مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محسن نیک مرام

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محسن نیک مرام

مختصری از زندگی نامه شهید محسن نیک مرام   کبوتر ها کبوتر ها ، به دلجویی از آن بالا          نگاهی زیر پا اسیران قفسها را خوشا پروازتان با هم ، بلند آوازتان با هم           به یاد آرید ما را هم در آن پرواز کردنها شهید محسن نیک مرام در تاریخ اول فروردین سال ۱۳۳۵ در […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:51

مختصری از زندگی نامه شهید محسن نیک مرام  

کبوتر ها کبوتر ها ، به دلجویی از آن بالا          نگاهی زیر پا اسیران قفسها را

خوشا پروازتان با هم ، بلند آوازتان با هم           به یاد آرید ما را هم در آن پرواز کردنها

شهید محسن نیک مرام در تاریخ اول فروردین سال ۱۳۳۵ در شهر ماسوله به دنیا آمد . پس از سپری شدن دوران کودکی برای تحصیل علم و دانش به مدرسه رفت و مدارج تحصیلی خود را یکی پس از دیگری با موفقیت طی کرد . سال آخر (ششم متوسطه نظام قدیم) رشته بازرگانی بود که انقلاب عظیم اسلامی شروع شد و به اوج خود رسید . او هم همگام با ملت قهرمان ایران در راهپیماییها و مراسم مذهبی ،سیاسی رژیم منحوس پهلوی شرکت می کرد و جز افراد فعال بود و در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاشهای فراوانی کرده و پیامها و اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) را به انقلابیون دیگر می رساند و آنان را نسبت به مسائلی که در کشور اتفاق می افتاد ، آگاه می ساخت .تا آنکه هنگام تظاهرات در نزدیکی بیمارستان رازی رشت مجروح شد و بعد در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۵۷ در حال شعار دادن علیه نظام پوسیده شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله مزدوران رژیم ستم در میدان صیقلان رشت به درجه شهادت نائل شد و پرنده روحش به آسمان پرواز کرد و به خیل شهدای انقلاب اسلامی پیوست و با خونش به تاریخ رنگ و سو  الهی بخشید و هویت معنوی و ملکوتی تاریخ را تعیین کرد .

روحش شاد ،یادش گرامی و راهش پر رهرو باد .

ارسال دیدگاه

enemad-logo