مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱ آبان

تقویم تاریخ گیلان – ۱ آبان

۱- برگزاری انتخابات سومین دوره مجلس خبرگان رهبری. این انتخابات در گیلان هم مانند سایر نقاط کشور برگزار شد. انتخابات مجلس خبرگان رهبری هر ۸ سال یک بار در کشور انجام خواهد شد. این مجلس وظیفه اصلی اش انتخاب رهبر و نظارت بر فعالیت های رهبر است. در این دوره مجتهدینی که از گیلان راهی […]

پنج‌شنبه 23 اکتبر 2014 - 10:44

۱- برگزاری انتخابات سومین دوره مجلس خبرگان رهبری. این انتخابات در گیلان هم مانند سایر نقاط کشور برگزار شد. انتخابات مجلس خبرگان رهبری هر ۸ سال یک بار در کشور انجام خواهد شد. این مجلس وظیفه اصلی اش انتخاب رهبر و نظارت بر فعالیت های رهبر است. در این دوره مجتهدینی که از گیلان راهی این مجلس شدند به این شرح اند: حضرات آیات محمدعلی امینیان، محمدعلی تسخیری، عباس محفوظی و زین العابدین قربانی.(۱۳۷۷ ش)

۲- مراسم رونمایی از کتاب آیت الله خمامی و جریان مشروعه خواهی گیلان. در این روز مراسم رونمایی از کتاب «آیت الله العظمی شهید حاج ملامحمد خمامی، جریان مشروعه خواهی گیلان و رهبر آن در نهضت مشروطه» در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرای رشت انجام شد. این مراسم با سخنرانی دکتر موسی حقانی و با حضور استاد احمد سمیعی گیلانی (نوه آیت الله خمامی)، دکتر مظفر نامدار، حجت الاسلام احمدعلی احمدزاده، حجت الاسلام محمدعلی رضوانی، سردار سیدعلی آقازاده، سردار نظرعلی علیزاده و… برگزار شد. این کتاب شرح زندگی آیت الله خمامی و علمای عصر مشروطه است و با نگاهی اسلامی به مشروطه گیلان نگریسته است. این کتاب نقطه عطفی در تاریخ گیلان است چرا که آغاز تاریخنگاری اسلامی در گیلان و پایان استبداد صد ساله تاریخنگاری سکولار گیلان است. نویسندگان کتاب میثم عبداللهی و محمد عبداللهی هستند و این کتاب توسط موسسه مطالعات مبارزت اسلامی گیلان و در ۴۸۰ صفحه تولید شد و این مراسم به همت کتابفروشی میثاق (خاکریز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان) به مدیریت عبدالکریم علیزاده برگزار شد. (۱۳۹۳ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo