مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
خبرنگار مسلمان آمریکایی الاصل پرس تی وی: آمریکا بدهکارترین کشور جهان است/ از ابتدا امیدی به برجام نداشتم

خبرنگار مسلمان آمریکایی الاصل پرس تی وی: آمریکا بدهکارترین کشور جهان است/ از ابتدا امیدی به برجام نداشتم

مرضیه هاشمی: بسیاری از افراد نمی دانند که آمریکایی که مدام از حقوق بشر در دیگر کشورها حرف می‌زند، دارای بیشترین زندانی های سیاسی است که به خاطر اظهار نظر اجتماعی و انتقادی، افراد را سی سال در یک زندان انفرادی حبس می کنند.

دوشنبه 25 جولای 2016 - 19:31

به گزارش رنگ ایمان، مرضیه هاشمی مجری زن مسلمان شده آمریکایی الاصل در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به بحث حقوق بشر در آمریکا گفت: بسیاری از افراد نمی دانند که آمریکایی که مدام از حقوق بشر در دیگر کشورها حرف می‌زند، دارای بیشترین زندانی های سیاسی است که به خاطر اظهار نظر اجتماعی و انتقادی، افراد را سی سال در یک زندان انفرادی حبس می کنند.

این مجری زن مسلمان شده آمریکایی الاصل گفت: زمانی که من مسلمان شدم و روسری سر کردم برای استخدامم،  هیچ کسی به من نگفت چون مسلمان شده ام  به من کار نمی‌دهند، اما به بهانه های مختلف من را استخدام نمی‌کردند برای آنکه در آمریکا بحث نژاد پرستی و کم توجهی به سیاه پوستان در اکثر موارد دیده می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد که از بیرون نگاه می‌کنند می گویند که در آمریکا امکانات و عدالت به خوبی برقرار است، اما افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند  به خوبی می‌دانند که واقعیت چیز دیگری است و فقط یک طبقه ثروتمند در مناطقی خاص، دارای امکانات خوب مانند مدرسه و… هستند.

مرضیه هاشمی گفت: شاید بسیاری از مردم آمریکا اکنون کمتر به کلیسا می‌روند، ولی در ریشه به دین اهمیت می‌دهند، اما  یک درصد ثروتمندی که جامعه را اداره می‌کنند با قوانین و فعالیت های رسانه های سعی دارند که تمامی خط قرمز های انسانیت را از بین ببرند؛ برای نمونه وقتی اوباما از قانونی شدن ازدواج همجنس بازان سخن گفت، بسیاری از مردم آمریکا از این سخنان ناراحت شدند.

این روزنامه نگار ادامه داد: برایم خنده دار است که در ایران افرادی در ذهنشان این است که آمریکا می‌تواند مشکلات اقتصادی ایران را حل کند، چرا که آمریکا که خودش بدهکارترین کشور جهان است تنها با چاپ اسکناس آن هم بدون هیچ پشتوانه‌ای و با فروش تسلیحات نظامی و چپاول ملت ها خود را نگاه داشته است و از طرفی دیگر بعد از سال ۱۹۷۹ هدف اصلی آمریکا نابودی جمهوری اسلامی ایران بوده است، در این صورت آمریکا چطور می تواند مشکلات اقتصادی دیگر کشور ها به خصوص ایران  را حل کند؟!

مجری و تحلیل گر شبکه پرس تی وی گفت: در رابطه با برجام، من از همان ابتدا امیدی به سرانجام رسیدن این موضوع نداشتم. شاید در ظاهر طرف غربی با لبخند و دست دوستی جلو آمد اما همه می‌دانیم که غرب تنها به دنبال منافع خود است و با فشار به کشورهای دیگر نمی‌گذارد که دیگر کشورها با ایران وارد فعالیت های اقتصادی شوند. اگر آمریکا غیر از این کاری را  انجام می‌داد من تعجب می کردم.

 این فعال رسانه ای با اشاره به انتخابات پیش رو دولت آمریکا گفت: هر دو نامزد آمریکایی یعنی ترامپ و کلینتون خطرناک هستند اما با رصد جریان رسانه‌ای غربی متوجه می‌شویم که این رسانه ها با روی کار آمدن ترامپ مخالفت می‌کنند، چرا که ترامپ حرف هایی می‌زند که تا کنون هیچ نامزد انتخاباتی در هیچ دوره های نگفته است، ترامپ صریحاً از قرارداد های نظامی بین المللی و ورود نظامی آمریکا به دیگر کشورها انتقاد می‌کند و می‌گوید که باید خود کشور آمریکا را بسازیم؛ هر چند هیچ گاه دولت آمریکا از این دخالت نظامی عقب نشینی نمی‌کند چرا که می‌خواهد  دنیا را به کنترل خود در آورد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo