مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
درگذشت شجونی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای انقلاب است/ فتنه ۸۸ رقابت دو نامزد انتخاباتی نبود بلکه براندازی نظام بود حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مهدیه رشت

درگذشت شجونی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای انقلاب است/ فتنه ۸۸ رقابت دو نامزد انتخاباتی نبود بلکه براندازی نظام بود

حبیبی حضور مرحوم شجونی در حزب مؤتلفه را موثر خواند و خاطرنشان کرد: درگذشت مرحوم شجونی ضایعه دردناک برای روحانیت، حزب مؤتلفه اسلامی و یک ضایعه برای انقلاب است./ وی مرحوم شجونی را پیشتاز مقابله با فتنه ۸۸ دانست و اظهار کرد: فتنه ۸۸ رقابت بین دو نامزد نبود بلکه توطئه‌ای برای براندازی نظام بود.

جمعه 11 نوامبر 2016 - 17:20

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدنبی حبیبی امشب در مراسم ترحیم حجت‌الاسلام جعفر شجونی در مهدیه این شهر با گرامیداشت یاد شهدا و مرحوم شجونی اظهار کرد: ارتباط بنده با مرحوم شجونی مربوط به دوران پس از انقلاب بود.

وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی یکی از شخصیت‌های روحانی شجاع و مبارز و موثر در فضای مبارزاتی قبل از انقلاب و فضای سیاسی پس از انقلاب را از دست داد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی به زندانی شدن مرحوم شجونی در رژیم طاغوت اشاره کرد و گفت: از زبان خودش شنیدم که ۲۵ بار به زندان رفت و در مواردی شکنجه‌هایی به او داده شد.

وی ادامه داد: مرحوم شجونی تعریف می‌کرد شکنجه‌ها در حدی بود که وقتی مأمور زندان می‌خواست او را پس از شکنجه به سلوله‌اش منتقل کند آهسته گریه می‌کرد و به او می‌گفت وقتی شما در این حال می‌بینم به یاد امام موسی کاظم (ع) می‌افتم.

حبیبی یکی از افتخارات مرحوم شجونی را روحانی بودنش دانست و تصریح کرد: مرحوم شجونی از مریدان و شیفته شهید نواب صفوی بود.

وی اضافه کرد: شجونی با روحیه صراحت مبارزاتی که داشت ۲۵ بار زندانی شدن در رژیم گذشته را تحمل کرد و علاقه ویژه‌ای به مؤتلفه اسلامی داشت.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ۱۵ سال پیش برای نخستین بار شجونی موافقت کرد که نام او در کنگره حزب مؤتلفه به رأی گذاشته شود، گفت: شجونی با بالاترین آرا عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه شد.

وی به ابراز علاقه شجونی نسبت به خود اشاره کرد و یادآور شد: علاقه خود را نسبت به بنده با محبت بزرگوارانه و با صراحت عنوان می‌کرد.

حبیبی حضور مرحوم شجونی در حزب مؤتلفه را موثر خواند و خاطرنشان کرد: درگذشت مرحوم شجونی ضایعه دردناک برای روحانیت، حزب مؤتلفه اسلامی و یک ضایعه برای انقلاب است.

وی مرحوم شجونی را پیشتاز مقابله با فتنه ۸۸ دانست و اظهار کرد: فتنه ۸۸ رقابت بین دو نامزد نبود بلکه توطئه‌ای برای براندازی نظام بود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه شجونی سردار تقابل با فتنه‌ها علیه نظام اسلامی بود، افزود: در مؤتلفه اسلامی از چند ماه قبل رسانه خارجی را دنبال می‌کردیم استنباط آنها بحث انتخابات ۸۸ تنها در حد رقابت نبود و موضوع تقلب در انتخابات مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه ۶ ماه پس از انتخابات هیچ‌کدام از آنها دلیل قانع کننده‌ای مبنی بر تقلب در انتخابات ارائه نکردند، گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته صیانت از آرای مردم در انتخابات را دادند و گفتند گروه‌هایی خارج از کشور عضو این کمیته شوند.

حبیبی به اعتراف ابطحی در دادگاه اشاره کرد و افزود: ابطحی اعتراف کرد که تقلب رمز شورش در انتخابات بود که قرار بود رخ دهد.

وی برگزاری نشست‌های مختلف با سران فتنه درباره موضوع تقلب ۱۱ میلیون نفری در انتخابات، تصریح کرد: بنده بیش از ۱۰ سال عضو شورای نگهبان و یا در پاره‌ای عضو هیأت نظارت بر انتخابات بودم و سازو کارهایی که موجود است امکان چنین تقلبی در انتخابات وجود ندارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی حوادث شورش‌های خیابانی و بی‌حرمتی در عاشورای حسینی و ماه مبارک رمضان، کشتار وسیع خیابانی، استفاده از رنگ سبز،شعارهای ضد نظام  و… را از توطئه‌های فتنه‌گران برای براندازی نظام عنوان کرد.

وی با پیشنهاد مطالعه کتاب «دادگاه ۸۸» یادآور شد: در این دو جلدی تمام اعترافات دادگاه ۸۸ انتشار یافته است.

حبیبی با بیان اینکه اخیراً زمزمه‌هایی درباره رفع حصر و پاک کردن صورت مسأله فتنه گفته می‌شود، خاطرنشان کرد: آقا فرمودند فتنه ۸۸ خط قرمز انقلاب است یعنی اینکه فتنه ۸۸ رقابت دو نامزد انتخاباتی نبود بلکه براندازی نظام بود.

وی به سخنان اخیر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه تا کی باید درباره فتنه حرف زد، اشاره کرد و متذکر شد: یادآوری فتنه ۸۸ همواره الزامی است زیرا فتنه علامت براندازی بود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: اگر کسی می‌گوید پیرو ولایت است اما خلاف او حرف می‌زند دروغ می‌گوید و کسانی که با نظام مسأله دارند مرد باشند وارد میدان بیایند.

وی با بیان اینکه اگر از فتنه ۸۸ یاد نکنیم به ضرر انقلاب تمام می‌شود، خاطرنشان کرد: آسیب‌های انقلاب باید بیان شود و شجونی پیشکسوت شجاع و مقابله با فتنه بود.

حبیبی گفت: کسانی که به راه شجونی اعتقاد دارند در تمام بزرگداشت‌های او باید به موضوع فتنه اشاره کنند و وظیفه دائمی در این زمینه دارند زیرا تا انقلاب برای همیشه دشمن دارد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo