مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
رئیس بسیج هنرمندان گیلان: نخستین جشنواره کار و تلاش در گیلان برگزار می‌شود

رئیس بسیج هنرمندان گیلان: نخستین جشنواره کار و تلاش در گیلان برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان گفت: سازمان مرکزی بسیج هنرمندان در تلاش است تا جشنواره کار و تلاش را به کمک بسیج سازندگی با محوریت فرهنگی و هنری برگزار کند.

چهارشنبه 20 جولای 2016 - 19:17

به گزارش رنگ ایمان ، سرهنگ کیومرث دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: جذب و سازماندهی هنرمندان در بسیج یکی از ارکان ثابت فعالیت در بسیج هنرمندان محسوب می‌شود و  هدف سازماندهی مخاطبین و هنرمندان در رشته‌های مختلف است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان گفت: جذب و سازماندهی یکی از کارهایی است که در راستای برگزاری جشنواره‌ها انجام می‌شود و این مسئله در مورد بسیجیان عادی و فعال امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه تنوع کار هنری در بسیج هنرمندان بسیار زیاد و گسترده است افزود: ۸ انجمن در این حوزه فعال هستند که انجمن شعر داستانی، تئاتر، فیلم، عکس، خوشنویسی و هنرهای تجسمی از جمله این فعالیت‌هاست.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به اینکه تغییر موازنه فرهنگی و هنری یکی دیگر از اهداف بسیج هنرمندان است اظهار کرد: اگر این موازنه در جامعه به نفع ارزش‌های انقلابی و نیروهای مدافع انقلاب حرکت کند بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای در جلسات اخیر ایشان و در دیدار با دانشجویان گفت: دشمن با توجه به تمامی راهکارهایی که برای نظام جمهوری اسلامی داشته است سعی می‌کند تا از دیدگاه فرهنگی ورود کند تا انقلاب را به چالش بکشاند.

دولتی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم تا با تغییر موازنه فرهنگی به نفع نیروهای ارزشی و انقلابی و فرهنگی ورود کنیم گفت: یکی از شاخصه‌های مهم تقویت ارتباط سازمانی بین انجمن‌های تخصصی در سطح استان با کانون‌ها در شهرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه تاکنون ارتباط خوبی بین این دو قشر ایجاد شده و هدف ما نیز تقویت کردن این دو بخش است اظهار کرد: برگزاری برخی از برنامه‌ها مثل برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای کانون‌ها، نظارت و حمایت از انجمن‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان مطرح کرد: بیشتر این کارها در سطح کانون شهرستان‌ها انجام می‌شود و کانون‌های ما در سطح استان گیلان، این کانون‌ها را نظارت و حمایت می‌کنند.

دولتی با بیان اینکه امسال ۴ یادواره شهدا در گیلان برگزار می‌شود اظهار کرد: برگزاری برنامه یادواره شهدا از برنامه‌های در دست اقدام است که یکی از این یادواره‌ها تابستان امسال در شهرستان رودسر برگزار می‌شود و برخی از شهرهای تابعه را نیز پوشش می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان با اشاره به برگزاری یادواره‌ها و مراسم‌های مختلف در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه نباید از یاد شهیدان غافل شویم و باید این روحیه را در جوانان و به خصوص نسل جدید تقویت کنیم.

دولتی با اشاره به اینکه هر قدر فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم باز هم کم است گفت: برگزاری این یادواره‌ها در رفتار نسل جوان بسیار تأثیرگذار و حتی گوشزدی برای افرادی است که این مهم را از یاد برده اند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل تصریح کرد: سازمان مرکزی بسیج هنرمندان در تلاش است تا نخستین جشنواره کار و تلاش را به کمک بسیج سازندگی در کشور با محوریت فرهنگی و هنری برگزار کند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo