مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 Apr 2024
محتوا
داستان یک سقوط، روایتی از زندگی حجت الاسلام حسن لاهوتی اشکوری

داستان یک سقوط، روایتی از زندگی حجت الاسلام حسن لاهوتی اشکوری

سجاد ستوده
در برخی مواقع، در تاریخ انقلاب اسلامی حوادث مبهمی وجود دارد که تاکنون مورد واکاوی قرار نگرفته و همین ابهام فرصتی برای ضدانقلاب فراهم آورده تا اتهاماتی را علیه انقلاب اسلامی بسازند. یکی از این ابهامات به یک روحانی مبارز و متنفذ گیلانی یعنی حجت الاسلام حسن لاهوتی باز می‌گردد که نماینده امام خمینی در سپاه و اولین امام جمعه رشت هم بود …

شنبه 6 نوامبر 2021 - 15:44

سجاد ستوده

تاریخ انقلاب اسلامی سرشار از حوادث و نکته های ابهام آمیز زیادی است که تاکنون پیرامون آنها به درستی گفتگو نشده و همین راز آلودگی و ابهامات فرصتی برای ضدانقلاب فراهم آورده تا اتهامات فراوانی را بر انقلاب اسلامی وارد کنند.
یکی از این ابهامات به یک روحانی مبارز و متنفذ گیلانی باز می‌گردد. روحانی‌ای که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از چهار سال از عمرش را در زندان های رژیم پهلوی گذراند و حضورش در قاب معروف و به یادماندنی پایین آمدن امام خمینی از پله‌های هواپیمای ایرفرانس در ۱۲ بهمن ۵۷ چهره‌اش را برای همیشه در تصاویر پیروزی انقلاب اسلامی ماندگار کرد.
حجت الاسلام حسن لاهوتی اولین نماینده امام خمینی در سپاه، اولین نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و نماینده مردم رشت در اولین دوره مجلس شورای اسلامی است.
آقای لاهوتی در روز ۶ آبان ١۳۶٠ درگذشت، امروز سالروز مرگ جنجالی وی در سال ١٣٩٩ می‌باشد، به همین مناسبت در اینجا در قالب دو پست و ٢٠ تصویر به بخش‌هایی از زندگی پر فراز و نشیب او پرداخته‌ام. به دلیل آن که حجم مطالب زیاد بوده، مطالب را در قالب دو پست منتشر می‌کنم.
طراحی تصاویر از: @Ahmad_tahmasbi_
در تصویر شماره ۹ یک غلط تایپی وجود دارد. «خلع» درست است که به اشتباه «خلق» درج شده است.

ارسال دیدگاه

enemad-logo