مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۵ مهر

تقویم تاریخ گیلان – ۱۵ مهر

۱- رحلت آیت الله سید محمدبادکوبه ای معروف به آقا نجفی و «پابرهنه آقا» از علمای بندر انزلی. ایشان فرزند دانشمند عظیم الشان و فیلسوف بزرگ آیت الله سیدحسین بادکوبه ای است که استاد بزرگانی چون علامه طباطبایی و آیت الله العظمی بهجت بودند. آقاسیدمحمد سالها بعد از رسیدن به مرحله اجتهاد، به انزلی مهاجرت […]

سه‌شنبه 7 اکتبر 2014 - 19:35

۱- رحلت آیت الله سید محمدبادکوبه ای معروف به آقا نجفی و «پابرهنه آقا» از علمای بندر انزلی. ایشان فرزند دانشمند عظیم الشان و فیلسوف بزرگ آیت الله سیدحسین بادکوبه ای است که استاد بزرگانی چون علامه طباطبایی و آیت الله العظمی بهجت بودند. آقاسیدمحمد سالها بعد از رسیدن به مرحله اجتهاد، به انزلی مهاجرت کرد و سالها در این شهر به اقامه نماز و ترویج دین پرداخت. او در میان مردم متدین این شهر به «آقانجفی» و نیز «پا برهنه‌آقا» شهرت یافت. آقا نجفی در میان مردم انزلی زیست و با اعمال و رفتار خدایی اش، دین را به آنان می آموخت. مراسم ختم اش به تظاهرات بزرگی علیه رژیم تبدیل شد و ده هزار نفر در این روز در حمایت از امام و انقلاب به صحنه آمدند. اکنون مزار این عالم جلیل القدر به زیارتگاهی برای مردم انزلی تبدیل شده است. (۱۳۵۷ ش) (روزنامه کیهان، ش۱۰۵۸۴، دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۵۷، ص۳٫)

۲- اولین شهید لنگرود تقدیم انقلاب شد. شهید «رضا حسن نیا» اولین شهید لنگرود بود که در جنگ تحمیلی به شهادت رسید. (۱۳۵۹ ش) (مجله روایت هشتم، شمـ ۱۴، ص ۴۱)

۳- محمدعزیز ریاضی نهزمی از مردم شفت در سه راهی بازارجمعه به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید. (۱۳۶۱ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

ارسال دیدگاه

enemad-logo