مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
مراسم سالگشت تدفین شهدای گمنام ماسوله برگزار می‌شود

مراسم سالگشت تدفین شهدای گمنام ماسوله برگزار می‌شود

مسئول امور یادمان‌ها و حرم شهدای گمنام استان گیلان گفت: مراسم دومین سالگشت تدفین شهدای گمنام در شهرک تاریخی ماسوله برگزار می‌شود.

یکشنبه 21 آگوست 2016 - 10:22

به گزارش رنگ ایمان، ابراهیم پورخوش سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مراسم گرامیداشت دومین سالگرد تدفین ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، امشب همراه با نماز مغرب و عشاء در جوار شهدای گمنام شهرک تاریخی ماسوله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم به‌منظور تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهیدان برپا می‌شود، افزود: مراسم دومین سالگرد تدفین ۲ تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس شنبه ۳۰ مرداد ماه در ماسوله با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی و با نوای محسن حامدی، مداح اهل بیت (ع) همراه است.

مسئول امور حرم شهدای گمنام گیلان با بیان اینکه ۵ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در مرداد ۹۳ در این استان تشییع و خاکسپاری شدند، خاطرنشان کرد: ۲ شهید گمنام ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۳ در املش، یک شهید گمنام در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت و ۲ شهید گمنام در شهرک ماسوله در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ تدفین شدند.

پورخوش سعادت به مشخصات این شهدای گرانقدر اشاره کرد و گفت: ۲ شهید گمنام املش ۲۴ و ۲۱ سال داشتند که در عملیات خیبر سال ۶۲ و تک دشمن سال ۶۷ در مناطق عملیاتی جزیره مجنون و فاو به فیض شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید گمنام مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت ۲۰ ساله بود که در عملیات آفندی در جزیره مجنون به شهادت رسید، افزود: این مرکز ۲۷ اردیبهشت ۸۹ میزبان یکی از شهدای گمنام عملیات کربلای ۶ منطقه سومار بود که هویت این شهید ۲۰ ساله ۴ سال پس از تدفین پیکر مطهرش با آزمایش DNA شناسایی شد و شهید آیت قره داغی مرداد ۹۳ به آغوش خانواده‌اش در فریدن اصفهان بازگشت.

مسئول امور یادمان‌ها و حرم شهدای گمنام استان گیلان سن شهدای گمنام شهرک تاریخی ماسوله را ۲۶ و ۲۱ ساله اعلام کرد و گفت: این بی‌پلاکان بی‌ادعا در سال‌های ۶۲ و ۶۷ در عملیات خیبر و تک دشمن شهید و پیکرهای مطهرشان در جزیره مجنون و منطقه عملیاتی فاو تفحص شدند.

پورخوش سعادت با بیان اینکه طراحی یادمان شهدای گمنام ماسوله توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان انجام شده است، تصریح کرد: کلیات طراحی یادمان ۲ شهید گمنام شهرک تاریخی ماسوله بر مبنای الگوی ایرانی اسلامی انجام شد اما هنوز وارد مراحل اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای شهدای گمنام املش نیز یادمان موقتی در محل تدفین این دو شهید سال‌های دفاع مقدس در پارک گلستان این شهر ساخته شده است، خاطرنشان کرد: نداشتن متولی برای اجرای ساخت یادمان‌های شهدای گمنام دلیل اصلی تعویق این کار در بیشتر شهرستان‌ها است که با تشکیل هیئت امنای حرم شهدای گمنام و ایجاد راهکار قانونی، ساخت یادمان این شهیدان والامقام در یک بازه زمانی مشخص تسریع می یابد.

برچسب‌ها:

ارسال دیدگاه

enemad-logo