مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید حمید سجاسی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید حمید سجاسی

  مختصری از زندگی نامه شهید حمید سجاسی شهید حمید سجاسی در تاریخ ۲۵ شهریور سال ۴۱ دیده به جهان گشود . او از زمره ی دانش آموزان انقلابی است که توسط معلمان آگاه و پر شور خود به اسلام ناب محمدی پی برد و از آن طریق دریافت که نه تنها رژیم حاکم ، […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:19

 

مختصری از زندگی نامه شهید حمید سجاسی

شهید حمید سجاسی در تاریخ ۲۵ شهریور سال ۴۱ دیده به جهان گشود . او از زمره ی دانش آموزان انقلابی است که توسط معلمان آگاه و پر شور خود به اسلام ناب محمدی پی برد و از آن طریق دریافت که نه تنها رژیم حاکم ، هیچ مناسبتی با دین مبین اسلام ندارد بلکه فرهنگ ضد دینی را هم رواج می دهد . با شکل گیری روحیه ی انقلابی در بین مردم او هم به خیل عظیم تظاهرکنندگان  پیوست و در فعالیت های سیاسی علیه حکومت ستم شاهی حضور پیدا کرد . سپس توسط ماموران رژیم مورد شناسایی و تعقیب قرار گرفت و در خیابان حافظ شمالی براثر شلیک گلوله دژخیمان حکومت وقت به فیض شهادت نائل شد . خون شهید که حاصل عالی ترین ارزشها و بیان گر ارزشمند ترین آرمانهاست در راه آرمانهای انقلاب بر زمین ریخته شد و در خیابان جاری شد تا در تاریخ ، رسوایی و بد نامی ابدی را برای شاه مزدور ثبت کند و موجب تداوم و پایداری انقلاب گردد و آیندگان بدانند که خون پاک این عزیزان چگونه درخت طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و به ثمر نشاند.

روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo