مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۷ اسفند

تقویم تاریخ گیلان – ۱۷ اسفند

۱- درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آقا میرزا محمدی انشایی. او از دوستان نزدیک و همدوره میرزا کوچک بود. در زمان مشروطه از مشروطه خواهان صادق گردید. در زمان نهضت جنگل نیز به حمایت از میرزاکوچک پرداخت و به عضویت هیئت اتحاد اسلام همت کرد. او تا پایان عمر دست از مقابله با ظلم برنداشت. وی […]

یکشنبه 8 مارس 2015 - 22:40

۱- درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آقا میرزا محمدی انشایی. او از دوستان نزدیک و همدوره میرزا کوچک بود. در زمان مشروطه از مشروطه خواهان صادق گردید. در زمان نهضت جنگل نیز به حمایت از میرزاکوچک پرداخت و به عضویت هیئت اتحاد اسلام همت کرد. او تا پایان عمر دست از مقابله با ظلم برنداشت. وی در کنار میرزاکوچک مدفون است. (۱۳۲۰ ش)

۲- اعلام اسامی نامزدهای حزب جمهوری اسلامی گیلان در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی. طی اطلاعیه حزب جمهوری اسلامی در این روز تمام کاندیداهای خود را درکل کشور معرفی کرد. نامزدهای گیلان به این شرح بودند: رشت: دکتر حسن عضدی، بندر انزلی: مهدی پورگل، طوالش: محمدکامل خلیلی، فومن: مصطفی حائری، لنگرود: سیف الله عبدالکریمی، لاهیجان: زین العابدین قربانی و ابوالحسن کریمی. در اطلاعیه ای که در روز ۱۸ اسفند صارد شد این اطلاعیه تصحیح گردید و از آنجا که لاهیجان یک نماینده نیاز داشت ابوالحسن کریمی از لیست حذف شد و ابوالحسن مخزن موسوی برای نامزدی رودبار انتخاب شد. (۱۳۵۸ ش) (روزشمار حزب جمهوری اسلامی، ج۱، ص ۵۳۹ و ۵۶۲٫)

۳- برگزاری انتخابات اولین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا. این انتخابات در سراسر شهرها و روستاهای استان به صورت جداگانه- همانند سایر نقاط کشور- برگزار شد. این شوراها قرار بود که اداره شهرها و روستاها را به وسیله منتخبین مردم فراهم کند. افتتاح این شوراها با پیام مقام معظم رهبری به صورت هماهنگ در ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ ش صورت گرفت. نمایندگان این دوره در رشت از این قرار بود: سروش اکبرزاده، مهدی الطافی، حمید امیدی، کبری بلوکی مقدم، اسماعیل حاجی پور، محمدحسین شاه‌کویی، پرویز شریفیان، حسینعلی عاطفی و فرنگیس عندلیب. (۱۳۷۷ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo