مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
داستانی جالب از کاندیداتوری شهید کریمی برای مجلس + ۲ سند منتشر نشده

داستانی جالب از کاندیداتوری شهید کریمی برای مجلس + ۲ سند منتشر نشده

بعد از فوت آیت الله لاهوتی، کرسی نمایندگی وی از شهرستان رشت در اولین دوره مجلس شورای اسلامی خالی مانده بود و انتخابات میان دوره ای نیز در راه بود. به اصرار محافل دانشگاهی و مجامع سیاسی و انقلابی خط امامی استان گیلان، آقای کریمی پیشنهاد نامزد نمایندگی مجلس را پذیرفت. نحوه جالب کاندیداتوری و عکس العمل شهید کریمی در مقابل رقیبان خود را در نوشته زیر بخوانید.

پنج‌شنبه 3 می 2012 - 07:10

بعد از فوت آیت الله لاهوتی، کرسی نمایندگی وی از شهرستان رشت در اولین دوره مجلس شورای اسلامی خالی مانده بود و انتخابات میان دوره ای نیز در راه بود. به اصرار محافل دانشگاهی و مجامع سیاسی و انقلابی خط امامی استان گیلان، آقای کریمی پیشنهاد نامزد نمایندگی مجلس را پذیرفت.

حزب جمهوری اسلامی مرکز رشت نیز ایشان را به عنوان کاندیدای حزب به شورای مرکزی حزب در تهران معرفی کرد و موفق به جلب نظر مساعد آن گردید. در پی انتشار این خبر،عده ای از روحانیون مرتبط با آیت الله احسانبخش با مسئولان حزب در تهران تماس گرفته و خواستار لغو مصوبه‌ی شورای مرکزی حزب برای کاندیداتوری آقای کریمی شدند، اما نتیجه ای نداد. برخی عنان اختیار را از کف داده و بر فراز منابر و در محافل و مجالس عمومی به انتقاد از تصمیم حزب می‌پرداختند. عده ای نیز در این انتقاد حریم اخلاق را زیر پا نهاده و از هیچ هتک حرمتی خودداری نکردند. در نقطه‍‌ی مقابل این بد اخلاقی ها، صلابت و صداقت شهید کریمی و استقامت زیبا و مثال زدنی او بر سر ارزشها و آرمانهای اسلام و انقلاب بود.

در اندیشه شهادت- معروف ترین عکس سردار حزب الله گیلان

شهید کریمی خاطرات بسیار جالب و ماندگاری از رفتار انتخاباتی و اخلاق انتخاباتی در این ایام از خود به جای گذاشت. در یکی از جلسات سخنرانی در داخل ستاد انتخاباتی حزب الله، خطاب به طرفداران و اعضای ستاد گفت: من راضی نیستم که شما بیایید پوستر من را بر روی پوستر رقیبم بچسبانید وگرنه خودتان را برای پاسخ قیامت آماده کنید. حجت الاسلام کریمی درباره رقابت انتخاباتی شهید کریمی اینگونه می‌گوید:

« یکی از رقبای روحانی ایشان که کاندیدای جامعه روحانیت رشت نیز بود، بالای تصویرش در پوستر تبلیغاتی جمله ای از امام خمینی را نوشته بود که «شکست روحانیت شکست اسلام است».آقای کریمی در ارتباط با همین پوستر و پیام آن در یکی از رهنمودهایش به اعضای ستاد انتخاباتی اش گفت: اگر فردا ـ روز انتخابات ـ سر صندوق بودید و مشاهده کردید که یک شخصی آمد با دیدن آن پوستر به نفع همان آقا رای داد شما به هیچ وجه ناراحت نشوید، نگران نباشید، او در واقع به آرمانها و ارزشهای اعتقادی ما رای می‌دهد. زیرا او بر اساس درک و بار خود به رهنمودهای امام و مقتدای خود عمل می‌کند؛ یعنی پیروی از ولایت فقیه که همه ما در این انقلاب آن را پذیرفته و به آن گردن نهاده ایم.»

و از همه زیباتر، برخورد آرامش بخش او در پایان رای گیری و هنگام شمارش آرا بود. همهم نگران نتایج آن بودند که چه خواهد شد؟ ایشان آرام و مطمئن سر ساعت مثل همه شبهای پیش، خود را برای استراحت آماده کرد و قبل از خوابیدن به اعضای ستاد که بسیار مشوش و مضطرب بودند تسلی خاطر و دلداری می‌داد که الحمدلله آزمایش  به پایان رسیده، انتخابات تمام شده است، وظیفه شما به انجام رسیده، شما چهره ایدئالتان را به مردم معرفی کردید. مردم هم به هر صورت تصمیمشان را گرفتند و رایشان را هم دادند. دیگر جایی برای نگرانی باقی نمانده است. بالاخره یک نفر به عنوان نماینده از صندوق بیرون می‌آید؛ اگر من پیروز انتخابات شدم، تازه اول نگرانی است؛ چرا که هر لحظه اش مسئولیت دارد، مسئولیت خطیر دفاع از مردم و نظام در سنگر نمایندگی مردم در مجلس قانونگذاری و پاسخگویی در برابر خدا؛ و اگر هم رقیبم به عنوان برنده انتخابات معرفی شود چیزی را از دست ندادیم تازه اوج راحتی ماست؛ بار امانتی که قرار بود از سوی مردم بر دوشم گذاشته شود برداشته شده است که این خود نیز جای شکر و سپاس دارد.[۱] 

 ————————————————————-

[۱] . شهید ابوالحسن کریمی سردار حزب الله گیلان صص۱۴۲-۱۴۴

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo