مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
درباره موسسه

درباره موسسه

بسم الله الرحمن الرحیم معرفی موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان «در طول تاریخ، رنگهای گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند، اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود» رهبر معظم انقلاب اسلامی «موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان» با حضور جمعی از دانش آموختگان حوزه علمیه قم در سال ۱۳۸۸ به عنوان یک تشکل […]

شنبه 21 نوامبر 2015 - 11:01

بسم الله الرحمن الرحیم

معرفی موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان

«در طول تاریخ، رنگهای گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند، اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود» رهبر معظم انقلاب اسلامی

«موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان» با حضور جمعی از دانش آموختگان حوزه علمیه قم در سال ۱۳۸۸ به عنوان یک تشکل مردمی ـ به شماره ثبت ۸۹۶ و شناسه ملی ۱۰۷۲۰۳۰۷۳۷۵ـ برای انجام فعالیتهای فرهنگی پژوهشی جهت تبیین و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) در راستای تحقق ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی تاسیس گردیده است.

این موسسه برنامه های خود را بر انجام فعالیتهای علمی، پژوهشی و فرهنگی متمرکز نموده است تا بتواند به رسالت خود یعنی فرهنگ سازی و احیاء هویت اسلامی و منطقه‌ای نائل گردد.

این رسالت برگرفته از سخنان رهبری در جمع پرشور مردم گیلان است که اشاره نمودند به ظلم ویژه و متمادی حکام ذلیل و غربزده ایران بر مردم غیور و مسلمان این منطقه تا بلکه بتوانند ارادت و ایمان عمیق آنان را به اسلام و ائمه اهل بیت کم رنگ کنند و خدمات شایان توجه مردمان پاک این خطه پربرکت را به اسلام و مسلمین نادیده بگیرند و آنان را از هویت‌شان جدا کنند.

به همین منظور، این موسسه اقدام به بررسی تخصصی «مبارزات اسلامی مردم گیلان» در سه دوره:

الف) ریشه‌های انقلاب اسلامی (بعد از جریان تحریم تنباکو تا ابتدای نهضت امام خمینی۱۳۴۱)

ب) انقلاب اسلامی (از سال۱۳۴۱ تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران)

ج) حکومت اسلامی (استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تا کنون)

نموده است؛ البته موضوعاتی به صورت متفرقه نیز در این میان تعریف شده‌‍ است که در راستای اهداف مطالعاتی موسسه به سالهای ابتدایی حضور اسلام در منطقه و بعد از آن و وجود برخی جریانات و اقدامات انقلابی دیگری مربوط می‌شود.

این موسسه از ظرفیت و نیروی محققین و اساتید گیلانی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی خود استفاده می‌کند و شورای راهبردی و هیات علمی آن که همگی از طلاب موفق و دارای مدرک سطوح عالی حوزه علمیه قم می‌باشند، کار سیاستگذاری و نظارت بر کلیه تولیدات موسسه را بر عهده دارند.

محصولات موسسه در قالب کتاب و نرم افزار منتشر می‌شود و البته از تدوین و تنظیم مقاله و انتشار در سایت و مجلات گوناگون نیز غفلت نشده است.

موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان، دست یاری تمامی عزیزان را به گرمی می‌فشارد و آماده شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده شما می‌باشد.

ارتباط با ما:

نشانی:

قم: صندوق پستی ۱۳۸-۳۷۱۵۵

تلفن: ۰۹۱۹۸۷۰۸۳۵۱

آدرس اینترنتی: www.rangeiman.ir

رایانامه:Rangeiman.ir@gmail.com

تلگرام: telegram.me/rangeiman_ir

اینستاگرم: instagram.com/rangeiman

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  ناشناس
    2020/01/14 - 02:19

    با نام یاد خدا .حاج آقای رهنما انسان بزرگواری هستن وازنزدیک با پدرایشان ملاقات داشتم درمورد انتخابات خبرگان رهبری میگفت به پسرم فلان آقا ناجوان مردانه رفتار کرد

    پاسخ
enemad-logo