مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد علی شعبانی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد علی شعبانی

مختصری از زندگی نامه شهید محمد علی شعبانی  یک قصه نیست غم عشق و وین عجب               کز هر زبان که می شنوم نامکرر است شهید محمد علی شعبانی در سال ۱۳۴۸ در یکی از روستاهای شهر زیبا و سرسبز لاهیجان به دنیا آمد . در دوران کودکی طعم تلخ فقر و تنگدستی را چشید و […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:06

مختصری از زندگی نامه شهید محمد علی شعبانی 

یک قصه نیست غم عشق و وین عجب               کز هر زبان که می شنوم نامکرر است

شهید محمد علی شعبانی در سال ۱۳۴۸ در یکی از روستاهای شهر زیبا و سرسبز لاهیجان به دنیا آمد . در دوران کودکی طعم تلخ فقر و تنگدستی را چشید و در کنار کار کشاورزی ،کارگری هم می کرد . به دلیل مشکلات مالی با همه تنگدستی که به محیط پاک و با صفای روستایش داشت، راهی لنگرود شد و در یک کارگاه شیرینی پزی مشغول به کار شد. در این ایام جنبش ها و حرکتهای انقلابی آغاز گردید و ملت شریف ایران با مسائل سیاسی و ظلم وستم شاه ملعون بیشتر آشنا می شدند او هم از همان روزهای آغازین به صف انقلابیون پیوست و با شرکت در راهپیمایی و مراسم مذهبی خشم و نفرت خود را به رژیم منحوس پهلوی ابراز می کرد. شهید علاقه وافری به حضرت امام خمینی (ره) داشت و به ایشان عشق می ورزید و پیامهای امام را با جان و دل پذیرا می شد. تا آنکه در تاریخ ۱۴ دی ماه ۵۷ که مردم در رویارویی با ماموران رژیم شعار مرگ بر شاه را سر داده بودند ،بر اثر اصابت گلوله در خون خود غلتید  و برگی از برگهای تاریخ خونبار ملت ایران افزود و به رستگاری قطعی و کمال مطلق رسید  و به همگان آموخت که شهادت مهم ترین اعمال و بالاترین تکامل عملی است. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo