مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید حسن جم راد

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید حسن جم راد

مختصری از زندگی نامه شهید حسن جم راد   شرح عشق از من بگویم بر دوام          صد قیامت بگذرد وان ناتمام در نگنجد عشق در گفت و شنید         عشق دریاییست قعرش ناپدید شهید حسن جم راد در تاریخ ۳ مهر ماه سال ۱۳۱۱ در شهرستان رشت به دنیا آمد. از همان کودکی عشق و […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:13

مختصری از زندگی نامه شهید حسن جم راد

 

شرح عشق از من بگویم بر دوام          صد قیامت بگذرد وان ناتمام

در نگنجد عشق در گفت و شنید         عشق دریاییست قعرش ناپدید

شهید حسن جم راد در تاریخ ۳ مهر ماه سال ۱۳۱۱ در شهرستان رشت به دنیا آمد. از همان کودکی عشق و ایمان در سینه پر مهر او جای گرفت و فردی مومن و معتقد به دین و مقید به انجام احکام و فرایض دینی بود. خودبینی،خودپسندی و خودخواهی در وجود او راه نداشت. فداکار و جوانمرد، صبور، بردبار، فروتن و متواضع بود. در هنگام عبادت پر از سوز و گداز بود و از روی اخلاص با خدا راز و نیاز می کرد. آری همه مردان الهی چنین هستند که جز به ذات یگانه به هیچ چیز دیگر نمی اندیشند. در طول زندگی به افراد محتاج و نیازمند کمک می کرد و شبهای سرد زمستانی به افراد بی پناه کمک می رساند و پناه می داد.

او در بازارچه سبزه میدان رشت یک باشگاه داشت و بعدها تغییر شغل داد و یک رستوران زد اما پیش از افتتاح آن، در تاریخ ۱۰ بهمن سال ۵۷ در حالی که بر اساس اعتقاد به جهاد و مبارزه در راه خدا در تظاهرات مردمی شهر رشت شرکت کرد و به دست ماموران مزدور رژیم پهلوی به شهادت رسید. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo