مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
نمایشگاه “ضریح مهربانی” در رشت افتتاح شد

نمایشگاه “ضریح مهربانی” در رشت افتتاح شد

افتتاح نمایشگاه “ضریح مهربانی” در رشت، انتخاب هفت عضو کانون گیلان در جمع برگزیدگان جشنواره رضوی، برگزاری مراسم هفتم شهید گمنام در مجموعه آموزشی شهید نامجو و برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی اسالم از مهمترین عناوین اخبار کوتاه فرهنگی امروز گیلان است.

یکشنبه 7 آگوست 2016 - 22:50

به گزارش رنگ ایمان به نقل از خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه “ضریح مهربانی” با حضور مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان, جمعی از مسئولان و شهروندان در مجتمع خاتم‌الانبیاء رشت افتتاح شد.

فیروز فاضلی در حاشیه این مراسم به خبرنگار تسنیم گفت: اگر به پیشینه استان گیلان نگاه کنیم استان گیلان پیشینه‌ای علوی تبار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) به دهه کرامت معروف است بیان کرد: این نمایشگاه در این راستا با مشارکت هیئت خادم الرضا(ع) رشت برگزار شده است.

فاضلی با بیان اینکه هنر، ارتباط بین حاضر و غایب را برقرار می‌کند اظهار کرد: با حضور در نمایشگاه ضریح مهربانی در فضای مرقد معنوی حرم امام رضا(ع) قرار می‌گیریم.

فاضلی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۶۰ تابلو تشکیل شده است خاطرنشان کرد: از کانون جوانان رضوی که طراح اصلی این نمایشگاه هستند تشکر می‌کنم؛ کسانی که با دل راه می روند خدا به آن‌ها عنایت می‌کند.

هفت عضو کانون گیلان در جمع برگزیدگان جشنواره رضوی 

با معرفی برگزیدگان جشنواره بین‌المللی رضوی، هفت نفر از اعضای کانون پرورش فکری استان گیلان در جمع بهترین‌ها قرار گرفتند.

دبیرخانه کارگروه‌ کودک و نوجوان این جشنواره در کانون، سال گذشته با انتشار فراخوانی در ۸ موضوع از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی، مذهبی و هنری دعوت کرده بود.

برهمین اساس، برترین‌های کشوری جشنواره رضوی در گروه‌های سنی مختلف و در ۸ موضوع «داستان کوتاه» ۲۱ اثر، «قصه‌گویی» در بخش کانونی ۸ نفر و در بخش آزاد (غیر کانونی) ۲ نفر، «نشریه‌نگاری» ۹ اثر، «کاردستی»  ۹ اثر«شعرسرایی» ۲۱ اثر، «معرفی شخصیت» ۸ اثر، «نقاشی» ۱۸ اثر و «خوش‌نویسی» ۱۴ اثر، انتخاب شدند.

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این جشنواره ‌خوش درخشیدند و پرنیان قربانی، آی‌سودا عاشوری و نوریه‌گیتی بین به‌ عنوان شعر سرایان برگزیده‌ جشنواره رضوی معرفی شدند.

همچنین پرنیان قربانی در جمع بهترین‌های بخش نقاشی رضوی جای گرفت و سیده نرجس میرمطلبی، آیلین مهدی‌نژاد و هنگامه فتحی عنوان بهترین‌های بخش نشریه‌نگاری رضوی را به خود اختصاص دادند.

آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، روز یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، هم‌زمان با ولادت این امام مهربانی در مشهد مقدس برگزار می‌شود و افزون‌ بر آن، برگزیدگان کانون گیلان طی آیینی در استان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

اسامی کامل برگزیدگان کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی کانون در پایگاه خبری کانون به نشانی: www.kanoonnews.ir  قابل مشاهده است.

برگزاری مراسم هفتم شهید گمنام در مجموعه آموزشی شهید نامجو

مراسم هفتم شهید گمنام دفاع مقدس با حضور فرماندهان،کارکنان پایور، وظیفه و  تحت آموزش همراه با سخنرانی و قرائت زیارت عاشوراء در مسجد امام  حسین (ع) مجموعه آموزشی شهید نامجو برگزار شد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در این مراسم شهدا را مایه عظمت ایران اسلامی نامید و افزود: شهدا با نثار جان خود درس ایستادگی و مقاومت به ما دادند.

حجت‌الاسلام محمد باقری گفت: پیشرفت‌های کنونی ملت ایران مدیون فداکاری رزمندگانی است که برخی از آنها پس از سال‌های طولانی، بی‌نام و  نشان به خاک وطن بازگشته اما با شکوه  فراوان  بر دوش ملت شهیدپرور و رزمندگان اسلام تشییع و به خاک سپرده  می‌شوند.

وی وجود شهید گمنام در مجموعه آموزشی شهید نامجو را مایه خیر و برکت و نمادی برای نشان دادن ایستادگی و سلحشوری ملتی مظلوم برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب دانست و افزود: این مجموعه همه ساله میزبان هزاران جوان از نقاط مختلف کشور است که برای طی دوره آموزشی خدمت مقدس سربازی مراجعه می‌کنند و وجود این شهید بزرگوار خود درسی بزرگ برای همگان است چرا که جوانان ما را به تفکر وا می‌دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا خاطرنشان کرد: راه شهدا ادامه دارد چرا که آنها برای رضای خدا و در راه حق و حقیقت رفتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

به گزارش تسنیم، این شهید والامقام در سن ۲۳ سالگی درعملیات رمضان و در شرق شهر بصره به شهادت رسید.

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی اسالم

نخستین جلسه امسال شورای فرهنگ عمومی اسالم با حضور مسئولان اسالم با موضوع راهکارهای عملی برای اسلامی شدن سواحل دریا در دفتر امام جمعه اسالم برگزار شد.

امام جمعه اسالم در این جلسه اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دعوت از همه مسئولان شهر برای شرکت در این جلسه ابتدا آشنایی مسئولان با یکدیگر و همچنین همکاری و همدلی بیشتر آنها در عرصه‌های اداری است.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی با بیان اینکه فرهنگ مظلوم مانده است گفت: فرهنگ عمومی شهرهای ما به شدت آسیب‌پذیر شده، ولنگاری فرهنگی و دینی شدت یافته و توجه لازم به مقوله فرهنگ نمی‌شود.

وی افزود: بعضی از مسئولان گمان می‌کنند با سیاسی‌کاری می‌توانند کاری انجام دهند در حالی‌که نمی‌دانند مهمترین رمز پیشرفتشان در خدمت مردم بودن، دغدغه مردم را داشتن و ایجاد آبادانی و رشد و شکوفایی است.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه در این چند سال گذشته تغییر چندانی در وضعیت مردم احساس نمی‌شود، تصریح کرد: مردم ما حق دارند تغییر  را احساس کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه سواحل شهرمان بایستی کار جدی انجام دهیم خاطرنشان کرد: اگر فساد در سواحل شهر گسترش پیدا کند ویروس خطرناکی دارد که قطعا” به مردم شهر هم سرایت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo