مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
رئیس دفتر امام جمعه رشت، چگونه می تواند رضایت امت حزب‌الله را تامین کند؟

رئیس دفتر امام جمعه رشت، چگونه می تواند رضایت امت حزب‌الله را تامین کند؟

حسن کربلایی
پس از دستگیری مجرد و حذف او از کلیه مسولیت های قبلی و خلع لباس و مراحل دیگر بررسی اتهامات وی در تهران، آیت الله قربانی یکی از مریدان خود و دوستان مجرد را به عنوان مدیر جدید دفترش منصوب کرده که تامین رضایت امت حزب الله نیز در آن حکم، مورد درخواستِ صادرکننده حکم است.

سه‌شنبه 18 اکتبر 2016 - 09:49

حسن کربلایی

اشاره: این یادداشت نقد عملکرد مهدی مجرد و عده ای از همفکرانش است که به قلم جناب آقای حسن کربلایی نوشته شده است و طبیعتا این نظرات به خودشان تعلق دارد. جریان مطالبه گری مردم از مسئولین و جریان پاسخگویی مسئولین، از مسائلی است که باید در گیلان تقویت شود چرا که قرار گرفتن مسئولین در جایگاه پاسخگویی به مردم گیلان را، کمتر شاهدش هستیم. کسانی که در این یادداشت مورد نقد قرار گرفته اند، حق پاسخ دادن، برای‌شان محفوظ است و رنگ ایمان آمادگی خود را برای بازتاب نظرات آنها اعلام می دارد. 

×××

آقای قربانی! مدیر دفتر امام جمعه رشت، چگونه می تواند رضایت امت حزب‌الله را تامین کند؟

پس از دستگیری مجرد و حذف او از کلیه مسولیت های قبلی و خلع لباس و مراحل دیگر بررسی اتهامات وی در تهران، آیت الله قربانی یکی از مریدان خود و دوستان مجرد را به عنوان مدیر جدید دفترش منصوب کرده که تامین رضایت امت حزب الله نیز در آن حکم، مورد درخواستِ صادرکننده حکم است. ما موظفیم به نوبه خود از اهتمام ایشان نسبت به جلب رضایت مردم تشکر کنیم.

البته تاکید ایشان بر رضایتمندی مردم در این حکم و پس از حذف اجباری مجرد، حکایت از اقدامات جنجالی و غیرقانونی مدیر قبلی دفتر آقای قربانی دارد که طبیعتاً نارضایتی هایی را پدید آورده است. انتظار می رود دستگاه های برخورد کننده با مهدی مجرد به منظور کشف موارد تخلف مجرد، شماره تلفن، نشانی سایت و یا امکاناتی را فراهم کنند تا مردم به راحتی بتوانند گله ها و شکایت‌های خود را با خیالی آسوده مطرح نمایند.

پر واضح است در حال حاضر این اعتماد عمومی از مردم سلب شده و دریافت شکایات و اطلاعات مردمی، بایستی در دیگر دستگاه های مسئول دنبال شود. به عنوان مثال صدور چک بیست میلیارد تومانی مجرد با امضای صاحب چک و عدم وصول آن از سوی شهردار رشت، یک نمونه آشکار است. این چک که هم اکنون در اختیار شهردار می باشد، باید سالها قبل از سوی شهردار رشت، نقد  و برای رفاه مردم هزینه می شده است. چگونه مدیر دفتر جدید می خواهد همین یک موضوع را حل کند؟

یا وقتی که در ساخت عمارت آدینه و مدرسه جاده تهران و ساختمان جنب مسجد حاج سمیع، طبق اسناد معتبر و محکمه پسند، تخلفات آشکار و مستمری صورت پذیرفته، و عوارض یا خلافی آنها به شهرداری پرداخت نگردیده. چگونه می شود رضایت مردم را در این‌گونه موارد جلب کرد؟

و یا چک‌هایی  که در برابر انجام کارهای ساختمانی در دست مردم است و یا در بازپرداخت آنها، اهمال صورت پذیرفته و بسیاری از دارندگان چک‌ها، موفق به نقد کردن آنها و یا به اجرا گذاشتن چک‌ها نشده و یا جرأت پیگیری از طریق قانونی را نداشتند، چگونه مدیر جدید دفتر می تواند رصد کرده و رضایت دارندگان چک‌ها را به دست آورد؟

یا انبوه درخواست‌های نامتعارف، غیراصولی و زیاده خواهانه ای که قبلاً مجرد از ادارات، نهادها، موسسات خصوصی و دولتی داشته، چگونه قابل بررسی و جلب رضایت است؟ سنگ‌هایی که او به ته چاه رها کرده، صدها عاقل قدرت و توان بیرون کشیدن سنگ‌ها را از چاه ندارد.

اگر صاحبشان و مالکان زمین‌ها و خانه ها و یا اموال  بخواهند از مجرد شکایت کنند، به کدام مرجع قانونی باید مراجعه کنند؟ آیا مدیر جدید، حتی وقت شنیدن شکایات مردمی و غیرمردمی را دارد؟

یکی دیگر از موارد تخلف وی، پوشیدن لباس مقدسی است که امت حزب الله برای آن ارزش خاصی قائل هستند. این تخلف آشکار که یک سال از وقوع آن گذشته و همه بیت آقای قربانی نیز می دانند این لباس نباید بر تن و اندام مجرد می رفت، چه مقدار سوال و ذهنیت منفی ایجاد کرده؟ چه کسی این لطمات معنوی و این حرکات زشت و فرصت طلبانه را می تواند اندازه گیری کرده و یا ذهنهای درهم ریخته و پر از سوال جوانان را چه کسی قرار است به جای اول بازگرداند؟

البته من قصد قضاوت و محاکمه کسی را ندارم و در این جایگاه هم نیستم و امیدوارم دستگاه های مربوطه اکنون که دیر هنگام کارشان را آغاز کرده اند، احکامی متناسب با اتهامات منتسبه مجرد صادر کنند و از این طریق رضایت عمومی به دست آید.

ولی جناب آقای قربانی، امام جمعه رشت! اگر همه توان خود را به کار گیرید تا فقط رضایت بنده را به دست آورید، هرگز موفق نخواهید شد. شما و دفتر شما هفت سال تمام مرا به دادگاه کشاندید، مجرد هفت سال از جانب شما به دادگاه آمد و بنده را مورد تهمت و افترا و تندی قرار داد. کربلایی را به دادگاه کشاندید و او را محاکمه کردید و مورد تهمت قرار دادید، زیرا کربلایی در یک مقاله ای به مجرد یا همان مشاور بدِ شما نصیحت کرده بود که چون ساختمان آدینه، متعلق به آقای قربانی و نماز جمعه است، باید همه کارهای شما بر اساس قانون شهرسازی پیش برود. بارها و بارها در دادگستری، مشخص شد که بنده گناهی را مرتکب نشدم و فقط چند نصیحت کردم، لیکن مدام در پی اعتراض بودید؛ و باید حتما حکم شش ماه حبس تعزیری صادر می شد تا مجرد در پوست خود نگنجد و شما نیز راضی گردید؟

چه شد یک باره به فکر رضایت امت حزب الله افتادید؟ مگر من عضو اسراییلی این جامعه بودم؟ مرا به خاطر یک نصیحت ساده، به قول خودتان له کردید، و منزوی؛ تا درس عبرتی باشد برای دیگر افرادی که احتمالا به تخلفات مجرد اشکالی وارد می کنند. چهره ای که از کربلایی ترسیم کردید، موجب شد دیگر ائمه جماعات و جمعه استان مرا برای سخنرانی دعوت نکنند، فشارهایی که فرد دیگری به خاطر شما، به پایگاه ها آورد، آنان را از دعوت من برای روشنگری منع کرد. و حتی صدا و سیما مرا ممنوع التصویر و ممنوع الصدا کرد.

شما کاری کردید تا مجرد، دستور دهد در مقابل در ورودی مصلای رشت، بنده و دوستانم مورد ضرب و شتم قرار گیریم و ناجوانمردانه ایادی مجرد، مشتی بر پیشانی من کوفتند که مدت‌ها آثار آن باقی ماند و من به خاطر حفظ جایگاه شما سکوت کرده و شکایتی نکردم.

مجرد با شما کاری کرد که اراذل و اوباش سیاسی و از جمله خودش با اتهامات گوناگون، نزد شما محبوب شوند و خادمان واقعی و نیروهایی زحمت کش و ارزشی، مطرود و مغضوب عندک گردند. شما و دفتر شما قراراست چگونه رضایت مرا و خانواده ام را جلب کنند؟

مجرد در طول سفری که به مکه مشرف شدم، تن و بدن همسر و فرزندان مرا لرزاند و آنان را به دادگاه کشاند و دلهره و نگرانی را در وجودشان پدید آورد. در همان سفر مکه از خدا خواستم تا حذف مجرد و امثال او و حامیانشان از مصادر امور این استان با رسوایی و افتضاح همراه باشد. امیدوارم نتیجه این پیگیری‌ها و محاکمه و تادیب متجاسران و معاندان و مفت‌خواران، رضایتمندی عمومی را در این استان مظلوم به ارمغان آورد.

خداوند به عزت زهرا(س) و به حق حسین مظلوم(ع)، سایه بلند پایه رهبری فرزانه این نظام را بر سر همه ما تا ظهور حضرت حجت(عج) مستدام بدارد. آمین.

 

 

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجانی
    2016/10/20 - 11:39

    به نام خدا

    ** تذکراتی به دکتر محمد حسین قربانی و حسن کربلایی+نسیم معرفت

    حضرت آیت الله زین العابدین قربانی از یک جایگاه حقیقی و حقوقی برخوردار است و ایشان نماینده ولی فقیه در استان گیلان و از بزرگان علمی و معنوی در استان و بلکه در کشور می باشد . جناب آقای حسن کربلایی عزیزِ ما اگر اعتراض و ایرادی نسبت به عملکرد آیت الله قربانی و رئیس دفتر سابق ایشان(یعنی حجت الأسلام مهدی مجرد) داشته و دارد و ممکن است از جهاتی هم درست باشد ، باید گفتار و نوشتار خود را بطور منطقی و با کمال ادب و رعایتِ شأن و منزلت بزرگان مطرح نماید . راه های معقول تری برای بیان اعتراض و شکایت وجود داشت و دارد که متأسّفانه امثال آقای حسن کربلایی عزیز رعایت نمی کنند . با تجربه ای که ما از مسائل سیاسی و غیره در استان گیلان داریم معلوم شده که هیچگاه با اقداماتِ تند و افراطی و تنش زا و … نمی توان به مراد و مقصود صحیح دست یافت . سخنرانی آتشین و تحریک زا و غیر اصولی در برابر حضرت آیت الله قربانی و … نه تنها کاری و مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشویش افکار عمومی و نگرانی متدینین و تشدید اختلاف ها و … می گردد . به نظر بنده برخی از گفتار ها و نوشتارهای آقای حسن کربلایی خارج از اصول اخلاقی و منطقی و دینی بوده وهست . با کار غیر اخلاقی و مغایر با ضوابط اسلامی و دینی و… نمی توان ارزش ها ی دینی و انقلابی را در جامعه محقق ساخت . کسی که داعیه تحقق ارزش ها ی دینی و انقلابی در جامعه را دارد و بارفتار و گفتارش خود را انقلابی مطرح می سازد پیش از هرچیزی باید انسان وارسته و ملتزم به آداب اخلاقی و دینی و … باشد . حقِّ اعتراض و اشکال به عملکرد مسؤلان و بزرگان برای آحاد مردم محفوظ است ولی توهین و تحقیر از هیچ کسی پذیرفته نیست و متاسفانه امروزه بداخلاقی ها در جامعه زیاد شده و بدتر از آن ، بداخلاقی در لباس تدین و انقلابی گری است؟!! البته قابل ذکر است که ما از امثال حضرت آیت الله زین العابدین قربانی انتظار داریم که ظرفیتِ پذیرشِ صدای اعتراض و نقد دیگران را در خود بیشتر بفرمایند تا چالش ها و حسّاسیت ها کمتر گردد و در پرتو محبت و احترام و اتحاد و … همه نیروها و توانمندی ها ، صرف خدمت به اسلام و قرآن و اهلبیت (علیهم السلام) و انقلاب و فرهنگ و ارزش ها و رفع مشکلات مردم شود . حیف است که حضرت آیت الله قربانی ، اهداف عالیه اسلامی را که عمری با آن ها آشنا می باشد فدای برخی گفت و شنود ها و بگو مگو های غیر مفید و مضرّ بفرماید . گیلان ما با ظرفیت های مادی و معنوی که دارد باید به دور از این کشمکش های مضرّ و مُهلِک به جایگاه شایسته خود برسد ……

    واما در رابطه با ماجرای جناب مستطاب حجت الأسلام آقای مهدی مجرد که با نظارت حضرت آیت الله قربانی به دست مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در سال گذشته معمّم و مُلَبّس شد نکته ای عرض می کنم و آن اینکه ایشان از توانمندی های فوق العاده ای در برخی از امور اجرایی و غیره داشتند ولی متأسفانه به جهت عدم رعایت برخی از اصول اخلاقی و شرعی و دینی دچار آسیب گردید که مسائلی بوجود آمد که امیدوارم که به خوبی حل وفصل شود . اگر جناب آقای مهدی مجرد برخی امور را رعایت می کرد انسان بسیار موفقی می شد ولی …. …

    واما در رابطه با سخنان جناب آقای دکتر محمد حسین قربانی (نماینده محترم آستانه اشرفیه) که در خطاب به آقای حسن کربلایی ایراد نمود عرض می کنم که آقای دکتر عزیز ، شما سخنان درستی ایراد نفرمودید . آقای دکتر قربانی عزیز : تهدید و تحقیر دیگران با هر بیان و ژستی ، زشت و ناپسند است . آقای حسن کربلایی( چه گیلانی باشد و چه غیر گیلانی) به عنوان یک مسلمان و مطّلع از مسائل می تواند با حفظ اصول اخلاقی و منطقی نسبت به اموری که در استان گیلان می گذرد اظهار نظر نماید . این چه ادبیاتی است که جنابعالی در برابر ایشان اِعمال فرمودید؟!! برخی تعبیرات شما نسبت به آقای حسن کربلایی بسیار ناپسند و دور از تعالیم دینی و اسلامی بود و امیدوارم با توجه به موقعیتی که دارید اینگونه گفتارها و رفتارها از جنابعالی تکرار نشود … بیاییم همه با هم در کنار یکدیگر با صبر و متانت انقلابی و سیاسی و با مهر و محبت ، با بهره مندی از تعالیم نورانی قرآن واهلبیت علیهم السلام به اسلام و قرآن و کشور و نظام و مردم و مجرومین بخصوص به مردم عزیز گیلان خدمت کنیم و همت و تلاش و توانمندی خود را در راه اعتلاء ارزش های اسلام و انقلاب و شهداء و… صرف نماییم . بیاییم اختلاف ها را کاهش دهیم و بر وحدت و مهر و همدلی بیفزایم و همه با هم به ریسمان الهی چنگ زنیم که فرمود : وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا * وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا * وَکُنتُم عَلى شَفا حُفرَهٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها * کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ . یعنی و همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید! و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد؛ شاید پذیرای هدایت شوید. (سوره آل عمران آیه ۱۰۳ )

    سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

    پنج شنبه

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ه.ش

    هیجدهم محرّم الحرام ۱۴۳۸ ه.ق
    http://nasimemarefat.parsiblog.com/

    پاسخ
    • نویسنده دیدگاه:  مدیر
      2016/10/21 - 19:35

      رنگ ایمان: تمامی نقطه چین ها، پرانتزها و گیومه ها، در این نظر را خود نویسنده قرار داده است و رنگ ایمان تصرفی در آن انجام نداده است.

      پاسخ
  2. نویسنده دیدگاه:  سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجانی
    2016/10/22 - 01:25

    مدیر محترم سایت ( رنگ ایمان ) : سلام علیکم
    مطلبی را تحت عنوان ( تذکراتی به دکتر محمد حسین قربانی و حسن کربلایی …) در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ه.ش برای این سایت ارسال کردم ولی تا حال منتشر نکردید ؟!! نمی دانم که چه ملاحظاتی مدّ نظر شما است که مانع از نشر مطلب ارسالی است ؟!!! امیدوارم که سایت شما درخدمت همه فرهیختگان و مردم باشد و رنگ انحصاری جناحی و حزبی و مانند آن نداشته باشد و واقعا ( رنگ ایمان ) باشد !!!!!!
    سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
    از شهر مقدس قم
    جوار کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)
    اول آبان ۱۳۹۵ ه.ش
    بیستم محرّم الحرام ۱۴۳۸ ه.ق

    پاسخ
  3. نویسنده دیدگاه:  سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجانی
    2016/10/22 - 01:34

    سلام علیکم

    توضیح اینکه جدای از دیدگاه ها و بطور مستقل در سایت ( رنگ ایمان) انتشار بفرمایید
    سپاسگزارم

    پاسخ
    • نویسنده دیدگاه:  مدیر
      2016/10/22 - 19:33

      با سلام و احترام خدمت جناب اقای سعادت میرقدیم
      به دلیل اینکه این متن شما تحت این یادداشت اقای کربلایی و به عنوان نظر درج شده است فلذا بدون هیچ کم و کاستی در همین قسمت منعکس شده است.

      پاسخ
  4. نویسنده دیدگاه:  ناشناس
    2018/09/11 - 14:06

    سلام من مهمان رشت بودم در ایام عید غدیر خم و میلاد دو امام بزرگوار ولی بسیار متاسف شدم نه چراغانی، نه جشنی و بی حجابی و غیره نیز هرچه بخواهی در کشور اسلامی نمیتوانی چیزی بگویی بدون روسری و حجاب و …
    نمیدانم آقایان یا در خوابن یا ………….

    پاسخ
enemad-logo