مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
خاطره ای شیرین از دیدار دوستانه آیت الله پیشوایی و امام خمینی

خاطره ای شیرین از دیدار دوستانه آیت الله پیشوایی و امام خمینی

در پاییز سال ۱۳۴۱ سفری برای زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز دیدن فرزند شان حجت الاسلام سید محمد جواد پیشوایی به شهر قم مشرف شدند. در این سفر عده‌ای از علمای طراز اول قم از جمله امام خمینی و مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی در منزل اینجانب به دیدن آیت الله پیشوایی آمدند

پنج‌شنبه 12 جولای 2012 - 17:56

سیدمجتبی پیشوایی (۱)

در پاییز سال ۱۳۴۱ سفری برای زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز دیدن فرزند شان حجت الاسلام سید محمد جواد پیشوایی به شهر قم مشرف شدند. در این سفر عده‌ای از علمای طراز اول قم از جمله  امام خمینی و مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی در منزل اینجانب به دیدن آیت الله پیشوایی آمدند…

 

آیت الله پیشوایی و آیت الله خائفی- اواخر دهه ۳۰ شمسی

آیت الله پیشوایی و آیت الله خائفی- اواخر دهه ۳۰ شمسی

اخیرا در دیداری که با فقیه بزرگ حضرت آیت الله خائفی در قم داشتم، ایشان خاطره ای زیبا از پدربزرگ بنده مرحوم آیت الله پیشوایی بیان کردند که بسیار شنیدنی است. آیت الله خائفی (حفظه الله) تاکید داشتند که خاطرات درباره مرحوم آیت الله پیشوایی منتشر شود تا همه ایشان را بشناسند. ایشان چنین تعریف کردند که:

«آیت الله سید ابوطالب پیشوایی از مجتهدین صاحب نام گیلان بود که سال ها در بندر انزلی ساکن شده بود و در کوران فشارهای دوران طاغوت، به تبلیغ دین برای مردم انزلی می پرداخت و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کرد. ایشان پیروزی انقلاب اسلامی را ندید و در سال ۵۷ چند ماه قبل از پیروزی انقلاب مرحوم شد.

در پاییز سال ۱۳۴۱ سفری برای زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز دیدن فرزند شان حجت الاسلام سید محمد جواد پیشوایی به شهر قم مشرف شدند. در این سفر عده‌ای از علمای طراز اول قم از جمله مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی در منزل اینجانب به دیدن آیت الله پیشوایی آمدند. در حین این ملاقات بود که امام خمینی به اتفاق آیت الله محمدی گیلانی برای دیدار با آیت الله پیشوایی وارد شدند و بعد از سلام و احوالپرسی و تعارفات معمول، به شریح مسایل روز و خطر اسراییل و امریکا برای جهان اسلام پرداختند و ریشه همه مشکلات مسلمانان را ناشی از دسیسه چینی غرب دانستند.

پس از تشریف بردن امام (ره) و آیت الله مرعشی و آیت الله محمدی گیلانی، آیت الله پیشوایی خطاب به من (آیت الله خائفی) و حجت الاسلام سید محمد جواد پیشوایی گفتند: آن روز را می بینم که این سید (با اشاره به امام خمینی) شاه را از این مملکت بیرون کرده و دنیا را تحت سیطره افکار خود در میاورد.»

بعد از اینکه بنده از قم بازگشتم به نزد پدرم حجت الاسلام پیشوایی رفتم و این خاطره را برای ایشان تعریف کردم، ایشان ضمن یاداوری این خاطره این نکته را افزودند:

«یادم نمی‌رود که آنروز باران شدید پاییزی در قم می بارید و وقتی امام (ره) و آیت الله محمدی گیلانی وارد منزل شدند به علت گل آلود شدن مسیر که با پای پیاده طی نموده بودند کفشهای شان کمی گلی بود. پدرم مرحوم آیت الله پیشوایی بعد از ملاقات با امام (ره) وقتی سخنان فوق را در تایید قدرت معنوی امام خمینی بیان کردند فرمودند: میبینم روزی را که حاج آقا روح الله با همین کفش‌های گلی خود، دنیا را تحت سیطره افکار خود قرار می‌دهد.»

——————————

(۱) نوه مرحوم آیت الله پیشوایی. با تشکر از ایشان که این مطلب را برای رنگ ایمان ارسال کردند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo