مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
هشتمین دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس با عنوان” شهدای مدافع حرم” در رشت برگزار می شود.

هشتمین دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس با عنوان” شهدای مدافع حرم” در رشت برگزار می شود.

روایتگران جوان به شکل سینه به سینه خاطرات جنگ را از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس می آموزند و از آنجایی که کلاس های ما بیشتر جنبه عملیاتی دارد با تصور کردن خود در مناطق جنگی برای ارائه روایتی درست از صحنه های جنگ آماده می شوند.

یکشنبه 21 آگوست 2016 - 10:25

به گزارش رنگ ایمان به نقل از ۸هزار قهرمان مسئول انجمن راویان مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه قدس گیلان گفت: این دوره آموزشی از اول لغایت چهارم شهریور در پادگان لاکان رشت برگزار می گردد و ۱۴۰ راوی در کلاس ها حضور خواهند داشت.

حسن حسن نیا افزود: شرکت کنندگان این دوره آموزشی به دو گروه تقسیم می شوند که گروه اول را رزمندگان جبهه ها در دوران دفاع مقدس تشکیل می دهند و گروه دوم از نسل های دو و سه انقلاب هستند که خودشان به دو گروه خواهر و برادر تقسیم می گردند.

وی هدف قرار گرفتن راویان حرفه ای در کنار روایتگرانی که تازه به این جرگه پیوستند را آموزش عملی روایتگری دفاع مقدس عنوان نمود و اظهار داشت: در این تقابل، روایتگران جوان به شکل سینه به سینه خاطرات جنگ را از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس می آموزند و از آنجایی که کلاس های ما بیشتر جنبه عملیاتی دارد با تصور کردن خود در مناطق جنگی برای ارائه روایتی درست از صحنه های جنگ آماده می شوند.

حسن نیا گفت: راویان باید با روایتگری مناطق جنگی غرب نظیر یادمان های کرمانشاه و کردستان و یادمان های جنوب مانند هویزه، طلاییه و دهلاویه آشنا شوند تا بتوانند در اردوهای راهیان نور اثر گذار باشند.

مسئول انجمن راویان مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه قدس گیلان درباره اساتید این دوره از کلاس ها افزود:سردار حق بین، سرهنگ جوادی، سرهنگ کاظمی پور و سرهنگ فخاری از اساتید بنام این دوره هستند.

ایشان تصریح کرد: تمام طول دوره کلاس ها از ۷و نیم صبح آغاز و تا ۸شب به طول خواهد انجامید، راویان شب ها هم در پادگان مستقر هستند و جلسات شب خاطره و پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

حسن نیا علت نامگذاری دوره به نام شهدای مدافع حرم را زنده نگاه داشتن یادو خاطره این عزیزان برشمرد و افزود: ما از شهدای مدافع حرم هم روایتگرانی داشتیم که بارها در کنار ما در این دوره ها حاضر می شدند که شهیر ترین این راویان شهید فرهاد خوشه بر بود.

برچسب‌ها:

ارسال دیدگاه

enemad-logo