مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید مهدی همراه

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید مهدی همراه

مختصری از زندگی نامه ی شهید مهدی همراه  به عزم مرحله عشق پیش نه قدمی            که سودها کنی از این سفر توانی کرد شهید مهدی همراه در تاریخ ۴ فروردین سال ۱۳۳۸ در شهر رشت به دنیا آمد . مراحل کودکی را در دامان پدر و مادری متدین و مومن گذرانید و تحت تاثیر تربیت […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:22

مختصری از زندگی نامه ی شهید مهدی همراه 

به عزم مرحله عشق پیش نه قدمی            که سودها کنی از این سفر توانی کرد

شهید مهدی همراه در تاریخ ۴ فروردین سال ۱۳۳۸ در شهر رشت به دنیا آمد . مراحل کودکی را در دامان پدر و مادری متدین و مومن گذرانید و تحت تاثیر تربیت دینی آنان قرار گرفت . بسیار مودب و متواضع بود ،برای همه احترام قائل می شد و گرایش زیادی به مسائل مذهبی داشت .  مدارج تحصیلی را تا مقطع دیپلم در رشته بازرگانی ادامه داد . در جریان انقلاب اسلامی از افراد فعال بود و فعالیت چشمگیری در به ثمر رساندن انقلاب داشت . او دریافته بود که انسان در این جهان فانی رسالتی سنگین و وظیفه ای خطیر بر عهده دارد و باید برای رسیدن به اهداف حقیقی از جان شیرین بگذرد و رسالت خود را به انجام برساند. بنابراین عشق الهی همانند آتشی در دل او خانه کرد و در جانش شعله کشید و او را واله و شیدا ساخت و دیگر نتوانست این دنیای فانی و زودگذر را تحمل کند . او دیگر متعلق به اینجا نبود و باید هر چه زودتر پرواز می کرد و به وصال محبوبش می رسید. شهید همراه سرانجام در تظاهرات شهر رشت در خیابان تختی به دست مزدوران رژیم معدوم پهلوی دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء الله پیوست. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد .

ارسال دیدگاه

enemad-logo