مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۲ آبان

تقویم تاریخ گیلان – ۲۲ آبان

۱- رحلت آیت اللَّه العظمی حاج شیخ «عبداللَّه بن محمد نصیر گیلانی مازندرانی نجفی» معروف به «ملا عبدالله مازندرانی»، عالم بزرگ و از مراجع تقلید. وی در دیوشل لنگرود متولد شد و در نجف وفات یافت. او و آخوند خراسانی رهبران اصلی مشروطه بودند که تلاش های بسیاری در به ثمر رسیدن مشروطه انجام دادند. […]

پنج‌شنبه 13 نوامبر 2014 - 11:29

۱- رحلت آیت اللَّه العظمی حاج شیخ «عبداللَّه بن محمد نصیر گیلانی مازندرانی نجفی» معروف به «ملا عبدالله مازندرانی»، عالم بزرگ و از مراجع تقلید. وی در دیوشل لنگرود متولد شد و در نجف وفات یافت. او و آخوند خراسانی رهبران اصلی مشروطه بودند که تلاش های بسیاری در به ثمر رسیدن مشروطه انجام دادند. وی در زمان خود از سه تن مراجع بزرگ تقلید زمان خود بود. (۱۲۹۱ ش- ۱۹ جمادی الثانی۱۳۳۰ ق)

۲- در تظاهرات این روز علیه رژیم طاغوت در لاهیجان ۳ نفر به شهادت رسیدند: «محمد مهرزاده سلمانی»، «محمدتقی کنارنگ» و «الیاس سالاری».  الیاس کودک ۳ ساله ای بود که در لاهیجان به همراه دایی اش به تظاهرات آمده بود. او در بغل دایی اش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. (۱۳۵۷ ش) (فجر آفرینان، ص۵۵ و ۷۲و۷۹٫)

۳- رسول قنبری از جوانان رضوانشهر به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید. (۱۳۶۰ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

enemad-logo