مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
استان گیلان میزبان ۹ کبوتر خونین بال آسمان شهادت است

استان گیلان میزبان ۹ کبوتر خونین بال آسمان شهادت است

مسئول امور یادمان‌ها و حرم شهدای گمنام استان گیلان گفت: ۷ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس و ۲ شهید گیلانی شناسایی شده نهم مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) در گیلان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

سه‌شنبه 26 جولای 2016 - 20:45

به گزارش رنگ ایمان، ابراهیم پورخوش سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اظهار داشت: پیکرهای پاک ۷ شهید گمنام دوران دفاع مقدس و ۲ شهید گیلانی شناسایی شده در ۶ نقطه از استان گیلان صبح شنبه نهم مردادماه همزمان با سالروز شهادت ششمین پیشوای مسلمین جهان حضرت امام صادق (ع) تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهدای دوران دفاع مقدس ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۹ مردادماه برگزار می‌شود افزود: یک شهید گمنام در پادگان شهید نامجوی نیروی دریایی ارتش در حسن رود انزلی، ۲ شهید گمنام در پارک شهر خشکبیجار، ۲ شهید گمنام در پارک شهر پره سر رضوانشهر و ۲ شهید گمنام نیز در پارک شهر گوراب زرمیخ صومعه سرا به تدفین می‌شوند.

پور خوش سعادت گفت: همچنین پیکرهای پاک ۲ شهید گیلانی دوران دفاع مقدس، شهیدان ایرج فلاح ابراهیم‌پور از آستانه اشرفیه و شهید حمیدرضا رحیمیان از رودسر در معراج شهدا شناسایی شدند و در ایام شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام صادق (ع) در زادگاهشان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

مسئول امور حرم شهدای گمنام گیلان با اشاره به مشخصات شهدای گرانقدر گمنام خاطرنشان کرد: شهید گمنام نیروی دریایی حسن رود در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ در منطقه شرق بصره در ۲۳ سالگی به شهادت رسید.

پورخوش سعادت خاطرنشان کرد: دو شهیدی که در پارک شهر خشکبیجار خاکسپاری می‌‌‌شوند ۱۹ و ۴۰ ساله بودند و در عملیات‌ رمضان در منطقه شرق بصره در سال ۱۳۶۱ و در منطقه “ام الرصاص” عملیات ایذایی والفجر ۸ در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسیدند.

وی سن شهدای گمنام پارک شهر پره سر رضوانشهر را ۱۹ و ۱۸ ساله اعلام کرد و افزود: این شهدای بزرگوار در سال‌ های ۶۴ و ۶۱ در عملیات ایذایی والفجر ۸ در جزیره “ام الرصاص” و در عملیات محرم در منطقه شرهانی شهید شدند.

مسئول امور حرم شهدای گمنام گیلان به مشخصات ۲ شهید گمنام در پارک شهر گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و گفت: یکی از این دو شهید ۲۰ ساله است و در سال ۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت رسید و شهید دیگر در ۲۵ سالگی در جزیره ام الرصاص در جریان عملیات ایذایی والفجر ۸ در سال ۶۴ آسمانی شد.

برچسب‌ها:

ارسال دیدگاه

enemad-logo