مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday 27 Jul 2024
محتوا
برنامه حضور رئیس جمهور شهید در سفر استانی به گیلان در ۸ بهمن ۱۴۰۰+ تصاویر

برنامه حضور رئیس جمهور شهید در سفر استانی به گیلان در ۸ بهمن ۱۴۰۰+ تصاویر

حضرت ایت الله رئیسی در آخرین سفر استانی خود در ۸ بهمن ۱۴۰۰ به استان گیلان، برنامه فشرده و مهمی را انجام دادند و توانستند در ۹ دیدار و جلسه حضور پیدا کنند و به مشکلات و مسائل استان رسیدگی نمایند. رنگ ایمان اهم برنامه های ایشان به همراه تصاویری از آن را به نمایش می گذارد.

سه‌شنبه 21 می 2024 - 09:45

رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح جمعه هشتم بهمن ماه در جریان پانزدهمین سفر استانی خود با استقبال حضرت آیت الله فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری و اسدالله عباسی استاندار گیلان وارد استان ولایت مدار و شهید پرور گیلان شد.

آیت الله رئیسی در نخستین برنامه سفر یکروزه خود به استان گیلان، از کارخانه پوشش رشت به طور سرزده بازدید و از مشکلات این کارخانه و همچنین آخرین تغییر و تحولات آن مطلع شد. کارخانه پوشش رشت ، مجهزترین و بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه بود که در سال ۸۴ با کمتر از سه درصد پیش پرداخت، به صورت اقساط ۳۶ ماهه به بخش خصوصی واگذارشد و یکهزار و ۵۰۰ کارگر آن بیکار شدند.

بازدید سرزده از کارخانه پوشش رشت- بهمن۱۴۰۰

سپس به اتفاق وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن رشت کاسپین بازدید کرد. راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان ادامه طرح راه آهن قزوین – رشت – انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی از سال ۹۸ شروع شده است.

بازدید رئیس جمهور از راه آهن رشت کاسپین انزلی – بهمن ۱۴۰۰

و بعد از آن به بندر کاسپین رفت و هنگام بازدید از اسکله بندر کاسپین ،وزیر راه و شهرسازی و مسئولین بندر کاسپین از جزئیات آن گزارش دادند و رئیس جمهور در جریان روند احداث اسکله‌های جدید در این بندر و نیز آخرین وضعیت اتصال خط آهن چابهار به بندر کاسپین و همچنین مزیت‌های صادراتی و ترانزیت دریایی آن قرار گرفت.بندر کاسپین از بنادر نسل سوم و پیشرفته شمال کشور است که امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در آن وجود دارد.

بازدید رئیس جمهور از مرکز کنترل ترافیک دریایی کاسپین بندرانزلی

بازدید از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین از دیگر برنامه های سفر یکروزه رییس جمهوری به گیلان بود که در این بازدید از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و مزیت‌های توسعه این بندر قرار گرفت ؛همچنین ،آیت الله رییسی در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی، بر لزوم تسریع در اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین و انزلی به همراه خرید کشتی‌های رورو به‌ منظور توسعه مبادلات با کشورهای اوراسیا تاکید کرد.

در جریان این بازدید، از امکانات و زیرساخت های موجود در منطقه آزاد انزلی به ویژه اسکله در حال ساخت، بخش سینی دوار که محل اتصال راه آهن به بندر می باشد، برج مراقبت بندر کاسپین و مسیر در حال احداث خط ریلی در محدوده منطقه بازدید به عمل آورد.

بازدید رئیس جمهور از بندر کاسپین – بهمن ۱۴۰۰

 

آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور همچنین در ادامه سفر استانی اش به گیلان، با حضور در سلیمان‌داراب رشت و آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی،نسبت به شخصیت مبارز سردار جنگل و یاران وی ادای احترام کرد.

حضور رئیس جمهور بر مزار شهید میرزاکوچک جنگلی -بهمن۱۴۰۰

دیدار با مردمی که بر مزار شهید میرزاکوچک به استقبال رئیس جمهور آمده بودند-بهمن۱۴۰۰

رییس جمهور در جریان پانزدهمین سفر استانی خود در سفر به گیلان از وضعیت ۲ رودخانه شهر گذر گوهررود و زرجوب رشت نیز بازدید کرد. رئیس جمهوری پس از شنیدن ارائه گزارش یادشده ،با انتقاد از وضعیت نامناسب رودخانه گوهررود خواستار برنامه‌ریزی و ساماندهی وضعیت این رودخانه‌ها در کمترین زمان ممکن شد. آیت الله رییسی گفت: این رودخانه می تواند از جلوه های زیبا و جاذبه های گردشگری باشد و مسئولان باید با همکاری مردم در این زمینه همت کنند. رییس جمهور در جریان این بازدید همچنین در گفتگوی چهره به چهره با ساکنان این محل مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

بازدید رئیس جمهور از رودخانه گوهر رود رشت و انتقاد از وضعیت موجود-بهمن۱۴۰۰

عصر جمعه ایشان بازدیدی از مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در رشت داشت و بر لزوم پاسخگویی دقیق و سریع به درخواست‌ها و مطالبات مردمی تاکید کرد. رئیس جمهور در این بازدید همچنین شخصاً چند درخواست مردمی را بررسی کرد و به تماس تلفنی یکی از شهروندان گیلانی در این زمینه پاسخ داد.

در ادامه ایشان در یک جلسه بیش از دو ساعته دیداری با نخبگان،خانواده های شهداء و جمعی از اقشار مردم داشت. در ابتدای این جلسه، تعدادی از نخبگان و مردم به بیان نظرات خود درباره مسائل استان و کشور پرداختند و در ادامه رئیس جمهور به مسائل استان پرداخت.

بعد از نماز مغرب، ریاست محترم جمهوری در جلسه شورای اداری استان به همراه وزرا و مسئولان کشوری و استانی حضور یافت. در این جلسه نیز برخی از مسئولین استانی و تعدادی از وزیران و معاونان رئیس جمهور به بحث و ارائه نظر پرداختند و ریاست جمهوری و نماینده ولی فقیه نیز مطالب خود در خصوص مسائل استان را مطرح کردند و تصمیماتی اتخاذ گردید.

در پایان این سفر، آیت الله رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان شرکت کردند و به ارائه گزارش مصوبات و دستاوردهای سفر پرداختند.

در پایان ایشان حدود ساعت ۱۲ شب استان گیلان را به مقصد تهران ترک کردند

پایان حضور رئیس جمهور در گیلان-بهمن۱۴۰۰

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo