مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد تقی کنارنگ

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد تقی کنارنگ

  مختصری از زندگی نامه شهید محمد تقی کنارنگ         ای غنچه گل از چمن گمشدگان است             آلاله سرخ دمن گمشدگان است   هر برگ گل سرخ که افتاده در این باغ           تن پاره ای از باغ تن گمشدگان است   شهید محمد تقی کنارنگ در سال ۱۳۳۸ به دنیا آمد. به دلیل مشکلات […]

پنج‌شنبه 22 ژانویه 1389 - 13:05

 

مختصری از زندگی نامه شهید محمد تقی کنارنگ 

    

 

ای غنچه گل از چمن گمشدگان است             آلاله سرخ دمن گمشدگان است

 

هر برگ گل سرخ که افتاده در این باغ           تن پاره ای از باغ تن گمشدگان است

 

شهید محمد تقی کنارنگ در سال ۱۳۳۸ به دنیا آمد. به دلیل مشکلات مالی خانواده از نوجوانی برای امرار معاش خانواده باید کار می کرد . بنابراین در یک کارگاه آهنگری شروع به کار کرد تا با زحمت و تلاش خود روزی حلال به دست آورد. او طعم فقر را چشیده بود و تبعیض و بی عدالتی را می فهمید و برای مبارزه علیه ظلم و جور از هیچ تلاشی مضایقه نمی کرد. وقتی با انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) آشنا شد، فعالانه در راهپیمائیها و مراسم سیاسی مذهبی شرکت می جست . پس از مدتی از سوی ماموران رژیم شناسایی شد و تحت تعقیب قرار گرفت . تا آنکه در یکی از درگیریها در روز ۲۲ آبان ۵۷ که خون بسیاری از جوانان خیابانهای شهر را مزین و مطهر ساخته بود. او نیز مورد اصابت گلوله دژخیمان قرار گرفت و نور معرفت بر دلش تابید و خداوند به او لباس کرامت پوشانید و طعم وصل دوست را به او  چشانید و به سعادت اخروی رسید  و به همه آموخت که افرادی که شجاعت دارند  هرگز ننگ را نمی پذیرند و اجازه نمی دهند که مرگ آنان را انتخاب کند.

 

روحش شاد.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo