مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محرمعلی مومنی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محرمعلی مومنی

  مختصری از زندگی نامه شهید محرمعلی مومنی  کجایید مردان جام الست                 دلیران عاشق شهیدان مست همانان که از وادی دیگرند              همانان که گمنام و نام آورند شهید محرمعلی مومنی متولد ۱۳۳۸ در روستای خرمکوه منطقه عمارلوی شهرستان رودبار به دنیا آمد . دوران تحصیل را تا اخذ مدرک سیکل طی کرد . اما چون […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:48

 

مختصری از زندگی نامه شهید محرمعلی مومنی 

کجایید مردان جام الست                 دلیران عاشق شهیدان مست

همانان که از وادی دیگرند              همانان که گمنام و نام آورند

شهید محرمعلی مومنی متولد ۱۳۳۸ در روستای خرمکوه منطقه عمارلوی شهرستان رودبار به دنیا آمد . دوران تحصیل را تا اخذ مدرک سیکل طی کرد . اما چون پدرش قادر به کار کردن نبود او به عنوان پسر ارشد خانواده مسئولیت سنگین تامین معاش خانواده را به عهده گرفت  در حالی که هنوز دوش او طاقت برداشتن این بار سنگین را نداشت. با توجه به اینکه در حین تحصیل کار برق کشی ساختمان را فراگرفته در حالیکه هنوز دوش او طاقت برداشتن این بار سنگین را نداشت در روستای خود و روستاهای اطراف مشغول به کار شد و با تلاش و کوشش فراوان و غیرتی که در وجود او بود توانست خانه ای برای خانواده اش بسازد و موجبات آسایش و راحتی آنان را فراهم کند . سپس به دلیل کمبود کار در روستا به تهران عزیمت کرد و در آنجا به کار و تلاش و فعالیت پرداخت. او که طعم فقر و نداری را چشیده بود و استضعاف و درماندگی مردم مستضعف را درک کرده بود ، بلافاصله با آغاز جنبش ها و حرکتهای انقلابی به صف تظاهرکنندگان پیوست و مانند دیگر مردم ستمدیده فریاد خشم خودرا بر سر مزدوران رژیم پهلوی کشید. در روز ۱۷ شهریور ۵۷ معروف به جمعه سیاه در میدان شهدا(ژاله سابق) در سیل خروشان انقلابیونی که برای استیفای حق خود و تحکیم و تحقق حکومت اسلامی قیام کرده بودند ،قرار گرفت و به مبارزه پرداخت. نیروهای طاغوتی از هر سو به مردم بی دفاع حمله کردند و بیش از سه هزار نفر مجروح و شهید شدند که یکی از شهدا شهید مومنی بود که از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و به درجه رفیع شهادت نائل شده بود. روحش شاد. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo