مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۷ آذر

تقویم تاریخ گیلان – ۷ آذر

۱- درگذشت حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدعلی صدرایی اشکوری. صدرایی اشکوری از واعاظ مطرح کشور بود که در رشت می زیست و دو نشریه دینی طلوع اسلام و پرچم اسلام را در منتشر می کرد. وی علائق دینی شدیدی داشت و علیه بهاییت فعالیت هایی انجام می داد او از چند نفر از مراجع وقت […]

جمعه 28 نوامبر 2014 - 19:02

۱- درگذشت حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدعلی صدرایی اشکوری. صدرایی اشکوری از واعاظ مطرح کشور بود که در رشت می زیست و دو نشریه دینی طلوع اسلام و پرچم اسلام را در منتشر می کرد. وی علائق دینی شدیدی داشت و علیه بهاییت فعالیت هایی انجام می داد او از چند نفر از مراجع وقت دارای اجازه نامه اجتهاد بود. صدرایی با رژیم شاهنشاهی مرتبط بود و در حمایت از آن رژیم منحوس اشعاری سروده است که در دیوان اشعارش موجود است. (۱۳۵۶ ش) (دیوان احمدی، ص هشت-یازده و ۲۳۶-۲۳۸؛ آفتاب تبلیغ- شرح حال خطیب مبارز آیت الله میر محمد علی صدرایی اشکوری (ره)، محمدتقی ادهم نژاد، مجله مبلغان، مهر و آبان ۱۳۸۳، شماره ۵۹، ص)

۲- نادر خیرخواه از جوانان رشت بود که توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید. در همین روز بیت الله شیرزاد و شجاع اسدی از جوانان ماسال به دست منافقین ترور شدند و به شهادت رسیدند. (۱۳۶۰ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

۳- فوت محقق و نویسنده جهانگیر سرتیپ پور. سرتیپ پور زمانی از یاران میرزا کوچک جنگلی در رشت بود ولی بعد از شهادت میرزا به خدمت رژیم پهلوی در آمد. او به عنوان یکی از کارگزاران فرهنگی رژیم طاغوت در گیلان فعالیت می کرد و در عرصه های هنری و فرهنگی، محصولات مورد درخواست رژیم را تهیه و در میان مردم منتشر می کرد. او در عرصه گیلان پژوهی فعالیت هایی انجام داده بود و کتبی منتشر ساخته بود. وی به عضویت سازمان فراماسونری نیز در آمد و در زمانی که منتخبین انتخابات مجلس شورای ملی به صورت یک امر سفارشی از سوی دربار انتخاب می شدند، سرتیپ پور به نمایندگی رشت در دوره ۲۱ و ۲۲ مجلس رسید. (۱۳۷۱ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo