مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
دومین کتاب هم چاپ شد

دومین کتاب هم چاپ شد

این کتاب، کتاب دوم از مجموعه فاتح است. که توسط کانون ثقلین شهرستان رشت تولید می شود. مجموعه فاتح، مجموعه ای است در جهت آشتایی جوانان با فرهنگ انقلاب اسلامی و ترویج و تقویت ارزشها و آرمان های شهدا. این کتاب در بر دارنده زندگی و مبارزات روحانی شهید « میرزا کوچک خان جنگلی » […]

جمعه 26 نوامبر 2010 - 00:59

این کتاب، کتاب دوم از مجموعه فاتح است. که توسط کانون ثقلین شهرستان رشت تولید می شود. مجموعه فاتح، مجموعه ای است در جهت آشتایی جوانان با فرهنگ انقلاب اسلامی و ترویج و تقویت ارزشها و آرمان های شهدا. این کتاب در بر دارنده زندگی و مبارزات روحانی شهید « میرزا کوچک خان جنگلی » است.

ویژگی هایی در این کتاب وجود دارد که این کار را از سایر کار های همسان جدا می کند:

۱- اولین کتابی است که در باره این شهید بزرگ « ویژه جوانان » نوشته شده است. یعنی خلاصه و مفید است و از ذکر هر گونه مطلب غیر ضروری در آن پرهیز شده است.  ۲- قطع آن پالتویی و در ۱۰۸ صفحه تنظیم شده است.  ۳- از زاویه جدیدی به میرزا کوچک خان نگریسته است. بُعد « دینی بودن » نهضت جنگل و شخصیت روحانی رهبر آن در این کتاب برجسته شده است.  ۴- این کتاب به صورت روز شمار است و در آن تاریخ شمسی و قمری و بعضا میلادی ذکر گردیده فلذا خواننده از جغرافیای ذهنی منظمی برخوردار خواهد شد.  ۵- با توجه به حضور میرزا کوچک خان در انقلاب مشروطه، کّل قضایای این انقلاب از ابتدا تا انتها با دقت و اختصار ذکر گردیده. به همین علت برای جوانانی که از تاریخ مشروطه کم اطلاعند مفید خواهد بود. ۶- چهره استبداد قاجار در این کتاب ترسیم شده.۷-استعمارگری انگلیس و روسیه در ایران معرفی گردیده.  ۸- در نهایت، خیانت اطرافیان میرزا به او، و همدستی انگلیس، روسیه و رضا خان برای سرکوبی نهضت اسلامی جنگل ترسیم شده.  ۹- چهره استعمار ستیز ، عدالتخواه ، آزادی خواه و دیندار میرزا کوچک خان تصویر شده.  ۱۰- به جای مقدمه از گزیده سخنان رهبری پیرامون این شخصیت استفاده شده است.  ۱۱- گالری عکس هایی در پایان کتاب وجود دارد که چهره های برجسته از حامیان و دوستان تا خائنین و دشمنان نهضت جنگل در آن معرفی شده اند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo