مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۸ آبان

تقویم تاریخ گیلان – ۱۸ آبان

۱- مرگ کریم کشاورز مترجم و داستان نویس معاصر در تهران. او  متولد رشت و فرزند وکیل التجار (نماینده گیلان در دوره اول مجلس شورای ملی) و برادر دکتر فریدون کشاورز (از سران حزب توده ایران و نماینده بندر انزلی در دوره ۱۴ مجلس شورای ملی) بود. کشاورز در سال ۱۲۷۹ ش در رشت متولد […]

یکشنبه 9 نوامبر 2014 - 11:23

۱- مرگ کریم کشاورز مترجم و داستان نویس معاصر در تهران. او  متولد رشت و فرزند وکیل التجار (نماینده گیلان در دوره اول مجلس شورای ملی) و برادر دکتر فریدون کشاورز (از سران حزب توده ایران و نماینده بندر انزلی در دوره ۱۴ مجلس شورای ملی) بود. کشاورز در سال ۱۲۷۹ ش در رشت متولد شد. وی از نویسندگان فراماسون و از مروجین فرهنگ غربی در ایران بود که با ترجمه آثار غربی به فارسی، به ترویج آن فرهنگ خدمت می کرد. او در خدمت رژیم پهلوی نیز بود و از او آثار و ترجمه های متعددی بر جای مانده است. (۱۳۶۵ ش)

۲- شهادت سردار سپاه اسلام شهید سید اکبر میرسیّار. او فرمانده گردان ویژه تیپ الحدید لشکر ۲۵ کربلا را برعهده داشت. وی براثر اصابت خمپاره دشمن در خرمشهر به شهادت رسید. (۱۳۶۶ ش) (با امیران دلها، ص ۲۱۹٫)

ارسال دیدگاه

enemad-logo