مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
حجت الاسلام مهدوی: مقابله با نفاق در مراکز تصمیم‌ساز غصه میرعبدالعظیمی بود

حجت الاسلام مهدوی: مقابله با نفاق در مراکز تصمیم‌ساز غصه میرعبدالعظیمی بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مقابله با نفاق نفوذیافته در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نظام اسلامی یکی از ناله‌ها، غصه‌ها و دردهای حجت‌الاسلام میرعبدالعظیمی بود.

جمعه 5 آگوست 2016 - 01:30

به گزارش رنگ ایمان به نقل از فارس حجت‌الاسلام سعید مهدوی در مراسم بزرگداشت چهلم درگذشت حجت‌الاسلام سید علی میرعبدالعظیمی در مهدیه این شهر با ابراز تأسف از غربت افراد انقلابی در گیلان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جهاد کبیر غربت‌پذیری است.

وی به مجاهدت‌های مرحوم حجت‌الاسلام میرعبدالعظیمی به همراه شهید نواب صفوی در رژیم طاغوت اشاره کرد و افزود: میرعبدالعظیمی در نظام استبداد طاغوت پهلوی مقاومت جانانه‌ای کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مؤمنان باورمند حاضر نیستند برای آرزوهای دنیایی تن به هر معامله‌ای دهند، تصریح کرد: پس از تثبیت نظام اسلامی در صدر اسلام، غربت خانه‌نشینی و انزوای امام علی (ع) بسیار عمیق بود.

مهدوی، یکی از ویژگی‌های اهل حق را غربت‌پذیری خواند و بیان کرد: حضرت معصومه (س) در زمان شهادت غریب بود زیرا سیستم نفاق مأمون با تزویر و فریب خاندان رسالت را در غربت قرار داد و حیله‌گرانه به شهادت رساند.

وی، یکی از ویژگی‌های اهل حق را باور جدی آنها عنوان کرد و گفت: اهل حق اهل هزینه‌پردازی و هجرت هستند و در نظام مادی غربت را می‌پذیرند.

مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با اشاره به اینکه مرحوم میرعبدالعظیمی اهل مبارزه با رژیم ستم‌شاهی بود، خاطرنشان کرد: عده‌ای که دست‌بوس شاه بودند پس از تثبیت نظام اسلامی، انقلابی‌تر از میرعبدالعظیمی شدند و زمینه غربت او را فراهم کردند.

مهدوی به غصه‌های اهل غربت اشاره کرد و یادآور شد: مقابله با نفاق نفوذیافته در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نظام اسلامی یکی از ناله‌ها، غصه‌ها و دردهای میرعبدالعظیمی این مرد دلیر و مجاهد گیلانی بود.

وی با بیان اینکه میرعبدالعظیمی در غربت تنها نبود، اظهار کرد: شهید ابوالحسن کریمی و … مجاهدان غریبی هستند که به حکم مقابله با تمام مراتب کفر در نظام مادی غریب ماندند.

استاد حوزه و دانشگاه بر اعتراض به غربت تحمیلی مجاهدان بزرگ تأکید کرد و افزود: شأن افرادی که صادقانه شیفته خدمت به دین خدا و مسلمانان بودند باید رعایت شود.

مهدوی با اشاره به اینکه ایمان مردان بزرگ مانند انسان‌های مقدس مآب متحجر نیست، بیان کرد:  مردان بزرگ ایمان به خدا را تنها ایمان به حاکمیت الهی در حوزه زندگی فردی نمی‌دانند بلکه به حکومت بایدها و نبایدها، قوانین و مقررات و احکام الهی در زندگی فردی و اجتماعی ایمان دارند.

وی، یکی از اسرار غربت مجاهدان در راه خدا را ایمان و باورمندی این مردان بزرگ خواند و تصریح کرد: مجاهدان بزرگ خداوند را تنها خدای مسجد، بازار، تدبیرگری، مدیر و رزاق نمی‌دانند.

استاد حوزه و دانشگاه به وجود دو نوع انقلابی و مجاهد در جامعه اشاره کرد و گفت: مجاهدت و انقلابی بودن قبل از نظام اسلامی سخت‌تر از زمان تثبیت نظام اسلامی است.

مهدوی با بیان اینکه مجاهدان بزرگ از صفای باطنی برخوردارند، خاطرنشان کرد: مجاهدان و انقلابیون قبل از تثبیت نظام اسلامی می‌توانند کفر و زشتی را با کمترین بصیرت ببینند و اظهار برائت کنند.

وی ادامه داد: اگر در زمان تثبیت نظام اسلامی نفاق جلوه و لباس حق را بپوشد و فتنه‌ای به‌پا کند در آن فتنه مجاهد از طرفی باید برای حفظ نظام تلاش کند و از طرف دیگر عده‌ای منافق می‌خواهند از منابع قدرت استفاده کنند و اینجا کار سخت می‌شود و در این زمان نیاز به مجاهدت فاطمی و علوی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نفاق نفوذ یافته بر مرکز مهم تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز امام علی (ع) را خانه‌نشین کرد، یادآور شد: افرادی که بخواهند اهل حق و جهاد باشند تا ظهور امام زمان (عج) مهر مجاهدان غربت بر پیشانی آنها زده می‌شود.

مهدوی به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی براینکه «اسلام غریبانه آغاز شد و به‌زودی غریب می‌شود»، اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) حتی نمی‌توانست اعتراض علنی داشته باشد و این حکایت جهاد کبیر را سید علی میرعبدالعظیمی تحمل کرد.

وی با بیان اینکه دو نوع کفر علنی و کفر نفاق داریم، اظهار کرد: کفر نفاق پایبندی به احکام اسلامی نشان می‌دهد، در مجالس مذهبی شرکت می‌کند، روزهای چهارشنبه منزل شهدا می‌رود و در جلسه مؤمنان انقلابی صحبت می‌کند.

مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان متذکر شد: کدخداباوران، قدرت‌طلبان و شیفتگان قدرتی که رنگ مذهبی می‌گیرند مراتب بسیار خطرناک‌تری از کفر هستند.

مهدوی، بخش بسیاری از جهاد کبیر را غربت‌پذیری خواند و بیان کرد: غربت‌پذیری با انزوا تفاوت دارد و باید سکوتی را تحمل کند و از طرفی برای تعطیل نشدن احکام اسلامی مقاومت داشته باشد.

وی به غصه‌های میرعبدالعظیمی اشاره کرد و گفت: افرادی که در دوره شاه برای حفظ مصالح خود به دست‌بوس شاه می‌رفتند پس از انقلاب منافقانه کسوت مبارزه با بر تن کردند و بر مراکز تصمیم‌گیری مسلط شدند.

*خون به‌دل‌کنندگان میرعبدالعظیمی در صف نخست تشییع پیکر او ایستادند

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: غربت از این بالاتر نمی‌شود آنها که خون به دل میرعبدالعظیمی کردند در تشییع پیکر او در صف نخست ایستادند.

مهدوی به افرادی که سابقه انقلابی نداشته و کسوت روحانیت را می‌دزدند، اشاره کرد و افزود: مقابله با افرادی که در مسیر صدق و راستی حرکت نمی‌کنند و می‌خواهند امور دینی را در زمان تثبیت نظام اسلامی به‌دست گیرند، سخت است.

*مدرسه قائمیه (عج) رشت تعطیل شد

وی به تعطیلی مدرسه قائمیه (عج) در رشت اشاره کرد و یادآور شد: مدرسه قائمیه‌ای که در دوره رژیم پهلوی جرأت تعطیل کردن آن را نداشتند اکنون تعطیل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان متذکر شد: اگر بخواهیم با مراکز قدرت و ثروت وارد زدوبند نشویم باید غربت را به‌جان بخریم و مرحوم میرعبدالعظیمی از ایمان‌باوران غربت‌پذیر بود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo