 - 11:48

به گزارش رنگ ایمان به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد علی علیزاده در آیین افتتاحیه برنامه های فرهنگی سپاه در ساحل صدف این شهرستان افزود: از جمله برنامه هایی که دشمنان از طریق جنگ نرم پیگیر آن هستند ترویج بد حجابی در جامعه است.
وی ترویج بدحجابی را از طریق شبکه های ماهواره ای زنگ خطری جدی برای خانواده ها عنوان و اضافه کرد: امروزه یکی از مهمترین عوامل سست شدن بنیان خانواده ها و افزایش آمار طلاق ترویج بدحجابی و بی عفتی در جامعه است.
وی با بیان اینکه ابتکار عمل در اجرای برنامه ها به جذابیت آن ها اضافه خواهد کرد ، گفت: برنامه های فرهنگی در یک فضای شاد و صمیمی ولی در عین حال آموزنده بایستی اجرا شود تا خروجی مثبتی نیز داشته باشد.
وی با بیان اینکه شادی در چارچوب سالم و تعیین شده و با در نظر گرفتن توسعه فرهنگ دینی و اسلامی از جمله ارمغان های ارشمند برنامه های فرهنگی در سطح سواحل است ، اضافه کرد: هر چه قدر آموزه های دینی از طریق زبان هنر به جامعه انتقال یابد، ما به همان اندازه می توانیم در راستای نهادینه ساختن این امر موفق عمل کنیم.
وی حضور و ظهور تمامی اندیشه های فرهنگی را در قالب برنامه های فرهنگی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه آستارا توانسته با پرداختن به مسائل فرهنگی از طریق بهره گیری از توان و ظرفیت هنرمندان در طول سه سال گذشته به موفقیت های زیادی دست یابد.
واحد فرهنگی و اجتماعی سپاه آستارا برای چهارمین سال پیاپی است که این برنامه ها را در دو طرح سالمسازی دریا در شهرستان آستارا برگزار می کند.
در قالب این برنامه ها نمایشگاه هایی شامل غرفه های عفاف و حجاب ، ایستگاه ورزش و سلامت ، غذاهای سنتی ، هنرهای تجسمی و صنایع دستی ، طب سنتی و سبک زندگی اسلامی و مرکز مشاوره دینی عرضه محصولات فرهنگی و کتاب در دو طرح سالمسازی دایر است.
تا پایان شهریورماه شش گروه هنری نیز با اجرای میان پرده طنز و برگزاری مسابقه در بین شرکت کنندگان فضایی شاد را برای شهروندان و مسافران خلق می کنند.
شهرستان آستارا با ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دارای سه طرح سالمسازی دریا یکی به نام طرح صدف در هفت کیلومتری شهر آستارا و در روستای سیبلی ، دیگری طرح سالمسازی لوندویل و دیگری سفیر امید در ساحل خود شهر آستارا است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در مرز با جمهوری آذربایجان و در مسیر جاده ای شمالغرب کشور یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo