مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید عوض شفیعی خانقا

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید عوض شفیعی خانقا

  مختصری از زندگی نامه شهید عوض شفیعی خانقا یک قصه نیست غم عشق و وین عجب              کز هر زبان که می شنوم مکرر است شهید عوض شفیعی خانقا در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۱۸ در خانقا از توابع شهرستان خلخال به دنیا آمد تا مقطع ششم ابتدای تحصیل کرد و به شغل رانندگی پرداخت. فردی […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:41

 

مختصری از زندگی نامه شهید عوض شفیعی خانقا

یک قصه نیست غم عشق و وین عجب              کز هر زبان که می شنوم مکرر است

شهید عوض شفیعی خانقا در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۱۸ در خانقا از توابع شهرستان خلخال به دنیا آمد تا مقطع ششم ابتدای تحصیل کرد و به شغل رانندگی پرداخت. فردی مهربان و رئوف ،کوشا و وظیفه شناس ،زحمتکش و با ایمان ، خوش برخورد و خوش اخلاق بود. در ایام عزاداری سرور شهیدان آقا ابا عبدا… الحسین(ع) با جان و دل خدمت می کرد و از هیچ کمکی دریغ نمی کرد و درس آزادگی ،شجاعت ، غیرت و مردانگی را در مکتب آن امام بزرگوار آموخت. نسبت به خانواده و دوستان و آشنایان احساس مسئولیت می کرد و به همین دلیل در بین آنان از محبوبیت خاصی برخوردار بود. او همواره مدافع مظلومان و ستمدیده‌گان بود و بر اساس همین خصلتش بود که تا نغمه های انقلابی را شنید به جمع خروشان ملت سلحشور ایران اسلامی پیوست و در حین تظاهرات در تاریخ ۱۷ شهریور ۵۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. او با شهادت خویش هنر خوب زیستن و خوب مردن را به بشریت آموخت و ثابت کرد که پاسدار حرمت انسان و حریم ایمان است و ارزشهای الهی و انسانی را از زنجیر اسارت نجات می بخشد و حماسه می آفریند. روحش شاد یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo