مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
ساخت یادمان شهید انصاری در رودسر

ساخت یادمان شهید انصاری در رودسر

دبیرکل بنیاد شهید گیلان از احداث یادمان تنها استاندار شهید استان گیلان در شهرستان رودسر خبر داد و گفت: طرح اولیه این یادمان در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طراحی و در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شنبه 1 آگوست 2015 - 14:27

به گزارش سراج: دبیرکل بنیاد شهید گیلان از احداث یادمان شهید انصاری تنها استاندار شهید استان گیلان در شهرستان رودسر خبر داد و گفت: طرح اولیه این یادمان در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طراحی و در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ حیاتی است، اظهار کرد: اگر این فرهنگ غنی به درستی انعکاس داده شود، می‌تواند امنیت جامعه را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت در اجرا و انواعش به درستی مهندسی و باز تعریف شود، می‌تواند نیازهای جوانان، نوجوانان و تمام کسانی که دوران دفاع مقدس و سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران را درک نکرده‌اند، برطرف سازد، افزود: برگزاری مطلوب مراسمات یادواره شهدا در شهرستان‌ها مطالبه بنیاد شهید از مسئولان شهری است که علاوه بر اینکه کمیت برگزاری یادواره‌ها در سطح ایده‌آل باشد، باید از نظر محتوایی و جذب نسل جدید نیز طرح‌های ابتکاری اجرایی گردد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را دارای اجر اخروی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از ساخت یادمان شهدا و نهادینه کردن پایمردی آنان در اذهان عمومی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 طاهرنژاد در ادامه از احداث یادمان تنها استاندار شهید استان گیلان در شهرستان رودسر خبر داد و تصریح کرد: یادمان شهید مهندس علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور در مزار آن شهید والامقام در شهرستان رودسر ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح اولیه این یادمان در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان طراحی خواهد شد و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی شهرستان رودسر در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. علاوه بر ساخت یادمان شهید انصاری، ایجاد مرکز فرهنگی در محل گلزار شهدای شهرستان رودسر نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایکنا، شهید مهندس علی انصاری در خردادماه سال ۱۳۲۳ در خانواده‌ای مذهبی، معتقد و متدین در شهرستان رودسر متولد شد.

وی در سال ۵۷ در حالیکه کارهای رساله دکترای خود را در کشور آمریکا انجام می‌داد به ایران بازگشت و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس سمت استانداری گیلان منصوب شد و در کنار آن عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و پست دانشگاه فنی گیلان را هم بر عهده گرفت .

شهید مهندس علی انصاری در تاریخ ۱۵ تیرماه سال ۶۰ در ساعت ۷ بامداد خونین در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت دست یافت.

ارسال دیدگاه

enemad-logo