مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۸ مهر

تقویم تاریخ گیلان – ۱۸ مهر

۱- اولین شهید لاهیجان و ماسال در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شدند. شهید «بهمن وارسته» اولین شهید لاهیجان بود که در جنگ تحمیلی به شهادت رسید. همچنین شهید «هلهل عبدالخانی» اولین شهید ماسال در دفاع مقدس بود که در این روز به شهادت رسید. (۱۳۵۹ ش) (مجله روایت هشتم، شمـ ۱۴، ص ۴۱) ۲- اعدام […]

جمعه 10 اکتبر 2014 - 19:38

۱- اولین شهید لاهیجان و ماسال در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شدند. شهید «بهمن وارسته» اولین شهید لاهیجان بود که در جنگ تحمیلی به شهادت رسید. همچنین شهید «هلهل عبدالخانی» اولین شهید ماسال در دفاع مقدس بود که در این روز به شهادت رسید. (۱۳۵۹ ش) (مجله روایت هشتم، شمـ ۱۴، ص ۴۱)

۲- اعدام یک مفسد فی الارض در رشت. سروان حسین نظری فرمانده وقت کلانتری رشت و رئیس گارد حفاظت امام جمعه بود. او به اسم حمایت حجت الاسلام والمسلمین احسانبخش در سرکوب نیروهای حزب اللهی تلاش می کرد. وی را به خاطر فساد اخلاقی دستگیر کردند. بنا به گزارش روزنامه جمهوری در این روز، طی حکمی از سوی دادگاه ارتش به جرم فساد اخلاقی، سوء استفاده از موقعیت شغلی، ساخت و استعمال مشروبات الکلی، مفسد فی الارض شناخته شد و اعدام گردید. (۱۳۶۴ ش) (فریاد مظلوم۲- هشدارهای امام علی به جامعه انقلابی، صص ۲۹-۳۰٫)

۳- تجلیل و رونمایی از کتاب خاطرات حاج حسن جوشن پیرمرد بسیجی گیلانی. به مناسبت حضور فعال و اثر بخش پیرمرد بسیجی گیلانی حاج حسن جوشن، مراسم بزرگداشتی برای وی در مصلای رشت برگزار شد. همچنین در این مراسم از کتاب خاطرات این بسیجی محبوب رونمایی شد. گفتنی است که این کتاب، اولین کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در گیلان است. (۱۳۸۸ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo