مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۰ مهر

تقویم تاریخ گیلان – ۱۰ مهر

۱- سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری. این انتخابات در شرایطی برگزار شد که جمهوری اسلامی درگیر بحران های شدید سیاسی- امنیتی و همچنین جنگ با عراق و شهادت رجایی و باهنر و… بود. نامزدهای این دوره از انتخابات آقایان سید علی خامنه‌ای، سید علی اکبر پرورش، حسن غفوری فرد و سید رضا زواره‌ای بودند. در […]

پنج‌شنبه 2 اکتبر 2014 - 19:28

۱- سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری. این انتخابات در شرایطی برگزار شد که جمهوری اسلامی درگیر بحران های شدید سیاسی- امنیتی و همچنین جنگ با عراق و شهادت رجایی و باهنر و… بود. نامزدهای این دوره از انتخابات آقایان سید علی خامنه‌ای، سید علی اکبر پرورش، حسن غفوری فرد و سید رضا زواره‌ای بودند. در نهایت آیت الله خامنه ای با حدود ۱۶ میلیون رأی انتخاب شدند. گفتنی است که ۹۵ درصد شرکت کنندگان به آیت الله خامنه ای رای دادند. (۱۳۶۰ ش)

۲- در همین روز حسین نامجو از جوانان انقلابی انزلی به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید. (۱۳۶۰ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

۳- در این روز در جلسه حزب جمهوری اسلامی در تهران به مشکلات حزب درگیلان پرداخته شد. مشکلات حاد حزب با امام جمعه رشت نیز مد نظر قرار گرفت. قرار شد یک روحانی به عنوان واسطه انتخاب شود. اما اینکه آن روحانی کیست و چرا در گیلان کسی حضور نیافت از ابهامات این مسئله است. در خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی چنین آمده: «گزارش حزب [جمهورى اسلامى‏] گیلان را داشتیم و اختلافات آنها با ائمه جمعه. تصمیمات از جمله، تعیین روحانى عاقلى در رأس حزب [جمهورى اسلامى‏] گیلان اتخاذ شد.» (۱۳۶۲ ش) (آرامش و چالش کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۲، ص:۳۲۰٫)

۴- نوروز رضاییان از مردم رشت داخل داروخانه اش به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید. (۱۳۶۸ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

ارسال دیدگاه

enemad-logo