مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمدرضا صابر همیشگی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمدرضا صابر همیشگی

در طریق عشقبازی امن و آسایش بلاست         ریش باد آن دل که با درد تو خواهد مرهمی شهید محمد رضا صابر اول فروردین سال ۱۳۴۱ همزمان با آغاز سال نو و بهار طبیعت در روستای نیاکو از توابع شهرستان آستانه اشرفیه متولد شد. کوچکترین فرزند خانواده بود و همه دوستش داشتند و نزد اعضای خانواده […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:58

در طریق عشقبازی امن و آسایش بلاست         ریش باد آن دل که با درد تو خواهد مرهمی

شهید محمد رضا صابر اول فروردین سال ۱۳۴۱ همزمان با آغاز سال نو و بهار طبیعت در روستای نیاکو از توابع شهرستان آستانه اشرفیه متولد شد. کوچکترین فرزند خانواده بود و همه دوستش داشتند و نزد اعضای خانواده از محبوبیت خاصی برخوردار بود. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی به دلیل مشکلات مالی  در کار کشاورزی یار و یاور خانواده اش بود و برای تامین خرج تحصیل و امرار معاش زیادی می کرد. از سنین کودکی قبل از آنکه به سن تکلیف برسد نماز می خواند و روزه می گرفت. دانش آموز ممتاز و با استعدادی بود، اما مشکلات امکان ادامه تحصیل را از او گرفت . با آغاز جنبش های انقلابی او هم به سیل خروشان انقلابیون پیوست و مشغول فعالیتهای سیاسی شد. عشق و علاقه وافری به حضرت امام خمینی (ره) داشت. فردی شجاع و بی باک بود  و در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کرد. تا آنکه در روز ۲۲ آبان ماه سال ۵۷ در تظاهرات خیابانی مورد حمله  وحشیانه ماموران رژیم قرار گرفت و تیری به قلب او اصابت کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد. آری او را با منطق حق طلبانه و مصلحانه خود ارزشهای الهی و انسانی را از زنجیر اسارت نجات بخشید و مظلومیت حق را با شهادت مظلومانه خود به اثبات رساند و حماسه ای آفرید که در حافظه تاریخ تا ابد باقی خواهد ماند. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo