مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
زندگینامه شهید عبادالله عزت پژوه

زندگینامه شهید عبادالله عزت پژوه

این شهید در جریانات شهری که در اوایل انقلاب بسیار پیش می‌آمد شرکت فعال داشت و بعضی از این وقایع به اقرار همه به توسط ایشان جمع و حل گردید. این شهید در ابتدای تاسیس سپاه در منطقه برای حفظ دستاوردهای نظام شرکت داشت و در پی ریزی بنای اولیه این نهاد انقلابی موثر بود.

پاسدار شهید عباد الله عزت پژوه فرزند بختیار در روز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۲۸ در بخش گیوی توابع شهر خلخال به دنیا آمد. او فرزند دوم از خانواده پنج نفری خود بود. دریک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. دوستان و آشنایان می گویند خانواده شهید عباد به سادات و رو حانیت علاقه و اعتقاد بسیاری داشتند. وی در سن هفت سالگی به همراه خانواده به شهرستان رشت نقل مکان نمود.

عباد به علت بی علاقگی به درس، پس از پایان تحصیلات ابتدایی به کارهای مختلفی از جمله خیاطی، مکانیکی، تابلو نویسی، نجاری، کار در داروخانه، و… اشتغال ورزید. او در تمام این کارها اگرچه برای مدت کوتاهی به آنها اشتغال داشت حتی در صورت عدم علاقه، ولی آن کار را به نحو احسن انجام می داد. به عنوان مثال وی مدتی که در «داروخانه اسلام پناه رشت» کار می کرد و با آنکه از سطح تحصیلات بالایی برخوردار نبود ولی به سبب هوش و استعداد فراوانی که داشت عملکردش در آن کار تخصص و آشنایی اش به خواندن نسخه ها و پیچیدن آنها برای تمامی دوستان و آشنایان و بخصوص همکاران، تحسین برانگیز بود. اما شهید عباد با وجود همه موفقیتها مانند کسی که دنبال گم شده ای باشد کارها را یکی پس از دیگری رها می کرد. بعد ها معلوم شد که گمشده وی انقلاب اسلامی و در نهایت شهادت بوده است.

این شهید در جریانات شهری که در اوایل انقلاب بسیار پیش می‌آمد شرکت فعال داشت و  بعضی از این وقایع به اقرار همه به توسط  ایشان جمع و حل گردید.

این شهید در ابتدای تاسیس سپاه در منطقه برای حفظ دستاوردهای نظام شرکت داشت و در پی ریزی بنای اولیه این نهاد انقلابی موثر بود.

سرانجام این برادر مبارز و خستگی ناپذیر در روز دوم  فروردین ۱۳۶۱ شهادت در عملیات فتح المبین، در تپه های رقابیه با اصابت گلوله مستقیم توپ دشمن به شهادت که آرزوی دیرینه او بود نائل شد و در قطعه شهدای باغ رضوان رشت دفن گردید.

شما می‌توانید با خواندن کتاب «آیه ایمان» بیشتر با  زندگی این شهید بزرگوار و خدمات او و فضای اوائل انقلاب در گیلان آشنا شوید.

enemad-logo