مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday 27 Jul 2024
محتوا
سخنان رئیس جمهور در دیدار با نخبگان و قشرهایی از مردم گیلان در ۸ بهمن ۱۴۰۰

سخنان رئیس جمهور در دیدار با نخبگان و قشرهایی از مردم گیلان در ۸ بهمن ۱۴۰۰

آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ با جمعی از نخبگان، علما، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان گیلان دیدار کرد. در این دیدار که بیش از دو ساعت به درازا کشید در ابتدا نمایندگانی از مردم به ارائه نظرات خود پرداختند و سپس ریاست محترم جمهوری به بیان دیدگاه ها و نکات مربوطه پرداختند.

پنج‌شنبه 23 می 2024 - 12:08

آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ با جمعی از نخبگان، علما، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان گیلان دیدار کرد. در این دیدار که بیش از دو ساعت به درازا کشید در ابتدا نمایندگانی از مردم به ارائه نظرات خود پرداختند و سپس ریاست محترم جمهوری به بیان دیدگاه ها و نکات مربوطه پرداختند.

به گزارش ایرنا، دیدار رییس جمهور با نخبگان، علما، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم عصر امروز جمعه در جریان پانزدهمین سفر دولت سیزدهم به استان گیلان در سالن شهدای نیروی انتظامی در رشت برگزار شد ، در این نشست صمیمی هر یک از نمایندگان گروه های مختلف به بیان مشکلات این استان پرداختند و خواستار رفع معضلات شدند.

موضوع تغییر کاربردی اراضی کشاورزی از موارد مطرح شده در این دیدار عنوان شد، اینکه کشاورزی موجود کفاف گشایش کامل در زندگی کشاورزان را نمی دهد و لازمست دولت کاری در این ارتباط انجام دهد.

در این دیدار گفته شد که منطقه آزاد جولان دلالان رانت خوار شده است باید اقداماتی از سوی دولت انجام شود، بیان شد که احیاء سایت نفتی میرزاکوچک خان در گیلان برای اشتغالزایی اهمیت دارد، توسعه ریلی در این استان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

مهاجرت زیاد روستاییان از دیگر مشکلات عنوان شد، اینکه روستاهای استان گیلان محلی برای بازنشستگان استان های دیگر به ویژه تهران شده است.

یکی دیگر از نمایندگان گروه های یاد شده به مشکل پیری جمعیت گیلان اشاره کرد و افزود: پیرترین استان کشور هستیم، سبک زندگی در گیلان نیز با چالش هایی مواجه است.

بیکاری و کار فصلی از دیگر مشکلات مطرح شده در این دیدار بود، همچنین در این دیدار خواسته شد که طمع مذاکره با آمریکا یک بار برای همیشه از بین برود، مذاکره برای مردم سودی ندارد.

رییس جمهور نیز بعد از شنیدن سخنان نمایندگان گروه های مختلف به فضای زیبا و دلنشین در استان گیلان اشاره گفت: اگر از این فضا درست استفاده نشود، اتفاقی نمی افتد، به ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود ” زر و گوهر” در استان بد رفتار شده و به شکل متاسفانه بدی تبدیل شده است، تاکید کردم تا کارگروهی به سرعت از فردا برای احیا این ۲ رودخانه و تالاب انزلی تشکیل و مشکل رفع شود.

آیت الله ابراهیم رییسی به مسئله پیری جمعیت در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: این مشکل قابل حل است، همت والایی از طرف مردم بزرگوار را می طلبد ضمن اینکه جلوگیری از طلاق باید شود.

وی با بیان اینکه اشتغال جوانان مسئله ما است، خاطر نشان کرد: اشتغال پایدار باید در گیلان شکل گیرد تا نگرانی جوانان و خانواده ها برطرف شود.

رییس جمهور با بیان اینکه استان گیلان از نیروی های انسانی کارآمد برخوردار است، اظهار داشت: این نیروها سرمایه‌های ارزشمندی هستند ما نیروهای کارآمدی در استان گیلان داریم که می توانند منشا تحول باشد.

آیت الله رییسی با اشاره به سرمایه های مادی و ذخایر موجود در گیلان اضافه کرد: ارتباط با جنگل و دریا از جمله ظرفیت های استان است که با احیا می تواند زمینه رفع مشکلات در استان یا در منطقه باشد.

آیت الله سید ابراهمی رییسی عصر روز جمعه در جریان سفر به استان گیلان در دیدار با نخبگان، علما، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مخنلف مردم افزود: باید با انتخاب مدیرانی جوان و تحول خواه برای کارآمد کردن دستگاه ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه این مهم را به استاندار گیلان نیز گفتم و به بقیه مدیران کشور نیز تاکید دارم گفت: لوزم تحول در کشور تغییر نگرش مدیریت با استفاده از مدیران خلاق است.

رییس جمهوری با بیان اینکه استان گیلان از نیروی های انسانی کارآمد برخوردار است، اظهار داشت: این نیروها سرمایه‌های ارزشمندی هستند و، ما نیروهای کارآمدی در استان گیلان داریم که می توانند منشا تحول باشد.

آیت الله رییسی با اشاره به سرمایه های مادی و ذخایر موجود در گیلان اضافه کرد: ارتباط با جنگل و دریا از جمله ظرفیت های استان است که با احیا می تواند زمینه رفع مشکلات در استان یا در منطقه باشد

وی در ادامه با بیان اینکه گردشگری در گیلان باید با حفظ، گسترش فرهنگی ، دینی و ارزشی در استان شکل گیرد، افزود: دینداری از شاخصه های مردم گیلان است، این استان دانش پژوهان و طلاب ارزشمندی دارد، کار فرهنگی در استان اهمیت دارد.

اتاق فکر دولت سیزدهم در دانشگاه شکل می گیرد

رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه ارتباط بین دانشگاه و کشاورزی، دانشگاه و صنعت، دانشگاه و بازار و تولید و صادرات و واردات باید ایجاد شود افزود: این دولت اتاق فکرش را در دانشگاه ایجاد می کند، مسئله آب و بهره وری کشاورزی از جمله مواردی است که می تواند با دانشگاه بررسی شود.

آیت الله رییسی با بیان اینکه در این ۴۰ سال کار شده و این بی انصافی است که بگویی کار نشده است، افزود: اما در بستر گام دوم کارهای بسیاری باید انجام شود، عقب ماندگی هایی باید جبران گردد، در برخی از حوزه ها خوب پیش رفتیم اما در برخی از حوزه ها از جمله اقتصادی و حوزه علم و فناوری عقب ماندگی داریم.

وی بیان داشت: با نگاه به فرصت ها در اختیار باید برای پیشرفت کشور تلاش کنیم، دشمن نمی خواهد از این فرصت ها استفاده کنیم هر حرکتی در جهت تولید و پیشرفت در کشور این خواست نیروهای انقلابی است و در جهت مقالبه با دشمنان انقلاب اسلامی می باشد.

تولید تنها راه نجات کشور است

رییس جمهوری با بیان نقش مهم تولید در کشور اضافه کرد: تولید و رفع موانع تولید کشور را نجات می دهد بنابراین این مسئله مهم باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه رفع موانع تولید و فعال کردن کارخانه های موجود از اولویت ما در گیلان است، کارگروهی در استان برای رفع این مشکل باید تشکیل شود.

وی با اشاره به بازدید سال گذشته خود از کارخانه ها در گیلان اظهار داشت: در این بازدیدها بسیار متاثر شدم، اما امروز در بدو ورود به همان کارخانه سر زدم،  دیدم سالن ساخته شده و خط تولید در حال راه اندازی است، ضمن قدردانی باید حرکت سریع تر در این ارتباط انجام شود.

رییس جمهوری در ادامه سخنانش با بیان اینکه اشتغال جوانان مسئله ما است، خاطر نشان کرد: اشتغال پایدار باید در گیلان شکل گیرد تا نگرانی جوانان و خانواده ها برطرف شود.

وی به فضای زیبا و دلنشین در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه اگر این فضا درست استفاده نشود، اتفاقی نمی افتد، افزود: به ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود ” زر و گوهر” در استان بدر رفتار شده و به شکل متاسفانه بدی تبدیل شده است، تاکید کردم تا کارگروهی به سرعت از فردا برای احیا این ۲ رودخانه و تالاب انزلی تشکیل و مشکل رفع شود.

هیچ دستگاه دولتی حق اشغال ساحل را ندارد

رییس جمهوری گفت: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحلی که باید در اختیار عموم مردم باشد، اشغال کند، باید به آن میزانی که قانون در نظرگرفته، عقب نشینی  را انجام دهد.

آیت الله رییسی اظهار داشت: استان های دارای ساحل باید این مهم را مورد توجه قرار دهند و در جلسه شورای اداری به این مهم تاکید خواهم کرد.

وی همچنین ادامه داد: قوانین بر آزادسازی فضای ۶۰ متری ساحل تاکید دارند و تمامی دستگاه ها و نهادها باید از این قانون پیروی کنند و هیچکس نباید تصور کند به دلیل جایگاه سازمانی و نهادی می تواند سواحل که متعلق به مردم است را در اختیار داشته باشد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به مسئله پیری جمعیت در استان اشاره و تصریح کرد: این مشکل قابل حل است، همت والایی از طرف مردم بزگوار را می طلبد ضمن اینکه جلوگیری از طلاق باید شود.

وی با بیان اینکه مدیران ارتباط نخبگانی بین خود و نخبگان استان گیلان تعریف کنند، اظهار داشت: این ارتباط می تواند سرمایه بزرگی برای کشور و استان باشد.

رییس جمهوری افزود: از اینکه امروز توفیقی شد تا من و همکارانم در جمع شما نخبگان، اقشار مختلف مردم استان گیلان باشم، مفتخرم، این استان از هشت هزار شهید و شهدای مدافع حرم برخوردار است که یاد هم آنان را گرامی می داریم.

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo