مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
۳۰۰۰ کلاس اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار شد

۳۰۰۰ کلاس اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار شد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ۹۰۰ کانون فرهنگی هنری در گیلان تشکیل شده است، گفت: ۳۰۰۰ کلاس اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار شد.

دوشنبه 22 آگوست 2016 - 20:25

به گزارش رنگ ایمان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم در نشستی خبری که به مناسبت روز جهانی مسجد در رشت برگزار شد، اظهار داشت: در صدر اسلام مسجد در بطن زندگی مردم قرار داشت و همه تصمیم‌های مهم در مسجد گرفته می‌شد.

وی با بیان اینکه کارکرد مساجد در طول تاریخ با فراز و نشیب زیادی مواجه بوده است، بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد و نگرش مساجد تغییر کرده و با همت متولیان فرهنگی عملکرد مساجد بهتر شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه مسجد تنها برای عبادت نیست، تصریح کرد: همیشه مسجد در بسیاری از اقدامات فرهنگی و نظامی پیشگام بوده است.

پورابراهیم ساخت و توسعه مساجد را یک امر مهم عنوان کرد و گفت: ساخت مساجد در محلات باید به‌طور عادلانه انجام شود و نباید به گونه‌ای باشد که در برخی محلات مساجد بیشتری ساخته شود و بعضی از محلات از نبود مسجد رنج ببرند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد گیلان از تشکیل ۹۰۰ کانون فرهنگی و هنری در گیلان خبر داد و بیان کرد: اردوهای فرهنگی، تربیتی و برنامه‌های آموزشی مختلفی را در مساجد برگزار می‌کنیم و تاکنون در اوقات فراغت امسال بیش از ۳۰۰۰ کلاس را دائر کردیم.

پورابراهیم با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت مساجد به خوبی استفاده شود، اظهار کرد: ائمه جماعت مساجد، هیئت امنا و خادمان مساجد از ارکان اصلی مساجد هستند و همگی باید دست به دست هم دهیم مشکلات مساجد را برطرف کنیم.

وی نبود بانک اطلاعاتی مساجد در استان‌ها و کشورهای دیگر را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: با نبود بانک اطلاعاتی نمی‌توانیم از کارکرد و برنامه‌های سایر مساجد مطلع شویم.

مسئول دبیرخانه فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر حفظ ظاهر و سیمای مساجد خاطرنشان کرد: اگر در حفظ ظاهر مساجد دقت نشود نمی‌توانیم جوانان و مخاطبان را به مساجد جذب کنیم.

ارسال دیدگاه

enemad-logo