مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در ۹۰۰ مسجد گیلان

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در ۹۰۰ مسجد گیلان

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های ۹۰۰ مسجد استان در تابستان امسال خبر داد

پنج‌شنبه 21 جولای 2016 - 12:47

به گزارش رنگ ایمان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم امشب در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد عفاف و حجاب اظهار کرد: عفاف و حجاب موضوع عقلی، فطری و دینی است.

وی ادامه داد: بشر تا قرن نوزدهم هرگز از فطرت درونی خود عدول نکرد اما امروز عفاف و حجاب از مدار خود خارج شده و حتی به کودکان رحم نکردند و به بهانه‌های مختلف به عفاف و حجاب حمله می‌کنند.

دبیر شورای عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این شورا براساس نیازسنجی و ظرفیت سازمانی خود عمل می‌کند، تصریح کرد: ۹۰۰ مسجد را با برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان اداره می‌کنیم.

پورابراهیم از تشکیل انجمن‌های قرآنی و نهج‌البلاغه زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد و بیان کرد: کارشناسان اداره مذکور درصدد هستند با زبان هنر بتوانند عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند.

وی به وجود سه گروه حجاب‌گرا، حجاب‌گریز و حجاب‌ستیز در جامعه اشاره کرد و افزود: در مورد افراد حجاب‌گریز اقدام‌های خوبی در جامعه انجام شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره تولید آثار فرهنگی توسط «طلایه‌داران عفاف و حجاب» در استان، خاطرنشان کرد: انتشار کتاب زندگی قرآنی با موضوع عفاف و حجاب از جمله فعالیت‌های گروه مذکور در گیلان است.

پورابراهیم به حمایت از نویسندگان در عرصه عفاف و حجاب در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سال‌های گذشته نمایشگاه‌های مختلف مد و لباس در استان طراحی و برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مسابقه‌ها و نمایشنامه‌های عفاف و حجاب در گیلان برگزار شده است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب نیازمند دقت است.

دبیر شورای عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر برنامه‌ریزی قوی‌تر در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، بیان کرد: ۲۶ دستگاه متولی در امر عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند و مانند حلقه‌های زنجیر باید به همدیگر وصل شده و عزم جدی و همگانی داشته باشند.

برچسب‌ها:

ارسال دیدگاه

enemad-logo