مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
حقوق شهید کریمی چقدر بود + فیش حقوقی شهید کریمی/ مقام معظم رهبری پاسخ می دهند برای اولین بار در رنگ ایمان

حقوق شهید کریمی چقدر بود + فیش حقوقی شهید کریمی/ مقام معظم رهبری پاسخ می دهند

سند مربوط به مقدار حقوق شهید کریمی در سمت فرمانداری لاهیجان در ماههای اول انقلاب تقدیم عموم می گردد که برخی بدانند، شهید کریمی با نگرفتن حقوق خود در طول مدت خدمتش، چه مقدار به بیت المال کمک کرده است.

سه‌شنبه 26 جولای 2016 - 10:00

محسنی

شهید ابوالحسن کریمی که از فرزانگان گیلانی به حساب می آید، بعد از تحصیل در رشته ریاضی در دوران متوسطه، وارد دانشگاه تهران شد و در رشته اقتصاد تحصیل کرد و توانست در سال ۱۳۵۲ موفق به اخذ مدرک لیسانس اقتصاد شود. او در حین دوران تحصیل در مدارس و دانشگاه و دوران سربازی به مبارزه با رژیم طاغوتی پهلوی نیز می پرداخت.

شهید کریمی قبل از انقلاب به صورت حق التدریس و یا خصوصی به تدریس درسهای ریاضی، زبان انگلیسی و عربی در شهرهای آستانه اشرفیه، کیاشهر و لاهیجان برای دانش آموزان می پرداخت. او علاوه بر آن یک مغازه مطبوعاتی نیز داشت که از این راهها علاوه بر کسب درآمد، به فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و علمی مشغول بود.

اما با اوج گیری مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به ظرفیتهای ویژه شهید کریمی، مسولیتهای مختلفی بر عهده او گذاشته شد که شهید کریمی در طول خدمت خود در هیچ کدام از آنها از جمله فرمانداری لاهیجان و دادستانی کل استان گیلان هرگز ریالی به عنوان حقوق و پاداش دریافت نکرد، بلکه از جان و مال خود برای مردم و انقلاب نیز هزینه بسیاری کرد.

در اینجا سند مربوط به مقدار حقوق شهید کریمی در سمت فرمانداری لاهیجان در ماهای اول انقلاب تقدیم عموم می گردد که برخی بدانند که شهید کریمی با نگرفتن حقوق خود در طول مدت خدمتش، چه مقدار به بیت المال کمک کرده است.

سند۲ - شهید کریمی

جالب است ایشان که در سال ۴۷ در کوی دانشگاه تهران برای تحصیل مستقر بود، حق الزحمه سرپرستی خود از یکی از ساختمانهای کوی را هم دریافت نمی کرد و اعلام کرد که این کارها را افتخاری انجام داده است لذا به حسابداری دانشگاه برگرداند. 

سند ۱ - شهید کریمی

مقام معظم رهبری نیز در پی ابلاغ حکم انفصال از خدمت برای شهید کریمی که مدتی بعد از شهادت او صادر شده بود، پیامی جهت اظهار ناراحتی به دادستان تهران صادر کرد که به حقوق نگرفتن ایشان از بیت المال شهادت داده است:

«اینگونه برخورد دستگاه قضایی با شخصیتهای مومن و متعهد و ایثارگری همانند شهید کریمی که عمری صادقانه و مخلصانه در راه اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی به تلاش شبانه روزی دست یازید و در زمان تصدی فرمانداری و دادستانی حتی ریالی هم از دولت حقوق دریافت نکرد و همیشه معتقد بود که در این زمان حساس باید به دولت به مقدار بسیار ناچیز کمک کرد، می تواند آثار بسیار نامطلوبی در بین دوستان واقعی انقلاب اسلامی بر جای گذاشته و دشمنان انقلاب را برای فتح مجدد سنگرهای از دست رفته شان ترغیب نماید.»

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo