مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۶ آبان

تقویم تاریخ گیلان – ۲۶ آبان

مرگ ابراهیم پورداود، محقق و ایران شناس برجسته. او در ۲۰ بهمن ۱۲۶۴ در رشت متولد شد. او نخستین مترجم اَوِستا به زبان فارسی، استاد فرهنگ ایران باستان و زبان اوستایی دانشگاه تهران بود. وی سال ها در لبنان، فرانسه، آلمان، هند و… به تحصیل پرداخت و استاد بزرگ خاورشناسی گشت. او تمام تلاش خود […]

دوشنبه 17 نوامبر 2014 - 11:34

مرگ ابراهیم پورداود، محقق و ایران شناس برجسته. او در ۲۰ بهمن ۱۲۶۴ در رشت متولد شد. او نخستین مترجم اَوِستا به زبان فارسی، استاد فرهنگ ایران باستان و زبان اوستایی دانشگاه تهران بود. وی سال ها در لبنان، فرانسه، آلمان، هند و… به تحصیل پرداخت و استاد بزرگ خاورشناسی گشت. او تمام تلاش خود را کرد تا ایران باستان را زنده کند و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد. به جرئت می توان گفت او کتاب هایش بهترین منابع برای باستان گرایی و زرتشتی گری است. ترجمه و گزارش اوستا، برجسته‌ترین اثر پورداود به شمار می‌رود که در واقع ترجمه و تفسیر اوستا است. او در دوران رضاخان که به اسلام حمله می شد و باستان گرایی به عنوان ایدئولوژی جدید ترویج می شد، تمام تلاش خود را برای تبلیغ باستان گرایی و زرتشت و حمله به اسلام انجام داد و ایدئولوگ جریان باستان گرایی در ایران بود و نزد دیکتاتور وقت جایگاه مهمی داشت. او را از پیشگامان زدودن زبان فارسی از واژه های عربی می دانند به همین خاطر بعضی می گویند که او از اسلام دست کشیده و زرتشتی شده است. (۱۳۴۷ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo