مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
مجموع پیامهای تسلیت در پی رحلت آیت الله رودباری

مجموع پیامهای تسلیت در پی رحلت آیت الله رودباری

مهدی نقیبی
در پی ارتحال آیت الله سیدمجتبی رودباری، عالم عامل و مجتهد گیلانی در روز ۲ فروردین ۱۴۰۱، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و فضلا، سران دو قوه و مسئولین استانی و کشوری پیام های تسلیتی را صادر کردند. در اینجا آن پیام های تسلیت، تجمیع شده است.

سه‌شنبه 10 می 2022 - 18:19

مهدی نقیبی

 

اشاره: در پی ارتحال آیت الله سیدمجتبی رودباری، عالم عامل و مجتهد گیلانی در روز ۲ فروردین ۱۴۰۱، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و فضلا، سران دو قوه و مسئولین استانی و کشوری پیام های تسلیتی را صادر کردند. در اینجا آن پیام های تسلیت، تجمیع شده است.

 

 

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در پیامی رحلت عالم پرهیزگار حجت ‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمجتبی رودباری از علمای برجسته گیلان را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت عالم پرهیزگار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدمجتبی رودباری، رحمه الله ‌علیه، را که از علمای برجسته‌ی گیلان بودند به همه‌ی مردم مومن آن استان بویژه ارادتمندان و شاگردان وبازماندگان و بالاخص خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسالت مینمایم.

سیدعلی خامنه‌ای

۴ فروردین ۱۴۰۱

(پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) – مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی)

https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=49911

 

 

پیام تسلیت آیت الله العظمی سیدعلی حسینی سیستانی

در پی ارتحال آیت الله رودباری، حضرت آیت الله العظمی سیستانی در روز ۲ فروردین ۱۴۰۱ پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام به این شرح است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

جناب مستطاب حجت الاسلام آقای سیدصالح رودباری، دامت تأییداته

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خبر ارتحال والد مکرّم عالم متقی آیت الله آقای سیدمجتبی رودباری (رضوان الله علیه) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. اینجانب ضایعه فقدان آن بزرگوار را به جنابعالی و دیگر بستگان و علاقمندان ایشان به ویژه مردم شریف رشت تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگانشان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

ولَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ

۱۹ شعبان المعظم  ۱۴۴۳ هجری قمری

علی حسینی سیستانی

 

 

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت عالم ربانی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدمجتبی رودباری را با کمال تاسف و تأثر دریافت نمودم. فقید سعید از دانش آموختگان حوزه علمیه قم و نجف بود و در تدریس و تبلیغ بسیار کوشا بود.

اینجانب این ضایعه را به حوزه های علمیه بالاخص حوزه علمیه گیلان که با فقدان چنین عالم ربانی روبرو شده است تسلیت می گویم و برای بازماندگان صبر جمیل خواهانم و برای فقیه از دست رفته طلب مغفرت و رحمت خواهانم.

جعفر سبحانی

۳/۱/۱۴۰۱

 

 

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی

بسمه تعالی

خبر رحلت عالم وارسته و فقیه مجاهد آیت الله سیدمجتبی رودباری رحمت الله علیه موجب نهایت تاسف گردید.

این عالم ربانی در منطقه گیلان منشاء برکات فراوانی برای عموم مردم بود.

ارتباط گرم با مردم، تربیت علمی و اخلاقی شاگردان و تالیف آثار علمی از ثمرات وجودی ایشان بود.

اینجانب ضایعه رحلت این فقیه بزرگوار را به بیت ایشان و حوزه علمیه و مردم مؤمن استان گیلان و ارادتمندان وی تسلیت عرض می کنم و علوّ درجاتش را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌نمایم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

قم- ناصر مکارم شیرازی

۳/۱/۱۴۰۱

 

 

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی

 بسم اللّه الرحمن الرحیم

اناللّه وانا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت اللّه آقای حاج سیدمجتبی رودباری (رحمت اللّه علیه) موجب تأثر و تأسف گردید. این روحانی خدوم با علم و عمل و تبلیغ و ترویج فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) توانست اثر گذاری خاصی در استان گیلان داشته باشد.

اینجانب درگذشت آن مرحوم را به حوزه علمیه ، وابستگان محترم و اهالی استان گیلان تسلیت عرض نموده و علو مقام وحشر با صالحان و ابرار را برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

قم المقدسه

حسین نوری همدانی

٣ فروردین ١۴٠١

 

 

پیام تسلیت آیت الله العظمی شبیری زنجانی

آیت الله العظمی شبیری زنجانی به روز ٣ فروردین ١۴٠١ در پیامی درگذشت آیت الله سیدمجتبی رودباری را تسلیت گفت. متن این پیام به این شرح است:

إنا لله و إنا إلیه راجعون

درگذشت عالم وارسته آیت‌الله آقای حاج سیدمجتبی رودباری (ره) را به حوزه‌های علمیه، خاصه حوزه علمیه گیلان و مردم شریف آن سامان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم.

آن فقید سعید، با پرهیزکاری و منش ساده زیستی، در راه خدمت به مکتب نورانی اهل بیت (علیهم السلام) و نشر معارف دین و تربیت طلاب و همچنین ارتباط با آحاد مردم و قضای حوائج مومنین ساعی بود.

رضوان الله علیه و حشره الله مع محمد و اهل بیته الطاهرین (علیهم السلام).

آیت الله العظمی شبیری زنجانی

 

 

تسلیت تلفنی آیت‌الله العظمی حسین وحید خراسانی

آیت‌الله العظمی حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در روز چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام سیدصالح رودباری، پسر مرحوم آیت‌الله سیدمجتبی رودباری، ضایعه درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

ایشان در این تماس با تجلیل از مقام معنوی مرحوم آیت‌الله رودباری، آن فقید سعید را نمونه بارز عالمِ عامل و روحانی ساده زیست و مردمی دانستند و از درگاه الهی برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بیت مکرم آن مرحوم صبر جمیل مسئلت کردند.

 

 

پیام حضرت آیت‌الله العظمی عباس محفوظی، دامت‌برکات

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و دریغ فراوان ارتحال صدیق ارجمند، عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج مجتبی رودباری (رحمه الله علیه)

را دریافت نمودم.این شخصیت ارزشمند و تاثیرگذار ملجأ و پناهی مطمئن برای مردم شریف استان گیلان بود و ایشان یکی از استوانه های استوار علم و اخلاق و تعبد و معنویت در استان گیلان که جاذبه و رفتار مردمی وی باعث رغبت و شیفتگی مردم به دین و دینداری می گردید.

عالم وارسته، مجتهدی متخلّق که عمر پر برکت خویش را در راه تبلیغ شریعت مقدس نبوی صرف نمود و به حق بازمانده ای از روحانیت اصیل و خدمتگزار و دردمند شیعه بود. پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) – مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی

تکنون که روح آن عالم فرزانه و مومن حقیقی به عالم جاوید انتقال پیدا کرده است از خداوند قادر متعال برای روح آن مرحوم که مایه مباهات و افتخار روحانیت اصیل تشیع بودند غفران الهی و علوّ درجات و برای عموم بازماندگان و خاندان شریف رودباری صبر جمیل وأجر جزیل مسئلت می نمایم.

حشره الله مع سید الشهدا علیه السلام و اسکنه فی رضوان جناته ولاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم.

۱۰ فروردین ۱۴۰۱

(پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع تقلید حضرت آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی.) https://mahfoozi.ir/%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b9%d8%b8%d9%91%d9%85-%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87/

 

 

پیام حضرت آیت‌الله العظمی محمدعلی گرامی قمی

آیت الله گرامی از اساتید حوزه علمیه قم با صدور پیامی درگذشت آیت الله رودباری را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت فقیه و عالم وارسته و فرهیخته مرحوم آیت‌الله رودباری را به محضر ولی‌امر امت‌اسلام امام‌زمان علیه‌السّلام و حوزه‌های علمیه و عموم علاقمندان آن فقیه پرتلاش و به ویژه به خاندان و آقازاده‌های محترم‌شان تسلیت عرض می‌کنم،

آن فقیه ارجمند سالیان دراز در استان گیلان فعالیت چشمگیر فرهنگی و تربیتی داشتند و مردم را در مسیر کمال رهنمون بودند، امید است راه آن بزرگوار پررهرو باشد.

والسّلام‌علیکم و رحمت‌الله

قم _ محمدعلی گرامی

 

 

پیام تسلیت آیت الله عبدالله خائفی گیلانی

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

خبر ناگوار ارتحال عالم پارسا آیت الله آقای حاج سیدمجتبی رودباری (رضوان الله تعالی علیه) موجب تأثر و تاسف فراوان اینجانب گردید.

فقدان آن عالم وارسته، مصداق فقیه مومنی است که «اذا مات ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیئ». ایشان از استوانه‌های راسخ حوزه مبارک گیلان بودند. جامعیت در علم و عمل، تلاش مستمر در نشر علوم اهل بیت، علیهم السلام، و خدمت به مردم از خصال بارز ایشان بود.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم وارسته را به بازماندگان بیت شریف آن بزرگوار و نیز حوزه علمیه گیلان، علما، روحانیون، شاگردان، ارادتمندان و عموم مردم شریف رشت تسلیت می‌گویم و علو درجات و رحمت گسترده الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال درخواست می‌کنم.

اللهم اسکنه فسیح جنتک فی الفردوس الاعلى مع اولیائک وعرف بینه و بین محمد وال محمد صلوات الله علیهم، ولا حول لا قوه الا بالله العلی العظیم.

سوم فروردین ۱۴۰۱

عبدالله خائفی

 

 

 پیام تسلیت آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور

درگذشت عالم وارسته آیت الله سیدمجتبی رودباری موجب تاثر فراوان گردید.

آن عالم ربانی که از علمای برجسته استان گیلان بودند و سالهای متمادی در حوزه های نجف و قم از محضرعالمان بنام این دو حوزه بزرگ به کمالات علمی و معرفتی دست یافتند به موطن خویش مراجعت و به تدریس و تبلیغ مکتب و معارف نورانی اهل بیت(علیهم السلام) پرداختند و منشا خدمات و برکات بسیاری در حوزه علمیه گیلان بودند.

ضمن عرض تسلیت به مردم شریف و نجیب گیلان، بیت شریفشان و حوزه های علمیه، علما و روجانیت مکرم استان و همچنین شاگردان و ارادتمندان ایشان برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان و بستگان شان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

 

 

پیام تسلیت آیت‌ الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد آیت‌ الله آقای حاج سید مجتبی رودباری از علمای خدوم و برجسته استان گیلان موجب تالم و تاثر گردید.

آن روحانی جلیل القدر در تربیت طلاب فاضل و مدیریت مدارس علمیه و همچنین خدمات اجتماعی و انقلابی منشأ اثرات ماندگاری بود.

اینجانب ضایعه فقدان آن شخصیت ارزشمند را به خاندان مصاب و بازماندگان و مردم شریف استان گیلان تسلیت می گویم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت می نمایم.

سیدهاشم حسینی بوشهری

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

 

پیام تسلیت آیت الله جناتی در پی درگذشت آیت الله رودباری

آیت الله محمدابراهیم جناتی، درگذشت آیت الله سیدمجتبی رودباری را تسلیت گفت. متن تسلیت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال جانگذار عالم ربانی و روحانی مردمی، مرحوم آیت الله آقای حاج سیدمجتبی رودباری (رضوان الله تعالی علیه) موجب تأسف و تأثر فراوان شد. اینجانب فقدان آن شخصیت الهی و خدوم را به حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان گیلان و مردم شریف رشت و به خصوص به بیت محترم، فرزندان، علاقمندان و منسوبان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه باری تعالی برای آن فقید سعید رحمت، مغفرت و علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

محمدابراهیم جناتی

۲۰ شعبان ۱۴۴۳

۳ فروردین ۱۴۰۱

(شفقنا)

 

 

پیام تسلیت آیت الله سیدحسن مرتضوی شاهرودی

آیت الله سیدحسن مرتضوی شاهرودی، از اساتید برجسته درس خارج فقه و اصول در مشهد، در تماس تلفنی درگذشت آیت الله سیدمجتبی رودباری را به بیت مکرم ایشان تسلیت گفت.

ایشان در تماس تلفنی با فرزندآیت الله رودباری «ارتحال غم بار این عالم متقی» را به مردم شریف رشت و بیت مکرم  آیت الله رودباری تسلیت گفت و فرمودند: ایشان مصداق عاش سعیدا و مات حمیدا می باشند و این مصیبت برای همه دوستداران ایشان سنگین است.

 

 

آیت الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده گیلان در مجلس خبرگان

آیت الله رضا رمضانی گیلانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، در پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله سیدمجتبی رودباری را تسلیت گفت. متن پیام دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانگداز استوانه علمی دینی و معنوی استان گیلان عالِم وارسته، خدمتگذار و مخلص، حضرت آیت‌الله سید مجتبی رودباری (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

آن عالم ربانی که از دلدادگان، جویندگان و سالکان معرفت و اخلاق بود، از محضر بزرگان علم، فقاهت و سیاست چون حضرات آیات عظام امام خمینی، خویی، بروجردی، حکیم، میرزا هاشم آملی، علامه طباطبایی (رحمت الله علیهم) و اساتید برجسته دیگر، شاگردی نمود و خود مدرسی برجسته گردید و شاگردان بسیاری را تربیت نمود.

آن مجتهد گیلانی در تمام دوران انقلاب، همواره حامی و خدمتگذار اسلام، انقلاب و یار امام و رهبری بود. وی امام را صاحب نفس زکیه و اسوه‌ی کامل مبارزه می‌دانست.

مرجع و غمخوار مردم مؤمن، پناهگاه در ماندگان، و معتمد دینی مردم ولایتمدار گیلان که قریب به ۱۰۰سال با اعتقاد به مراسم و روضه‌های بیت ایشان عنایت داشتند.

اهتمام ایشان به نماز بر شهداء و حضور در مجالس آنان از نکات اعتقادی و رویه متداول بود که در حد توان و مقدورات ترک نمی‌شد.

سوز و اشکش در مجالس اهل‌بیت (علیهم السلام) نشان از ارادت ویژه و خالص وی در ولایت داشت که محبوبِ قلوب علاقمندان شده بود.

آن عالم جلیل‌القدر با زبان رفتارش، اخلاق اهل‌بیت (علیهم السلام) را جلوه‌گری نموده و طلاب و فضلا می‌توانند ادب مثال زدنی‌اش را الگوی خود قرار دهند.

او برای احیای حوزه‌های دینی استان دغدغه‌مند و برای اصلاحش از هیچ کوششی مضایقه نکرد.

این ذخائر ماندگار و ارزشمند، کافیست تا جایگاه وی در جوار اجداد طاهرینش منظور گردد. ان شاءالله.

اینجانب ثلمه وارده را بر پیکر معنوی استان جبران ناپذیر دانسته و آن را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع معظّم تقلید، حوزه‌های علمیه قم و نجف، شاگردان، علاقمندان، اخوان محترم و فرزندان عزیز بویژه خلف صالح ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید صالح رودباری و خاندان معظم‌شان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علوّ درجات، رضوان الهی و حشر با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلوان مسئلت می‌نمایم.

رضا رمضانی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

(پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله دکتر رضا رمضانی گیلانی)

http://ramazani-gilani.ir/%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d8%b3%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%a2%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%b1%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%ad-4/

 

 

پیام تسلیت آیت الله سیدعلی اشکوری، نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و اناالیه راجعون

درگذشت عالم فقیه وارسته و متقی و زاهد و چهره محبوب گیلان حضرت آیت الله رودباری رضوان الله تعالی علیه باعث اندوه فراوان گشت.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به ولی الله اعظم امام عصر عجل الله تعالی فرجه و رهبرمعظم انقلاب و سایر مراجع تقلید حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه رشت و نیز به خاندان محترم رودباری بخصوص جناب حجت الاسلام والمسلمین سید صالح رود باری و مردم عزیز گیلان تسلیت عرض میکنم و برای آن مرحوم علو درجه و حشر با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند خواهانم.

والسلام علیکم و رحمه الله

۲/ ۱ /۱۴۰۰۱

سیدعلی حسینی اشکوری

(سایت دفتر آیت الله سیدعلی حسینی اشکوری)

https://ashkevari.ir/news.php?id=217

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری

حجت الاسلام احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، در پی رحلت عالم ربانی آیت الله رودباری پیام تسلیتی صادر نمودند که به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی، پرهیزگار، مجاهد، انقلابی و مردمی، حضرت آیت الله سیّد مجتبی رودباری(ره) از علمای برجسته و شاخص وانقلابی و مبارز گیلان و از شاگردان امام خمینی(ره) که عمر شریف خود را وقف ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) نمودند خسارتی جبران ناپذیر برای مردم ولایتمدار گیلان و حوزه‌های علمیه است.

رحلت آن عالم عامل وپارسا که در خدمت خالصانه به مکتب اهل بیت عصمت وطهارت (علیهم السلام)و مردم و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد و لحظه به لحظه از عمرشان را در مسیر ولایتمداری و پشتیبانی از آرمانهای رفیع انقلاب اسلامی سپری نمودند را به محضر مقام معظم رهبری (مدّظله العالی)، علماء اعلام، حوزه ‌های علمیه، شاگردان، محبان ایشان، به‌ویژه بیت مکرم آن عالم ربانی و مجاهد تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان رحمت و مغفرت الهی و همنشینی با ائمه اطهار (علیهم السلام) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

۱۴۰۱/۱/۲

احمد پروایی

نماینده مردم شریف و ولایتمدار گیلان در مجلس خبرگان رهبری

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین استاد علی نصیری گیلانی

انا لله و انا الیه راجعون

عالمی الهی و کم نظیر، بقیه سلف صالح، ستاره علم و عمل در استان گیلان پس از عمری خدمات علمی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی و تربیت و تاثیرگذاری در رشد و تعالی دبن داران؛ آیت الله سید مجتبی رودباری به رحمت الهی پیوست.

خداوند ایشان را با انبیاء و اولیای برگزیده خود محشور فرماید و به ازای همه خدمات و مجاهدت های چند ده ساله بهترین و ماناترین پاداش را برای آن مرحوم مقرر فرماید!

ان شاء الله در مجال مناسب از سجایای اخلاقی آن عالم ذوب شده در ولایت اهل بیت (ع) سخن خواهیم گفت.

https://eitaa.com/alinasirigilani/3202

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی

متن پیام تسلیت حجت الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی، فرزند مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی، به مناسبت ارتحال آیت الله رودباری (ره) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا إلیه راجعون

ارتحال فقیه بزرگوار آیت الله آقای حاج سیدمجتبی رودباری رحمت الله علیه موجب تأسف وتأثر گردید.

این شخصیت علمی که توفیق درک حضور اساتید برجسته نجف را داشت از علماء متقی و متواضع وخلیق بود. بیت ایشان ماوی و ملجاء عام و خاص و همگان بود حضور نورانی ایشان در میان مردم موجب تقویت و استحکام اعتقادات و برطرف شدن وساوس نفسانی بود.

این ضایعه را به محضر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مراجع تقلید خصوصاً رهبری معظم انقلاب و همه حوزه‌های علمیه وروحانیت معظم استان گیلان ومردم عزیز آن دیار و خانواده‌های وابسته به ویژه حضرت آیت الله آقای خائفی دامت برکاته و آقازادگان محترم بالاخص حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدصالح رودباری تسلیت عرض می‌نمایم.

خداوند ایشان را با اولیای خویش محشور فرماید بحق محمد و آله صلوات الله علیهم اجمعین.

سوم فروردین ۱۴۰۱

محمدجواد فاضل لنکرانی

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام سیدحسن خمینی:

بسمه تعالی

درگذشت عالم جلیل القدر، حضرت آیت الله آقای سیدمجتبی رودباری رحمه الله علیه موجب تأسف دوستان و آشنایان ایشان شد.

ایشان که از شاگردان امام عظیم الشأن محسوب می شدند عمر خود را در راه تعالی فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج مکتب اهل بیت (س) مصروف داشتند.

خدای متعال رحمت خود را بر این فقید سعید مقرر دارد و به بازماندگان و بیت مکرم صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

سیدحسن خمینی

 

 

پیام تسلیت دکتر سیدمصطفی محقق داماد

دکتر سیدمصطفی محقق داماد، در پیامی رحلت آیت الله رودباری را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

جناب حجه الاسلام والمسلمین اقای سید صالح رودباری، دام عزه

بدین وسیله رحلت والد ماجد عالم عامل حضرت ایت الله رودباری طاب ثراه را که از نمونه های اخلاق بودند، به حضورجنابعالی و سایر بازماندگان و بستگان سوگوار و کلیه شاگردان مکتب تربیتی ایشان تسلیت عرض می کنم، برای روح بلند آن عالم فرزانه رضوان حق متعال وبرای شما صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

سیدمصطفی محقق داماد

(سایت عدلنامه)

http://adlname.ir/?p=7545

 

 

پیام تسلیت آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه شهر اردبیل، در پی ارتحال آیت الله رودباری پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

ارتحال عالم ربانی فقیه صمدانی اسوه زهد و تقوا ملجا طلاب و فضلاء، ملاذ ضعفاء و فقراء آیت الله رودبادی را به جامعه روحانیت مخصوصاً اهالی معظم گیلان تسلیت عرض می‌کنم، آن عالم فرهیخته با قدرت عظیم روحی و معنوی خود نه فقط بر خطه عزیز گیلان، بلکه بر قلوب تمام عاشقان خلوص و طهارت، زهد و حریت، عرفان و معنویت حکومت می‌کرد.

خطه مبارک گیلان با پرورش علماء و عرفای بی نظیر چون آیت الله بهجت و آیت الله رودباری در دامن خود نشان داده که استعداد پرورش نحاریر عظیم الشان دارد و قطعاً پرچم این سلسله مبارک در این خطه عزیز همیشه بر افراشته خواهد بود.

سیدحسن عاملی

۳ فروردین ۱۴۰۱

۲۰ شعبان ۱۴۴۳

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا جوادی گیلانی

بسم الله الرحمن الرحیم

هو الحی الذی لایموت. تنها زنده ای که نمی میرد اوست و آنان که با اویند، زنده و جاویدند و مرگشان  هجرت به سوی حی مطلق است.

خبر ارتحال غم بار عالم ربانی، متخلق به اخلاق الهی، روحانی زاهد و وارسته، حضرت آیت لله سیدمجتبی رودباری را در آغاز بهار، داغی سترگ بر قلب مردم استان گیلان خصوصا شهر رشت وارد آورد.

هر چند باغبان آفرینش به او روضه و رضوان خواهد بخشید و با ریزش صلوات و رحمت، مردم دیار باران را تسکین خواهد داد، این فقیه نجیب، متین و صبور، خوشه چین  اندیشه های فقهی حوزه قم و نجف بود.

وی از شاگردان دو استوانه کم نظیر فقه و اصول (امام راحل  و آیه الله خویی، ره) بود که پس از تحصیل و تهذیب، مشعل دار هدایت، در خطه گیلان گشت و در حیات علمی و سلوک عملی خود، در دل و جان طبقات مختلف مردم، پیامهای وحی و عترت را  به ودیعه نهاد.

خانه او، خانه تقرب به خدا و توسل به خاندان عصمت و طهارت، علیهم السلام، و ملجا و پناه همه مردم بود، به حق، ارادت مردم به وی مثال زدنی است. بی شک ضایعه از دست دادن این عالم راحل، بر علما و متدینین و عموم مردم این دیار، تنها با صلوات و رحمت خاص خداوند قابل تحمل خواهد شد.

اینجانب برای آن مرحوم از خداوند منان، طلب رحمت و مغفرت دارم و تعزیت و تسلیت خود را به رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیه الله خامنه ای، دامت برکاته، عرضه میدارم و نیز به بیت معظم آن فقید سعید بالاخص به رفیق و انیس دیرینه وی، حضرت آیه الله خائفی، سرمایه علمی و معنوی کم نظیر استان.

مطمئنم با دعای خیر مردم شریف گیلان، مواهب معنوی و ترویج دیانت و دین داری بیت معزز  با همت فرزندان، خصوصا فرزند روحانی و صالح ایشان به شایسته گی پایدار خواهد ماند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

جوادی گیلانی

روز ۱۴۰۱/۱/۳

https://eitaa.com/Javadi_gilani/485

 

 

حجت الاسلام دکتر حمیدرضا ترابی گیلانی، مدیر آکادمی اسلام شناسی اروپا در هامبورگ آلمان

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر غم انگیز ارتحال ملکوتی دانشمند ربّانی، استوانه علم و تقوا، یادگار سلف صالح، عالمِ امین، صدوق و خدوم، شاگرد شایسته امام راحل، قدس سره، حضرت آیت الله سیدمجتبی رودباری، طاب ثراه، را در سرزمین غربت دریافت کردم.

ایشان انسان عالیقدر و والامقامی بود که وجود مبارکش در کلان شهر رشت، نقطه ثقل ایمان و معنویت به شمار می رفت و همواره عطر وجود، نور اخلاص و رایحه خوشِ اخلاق انسانی آن مرد خدا در فضای اندیشه و عمل دلنوازی می کرد.

گیلان در طول تاریخ از چنین علمای اصیل و ناب برای دعوت به سوی خدا و رسول، صلی الله علیه و آله، فراوان به خود دیده و همواره به آنها بالیده است و به الطاف الهی آینده نیز چنین خواهد بود.

اینجانب ضایعه وارده را پیش از همه به محضر مقدس امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و آنگاه به مقام معظم رهبری، مد ظله العالی، حوزه های علمیه برادران و خواهران، بیت معظم له، شاگردان و ارادتمندان و عموم مردم شریف خطه سرسبز گیلان و دیار میرزا کوچک خان جنگلی تسلیت عرض می کنم و برای همگی اجر جزیل و صبر جمیل مسألت دارم. و سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا.

دوم فروردین ۱۴۰۱ هجری شمسی.

حمیدرضا ترابی

مدیر آکادمی اسلام شناسی اروپا (حوزه علمیه هامبورگ AIT)

https://eitaa.com/hrtorabi_com/555

 

 

پیام تسلیت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید مجتبی رودباری موجب اندوه و تاثر خاطر شد.

این عالم وارسته و انقلابی که از مبارزان نهضت اسلامی و از یاران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود، همه عمر شریف خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج معارف اسلامی، مکتب تشیع و تربیت طلاب و شاگردان فراوان نمود.

این اسوه اخلاق و تقوا در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز با مردم‌داری در رسیدگی به مسائل مردم و انجام امور خیریه همواره پیشگام بود و منشا خدمات ماندگار شد.

اینجانب این ضایعه را به حوزه های علمیه، علمای اعلام، مردم متدین گیلان، شاگردان و ارادتمندان به ویژه بیت گرامی آن مرحوم تسلیت می گویم و از درگاه خداوند برای آن سفر کرده رحمت واسعه الهی و همجواری با اجداد طاهرینش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سیدابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

(کانال ایتایی روزنه،@rozaneebefarda)

 

 

پیام تسلیت دکتر محمدباقر قالیباف، ریاست مجلس

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال روحانی گرانقدر و وارسته آیت‌الله آقای حاج‌سید مجتبی رودباری موجب تاسف و تاثر شد.

این عالم برجسته از پیشگامان نهضت اسلامی و از شاگردان و یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) در سال‌های تبعید در نجف و دوران انقلاب و یاور رهبری در استان گیلان بودند که در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر گسترش و نشر معارف دینی و اسلامی، ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام و توجه به مسایل فرهنگی نسل جوان و نوجوان، در رسیدگی به مسائل مردم و مشارکت در امورخیریه و عام‌المنفعه تلاش چشمگیر داشتند.

ضمن تسلیت این ضایعه به روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان گیلان، شاگردان، ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای آن عالم جلیل‌القدر علودرجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

(کانال ایتایی روزنه،@rozaneebefarda)

 

 

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور:

انالله و انا الیه راجعون درگذشت عالم وارسته آیت الله سید مجتبی رودباری موجب تأثر و تألم خاطر شد.

این عالم و روحانی پرهیزکار از شاگردان مبرز عالمان بزرگ حوزه‌های علمیه نجف و قم همچون آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت الله خوئی، آیت الله العظمی حکیم و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که عمر پربرکت خود را در راه فراگیری علم و دانش و همچنین تربیت شاگردان برجسته صرف کرد.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم و همچنین مردم استان گیلان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن عالم پرهیزگار، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

 

 

سردار علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ»

ارتحال فقیه وارسته، عالم مجاهد و روحانی فرزانه آیت الله سید مجتبی رودباری (ره) موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

بی شک یاد، نام و مجاهدت‌های آن عالم جلیل القدر که در زمره برجستگان روحانیت استان گیلان است و عمر شریف و با برکت خود را صرف ترویج و نشر معارف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کرد برای همیشه در حافظه تاریخی ملت شریف ایران بویژه خطه پرافتخار گیلان زنده بوده و باقی الصالحات آن فقیه نیک نفس و خیراندیش خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مؤلمه به محضر حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، جامعه روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان گیلان، برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی و همنشینی با اباعبدالله الحسین (ع) و برای بازماندگان و مصیبت‌‌دیدگان محترم صبر، شکیبایی و ثبات قدم مسئلت می‌کنم.

 

 

دکتر محمدباقر نوبخت، رییس سابق سازمان برنامه‌وبودجه

قال الله تعالی: و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون.

خبر ارتحال عالم جلیل‌القدر آیت‌الله حاج سید مجتبى رودباری رضوان الله تعالی برای مردم متدین و قدرشناس گیلان و جامعه مکرم روحانیت بسیار غم انگیز و سخت بود.

از این پس، دیدن محراب مسجد صفی، درس پر با حوزه علمیه و مراسم تجلیل و تعزیت اهل البیت به ویژه گردهمایی های دستجات سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی بدون او چقدر برای مردم پر عاطفه، غم انگیز و فقدان آن روحانی مقبول و محبوب با سرمایه اجتماعی وافر برای جامعه محترم روحانیت چقدر سخت خواهد بود.

اینجانب که همواره عطر دایی مرحومم را از رایحه معنوی وجود عزیزشان جستجو می‌نمودم دردمندانه در جمع ارادتمندان با خانواده داغدار و یادگاران عزیز به ویژه حضرت حجت‌الاسلام حاج آقا سید صالح رودباری حفظه الله تعالی، اعلام همدردی می‌نمایم.

محمدباقر نوبخت

رییس سابق سازمان برنامه‌وبودجه کشور

 

 

پیام تسلیت آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز به مناسبت درگذشت مرحوم آیت الله رودباری پیام تسلیت صادر کرد که شرح آن در ذیل آمده است؛

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، فقیه وارسته حضرت آیت الله آقای سید مجتبی رودباری قدس سره الشریف موجب تألم و تاثر گردید.

فقدان چنین بندگان صالحی، ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

ایشان سالیان متمادی عمر شریف شان را وقف ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

اینجانب این ضایعه تاسف بار را به خانواده و فرزندان و تمامی علاقمندان آن فقید سعید تسلیت گفته و برای آن عزیز از دست رفته از خداوند عزوجل علو درجات را مسئلت دارم و فردا چهارشنبه سوم فروردین را در گیلان عزای عمومی اعلام می‌کنم.

رسول فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری در گیلان و امام جمعه رشت

)پایگاه اطلاع رسانی آیت الله فلاحتی(

نماینده ولی فقیه در گیلان، در پی درگذشت آیت الله رودباری فردا را در گیلان عزای عمومی اعلام کرد.

 

تسلیت اسدالله عباسی، استاندار گیلان

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

ضایعه مولمه رحلت فقیه وارسته، یار و شاگرد دیرین امام، انقلاب و رهبری و عالم مجاهد و فرزانه، ساده‌زیست و محبوب مردم گیلان حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری موجب تأثر و تألم بسیار گردید.

آن بزرگوار که از ستارگان تابناک مکتب امام جعفر صادق(ع)، اخلاق، فقه و علم بود؛ عمر شریف خود را صرف مجاهدت خالصانه در عرصه نشر معارف و احکام دین و ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) کرد و همواره ملجأ مراجعات معنوی مردم استان بود.

اینجانب این مصیبت را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ویژه بیت مکرم آن فقید سعید و مردم شریف استان گیلان تسلیت عرض می‌نمایم.

خداوند بزرگ روح بلند ایشان را با امام شهیدان محشور کند.

اسدالله عباسی

استاندار گیلان

 

 

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری این عالم برجسته موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

آن مرحوم فقید که یکی از شاگردان مکتب امام خمینی(ره)و یار صدیق حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بودند که با جدیت خاصی خلوص نیت در خدمت مردم گیلان، حوزهای علمیه، مدارس علوم دینی، تربیتی، فرهنگی و امورخیریه بوده و در طول عمر با برکت خود از هیچ تلاشی برای رسیدگی به محرومان و نیازمندان دریغ نکردند.

بی‌شک حضرت آیت‌الله رودباری زبان گویای دفاع از حق و احکام الهی و خادم دلباخته آستان ملائک و از منتظران واقعی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم و زعیم حوزه‌های علمیه بودند که پس از عمری مجاهدت و خدمت به ملکوت اعلی پیوست و قلب ملت شریف ایران اسلامی، مردم ولایت مدار گیلان و دوستداران انقلاب را جریحه دار کرد.

اینجانب ضمن تسلیت به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام دامت برکاتهم، بیت معظم آن عالم ربانی رضوان الله تعالی علیه، حوزه‌های علمیه، عموم مردم گیلان و ایران اسلامی از درگاه پروردگار متعال برای روح بلند آن مرحوم مغفور، علو درجات و حشر با ائمه اطهار علیهم‌السلام و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور،  فرمانده سپاه قدس گیلان

 

 

دکتر محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان

انا لله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (ص) إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْء

وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.

ارتحال جانسوز عالم ربانی و روحانی گرانقدر، حضرت آیت‌الله حاج سیدمجتبی رودباری (قدس الله نفسه الزکیه) مصیبتی بزرگ بر دل عاشقان و دلدادگان اسلام ناب محمدی (ص) و ارادتمندان ایشان در کشور و به ویژه گیلان زمین نشاند.

طهارت نفس و صفای باطن آن عالم عالیقدر همواره زبانزد مردمان ولایتمدار گیلان بود.

حضرت آیت الله رودباری از فضایل اخلاقی والا و بیشمار برخوردار بودند و اسوه ساده زیستی، حسن اخلاق، فروتنی و اخلاص بشمار می‌آمدند.

این روحانی جلیل القدر سال‌های سال به شکلی مجاهدانه در مسیر تبیین ارزش‌های اسلامی و ترویج سیر و سلوک و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در قله‌های بلند قرار داشتند و عمر شریف خود را در اعتلای ترویج معارف الهی و اهل بیت (علیهم السلام) گذراندند و همواره در خدمت به مردم شریف گیلان به ویژه مظلومان و احیای هر چه بیشتر امور خیریه و مواسات با نیازمندان پیشگام بودند و به راستی که مجلس روضه هر ساله ایشان در منزلشان با حضور پرشور سوگواران حسینی (ع) در شهر رشت نقشی الهام بخش و بیدار کننده داشت.

افزون بر منزلت‌های اخلاقی، میراث علمی ماندگار از ایشان همانند هدایت حوزه‌های علمیه و تربیت شاگردان صالح، تأسیس کتابخانه بزرگ امیرالمومنین (علیه السلام) رشت و… نیز از یادگاری‌های معنوی و ارزشمند ایشان برای دیار گیلان است.

ارتحال این عالم عامل، که از شاگردان مکتب امام خمینی (ره) و از دلداگان به ولایت فقیه بودند را به پیشگاه حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه، رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، بیت معظم حضرت آیت الله رودباری (رضوان الله تعالی علیه)، حوزه‌های علمیه، ارادتمندان آن مرحوم مغفور و عموم مردم ولایتمدار گیلان تسلیت عرض می‌نمایم.

بر روح پاک آن فقید سعید درود می‌فرستیم و سلامتی و عزت روزافزون مقام معظم رهبری (دامت برکاته) را از خداوند متعال خواستارم.

محمدباقر باقرزاده

مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام ولی الله عادلی، مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان درگذشت آیت الله رودباری عالم برجسته گیلانی را تسلیت گفت. پیام وی به این شرح است:

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، استاد علم و اخلاق وعرفان از ستارگان در خشان مکتب امام صادق

(ع) و محبوب مردم ولایت مدار گیلان حضرت آیت الله رودباری موجب تاثر و تاسف گردید، این ضایعه مولمه را به حضرات علماء و فضلا و طلاب و شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم، به ویژ به یادگار ایشان صدیق ارجمند و فاضل گرانقدر جناب حجت الاسلام والمسلمین سید صالح رودباری تسلیت عرض نموده، غفران و رحمت الهی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم را از خداوند متعال مسئلت دارم.

ولی الله عادلی

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه علمیه گیلان

حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه علمیه گیلان، با صدور پیامی، ارتحال آیت الله سید مجتبی موسوی رودباری(ره) را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

إنّما یخشی الله من عباده العلماء

خبر ارتحال ملکوتی فقیه اهل بیت عصمت و طهارت‌(علیهم السلام) حضرت آیت اللّه آقای حاج سید مجتبی موسوی رودباری رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف عمیق گردید.

تاریخ پر افتخار شیعه همواره شاهد عالمان عاملی بوده که وجود آنان برای پویندگان راه سعادت و معنویت هادی و راهنماست.

فقیه پارسا حضرت آیت الله رودباری قدس الله نفس الزکیه که به تأسی از اساتید خویش همچون حضرت آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام راحل، عمر شریف خود را در راه تعلیم و تعلم و خدمت به مکتب قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام سپری نمود، نه تنها در معنویت و اخلاق بلکه در ساده زیستی و خدمت به مردم شخصیتی کم نظیر بود که محل رجوع آحاد مردم بود.

سلوک مردمی و انقلابی، حمایت و پشتیبانی صریح از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و همچنین زهد و ساده‌زیستی، از وجوه برجسته شخصیت آن عالم فرزانه و جلیل القدر است.

آن عالم بزرگوار سراسر عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اهلبیت علیهم السلام سپری نمود.

آیت‌الله رودباری منشأ خدمات خیریه و عام المنفعه در شهر رشت بوده؛ بی شک افول این ستاره فقاهت از آسمان پر ستاره حوزه مبارکه، ثلمه‌ای است که چیزی آن را جبران نمی کند.

این ضایعه مؤلمه را به جامعۀ روحانیت و حوزۀ علمیه و خصوصاً مردم شریف گیلان و شاگردان و ارادتمندان آن عالم جلیل القدر، بالاخص به بیت شریف و فرزندان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه فقید سعید؛ رضوان و جنت الهی و برای عموم مصیبت دیدگان به ویژه بازماندگان گرامی، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

حوزه علمیه استان گیلان این ضایعه مؤلمه و مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم و آحاد ارادتمندان و شاگردان داغدار ایشان خصوصاً مردم شریف گیلان و فرزند عالمشان، تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه فقید سعید رضوان و جنت الهی، و برای عموم مصیبت دیدگان به ویژه بازماندگان گرامی، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌ نماید .

عاش سعیدا و مات سعیدا

مدیریت حوزه علمیه استان گیلان

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام حمزه خلیلی، رئیس دادگستری گیلان

حجت الاسلام حمزه خلیلی، رئیس دادگستری استان گیلان، در پیامی، ارتحال آیت الله رودباری(ره) را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

عروج ملکوتی عالم محراب نشین، ستاره درخشان مکتب امام صادق(ع) و استاد معظم و محبوب حوزه‌های علمیه استان گیلان آیت الله آقا سید مجتبی رودباری را به تمامی ارادتمندان و شاگردان و مردم دلسوخته گیلان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عبد صالح علو درجات و همجواری با علماء و صلحاء و برای بیت مکرم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

حمزه خلیلی

رئیس دادگستری استان گیلان

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام سیدعبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندر انزلی

حجت الاسلام سیدعبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندر انزلی، ارتحال آیت الله سیدمجتبی رودباری(ره) را تسلیت گفت که به این شرح است:

‌إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال عالم ربانی و مهذب، استوانه زهد و تقوی، حضرت آیت الله حاج سید مجتبی رودباری(ره) موجب اندوه و تاثر گردید؛ این ثلمه را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و نائب برحقش مقام معظم رهبری، روحانیت و حوزه‌های علمیه، مردم مومن و ولایت مدار استان گیلان‌، بیت مکرم و فرزندان معظم بویژه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید صالح رودباری تسلیت عرض نموده و برای آن سعید راحل علو درجات و حشر با اجداد طاهرین و صبر اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

سیدعبدالجواد شمس الدین

امام جمعه شهرستان بندر انزلی

 

 

حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال غم‌انگیز مجاهد انقلابی، خدمتگزار صدیق عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله «سیدمجتبی رودباری» یاور راستین امام راحل(ره)، عالم ربانی و مربی بی‌بدیل، همه‌ی دوست‌داران ایشان را به سوگ نشاند.

این شخصیت بزرگوار در زمره مجاهدان خستگی ناپذیر و مصمم در مسیر تابناک اسلام ناب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بود.

دفاع پویا و پیوسته از ارزش‌های الهی، انقلابی و ولایت فقیه، گفتمان پرجاذبه قرآن کریم، سنت نیکوی نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عرصه‌های تربیتی و پرورش شاگردان و طلاب علوم اسلامی از برجستگی‌های ایشان به شمار می‌آمد.

اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، حوزه‌های علمیه، ارادتمندان و شاگردان و خصوصاً بیت مکرم و بازماندگان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.

حسن حبیبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

 

 

حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان

همتراز آفتاب بود و همسایه آب. از سلاله بی‌مثال آل علی، برآمده از نجف دلها و برکشیده در بوستان سرزمین گیل و دیلم، بزرگامردی که جانش بی‌قرار حضرت حق بود. خوشا که با مردم و برای مردم زیست و بی‌قرار از میانشان پرکشید تا هماره بر تارک تاریخ بماند.

رحلت جانگداز حضرت آیت‌الله سیدمجتبی رودباری، مجتهد و عالم ربانی و پیام‌آور مهربانی را به مردم گیلان و خانواده محترم‌شان تسلیت می‌گوییم.

حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان

  http://Eitaa.com/artguilanews

 

 

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

خبر ارتحال عالم ربانی و شخصیت روحانی، مبارز راه انقلاب اسلامی و از یاران متعهد و نزدیک حضرت امام، آیت‌الله سید مجتبی رودباری از علمای برجسته و یکی از افتخارات گیلان زمین که عمر مبارکش را در راه تدریس، ترویج و تبلیغ معارف اسلامی سپری کرد، بسیار سخت و اسفبار بود.

این ضایعه جبران ناپذیر را به ساحت مقدس ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و خانواده معزز ایشان و مردم شریف و ولایتمدار استان گیلان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و برای روح ملکوتی آن عالم ربانی از درگاه باری تعالی علو درجات مسئلت دارم.

بر روح پاک آن فقید سعید درود می‌فرستم و سلامتی و عزت روز افزون مقام معظم رهبری (دامت برکاته) را از خداوند متعال خواستارم.

رضا ثقتی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

 

 

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان

مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء

چه تعابیر زیبایی از رسول مهربانی ها آمده است که علما وارثان پیامبرانند. چراغهاى روى زمینند. اهل آسمان ایشان را دوست مى دارند و مرگ عالم مصیبتى جبران ناپذیر است که تا روز قیامت این رخنه بسته نمى شود.

بدینوسیله ارتحال ملکوتی عالم ربانی، فقیه وارسته و مجاهد عرصه اخلاق، تعلیم و تربیت حضرت آیت الله آقا سید مجتبی رودباری (رضوان الله تعالی) که مایه تاثر و تالم گردید را به خاندان مکرم، عموم مردم ولایتمدار و عالم دوست استان گیلان، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند بلند مرتبه برای ایشان که مصداق تقوا و اخلاص بودند علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت دارم.

بی شک روح ملکوتی این عزیز سفر کرده که بانی برپایی جلسات اهل‌بیت(علیهم السلام) بودند، بر سفره نورانی این بزرگواران متنعم است.

رجاء واثق دارم که کلام و طریق ایشان مورد توجه همگان و در یادها مانا خواهد بود.

عباس اهرابی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان

 

 

دکتر فریبرز جمالزاد، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم پارسا، روحانی برجسته و شاگرد گیلانی حضرت امام خمینی(ره) آیت‌الله سید مجتبی رودباری، پس از عمری زندگی با برکت توام با پارسایی، ساده زیستی و مجاهدت با نفس  موجب تالم و تاثر بسیار شد.

یاد و خاطره عالم متقی آیت‌الله سید مجتبی رودباری که عمر با برکت خود را در راه ترویج معارف دینی و تدریس علوم الهی سپری نمود و چون خورشیدی سرشار از معنویت و خلوص بر تارک گیلان عزیز می‌درخشید، همواره گرامی داشته شده و راه پر از معنویت ایشان ادامه خواهد داشت.

اینجانب فقدان آن عالم عالیقدر را به خاندان محترم ایشان و جمیع مردم دیندار گیلان و ایران تسلیت عرض نموده، از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران و رضوان و حشر با اولیای طاهرینش و برای بازماندگان سلامتی، عزت و شکیبایی را خواستارم.

 

 

پیام مجمع نمایندگان گیلان

در پیام مجمع نمایندگان آمده است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

رحلت علامه فرزانه، متفکر و فیلسوف نامدار آیت‌الله سید مجتبی رودباری موجب تاسف و تالم فراوان اینجانبان شد.

آن عالم فرزانه و معلم اخلاق یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان و فیلسوفان اسلامی و خزانه علوم مختلف و عرفان و اخلاق در دوران معاصر بودند و عمر پربرکت خویش را صرف نشر و ترویج مبانی قرآن کریم و سیره نبوی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کردند.

ضایعه فقدان این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حوزه‌های علمیه، مردم قدر شناس و ولایت مدار گیلان و بیت مکرم تسلیت می‌گوییم و برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی را از درگاه حضرت حق مسئلت داریم.

مجمع نمایندگان مردم شریف استان گیلان در مجلس شورای اسلامی

 

 

سیدامیرحسین علوی، شهردار رشت

بسمه تعالی

خبر ارتحال ملکوتی آیت‌الله سید مجتبی رودباری فقیه عالی قدر تشیع (رضوان الله علیه) عالم برجسته و علامه ذوالفنون موجب تاثر و تحسر فراوان ‌گردید.

آیت‌الله سید مجتبی رودباری، این فقیه بزرگ علاوه بر اقدامات و خدمات بسیار بی‌ نظیری که در طول عمر پربرکت خود برای جهان تشیع و انقلاب اسلامی داشتند، دارای یک سابقه تحصیل در محضر امام خمینی (رحمه الله علیه) هم بودند.

اینجانب سید امیرحسین علوی شهردار رشت مصیبت فقدان ارتحال این عالم جلیل‌القدر و عارف بزرگ را به محضر نورانی حضرت ولی عصر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، روحانیت معظم، خاندان مکرم و بازماندگان معزز و همه شاگردان و ارادت مندان و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و برای آن فقید سعید علو درجات را از پروروگار متعال مسالت می‌نمایم.

سیدامیرحسین علوی

شهردار رشت

 

 

حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رشت

انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

متاسفانه با خبر شدیم روح عالم ربانی آیت‌الله سید مجتبی رودباری از علمای برجسته گیلان و کشور، نمونه زهد و علم و از خاندانی عالم پرور و فرهیخته که شاگردان بسیاری در راه شناخت و گسترش مکتب اهل‌بیت تربیت نمود، پس از عمری ترویج معارف اسلامی به ملکوت اعلی پیوست.

ایشان از بسیاری مراجع تقلید گذشته و معاصر ماذون بوده و علاوه بر تالیفات گرانقدرش، ساخت کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) که از بزرگترین کتابخانه‌های استان است یکی از اقدامات مفید ایشان در راه تربیت و رشد معنوی فرزندان گیلان بوده است.

اینجانب درگذشت این عالم ربانی را محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، بیت معزز ایشان و تمامی ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و علو درجات روح پاک ایشان را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت دارم.

حمیدرضا امام پناهی

فرماندار شهرستان رشت

 

 

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت عالم ربانی، آیت‌الله سید مجتبی رودباری موجب حزن و اندوه شد.

آیت‌الله رودباری از علمای برجسته و یکی از افتخارات گیلان زمین بود که عمر مبارکش را در راه تدریس، ترویج و تبلیغ معارف اسلامی سپری کرد

این ضایعه جبران ناپذیر را به ساحت مقدس ولی‌عصر(عج) و خانواده معزز ایشان و مردم شریف و ولایتمدار شهر رشت و گیلان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و برای روح ملکوتی آن عالم ربانی از درگاه باریتعالی علو درجات مسئلت دارم.

محمدحسین واثق کارگرنیا

رئیس شورای اسلامی شهر رشت

 

 

مسعود نصرتی، رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی و شهردار سابق رشت

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال عالم مجاهد و روحانی با اخلاص، حضرت آیت‌الله رودباری شاگرد وفادار و مخلص حضرت امام(ره) موجب تأسف و تاثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، مردم شریف گیلان، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.»

مسعود نصرتی

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی

 

 

محمدعلی نجفی، استاندار اسبق گیلان و البرز

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

عروج عارفانه عالم ربانی وجلیل القدر، مجتهد مهذب، اسوه زهد و پارسایی حضرت آیت‌الله سید مجتبی رودباری که از علمای عامل و وارسته و نماد نوعدوستی و ساده زیستی و مشعل دار سیره نبوی والگو و اسوه روحانیت مردم دار وعارفی اهل طریقت وسیرو سلوک بوده، موجب تاثر و تالم فراوان اینجانب و همه مردم گیلان شد.

اینجانب این ضایعه مولمه را به مراجع گرانقدر و روحانیون شریف وگیلانیان دوستدار اهل فضل و علم و خانواده معزز ایشان تعزیت و تسلیت می‌گویم، واز پیشگاه قادر بی‌همتا برای آن مجتهد و فقیه فرزانه علو درجات وصبر جمیل واجر جزیل برای بازماندگان خواهانم.

محمدعلی نجفی

استاندار اسبق گیلان

 

 

مصطفی سالاری، استاندار اسبق گیلان و مدیرعامل اسبق سازمان تأمین اجتماعی کشور

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت حضرت آیت‌الله رودباری که در واقع ستاره‌ای درخشان در سپهر معنویت و روحانیت و همچنین زهد و تقوی و بواقع سرمشقی از وارستگی و افتخاری برای گیلان و بلکه ایران و ایرانیان بودند، موجب تاثر و تالم بسیار گردید.‌

مقبولیت و محبوبیت مردمی این شخصیت بی بدیل که ماحصل خضوع، فروتنی و خاکساری ایشان در قبال مردم، برخورداری از درجات والای علم و دانش، آزادگی، انسان دوستی و مردمداری بود، می تواند سرمشقی مثال زدنی برای رفع بسیاری از کاستی ها در جامعه امروزمان باشد.

خداوند آن مرحوم مغفور را غرق رحمت واسعه خویش و مشی و سیره نیکوی ایشان را مسیری برای ترویج اخلاق و انسانیت قرار دهد.

مصطفی سالاری

استاندار اسبق گیلان

 

 

ارسلان زارع، استاندار سابق گیلان

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

رحلت اندوه‌بار آیت الله حاج سید مجتبی رودباری از علمای اعلام، فقیه نامدار، شاگرد برجسته مکتب امام صادق (ع) و استاد شناخته‌شده اخلاق، موجب تالم خاطر بسیار شد.

فقدان این عالم عامل و فرزانه محبوب، ساده‌زیست، مردم‌دار و الگوی اخلاق حسنه و نیکو، ضایعه بزرگی برای مردم شریف استان گیلان و همه علاقمندان به ایشان است.

اینجانب ارتحال آن مرحوم مغفور را به آحاد جامعه متدین گیلان به‌ویژه بازماندگان محترم و ارجمندشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، علو درجات برای آن فقید سعید مسئلت دارم.

ارسلان زارع

استاندار سابق گیلان

 

 

پیام تسلیت مشترک شش نفر از نزدیکان و دوستداران شهید ابوالحسن کریمی

انّالله و انّاالیه راجعون

قال رسول الله(ص): إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمى ‏پوشد.

خبر مؤلمه ارتحال عالم ربانی، فقیه صمدانی بقیه السلف صالح از علمای استان گیلان حضرت آیت الله سیدمجتبی موسوی رودباری – طاب ثراه- واصل و موجب تأسف گردید.

این ضایعه مؤلمه را به محضر مقدس ولی عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حوزه های علمیه، مراجع معظم شیعه و مقام معظم رهبری، دامت کلماتهم تسلیت عرض می نماییم. از ذات اقدس الهی برای آن عالم خدوم غفران و رضوان و حشر با محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین را مسالت داریم.

سه شنبه دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ هجری شمسی

احمد آیتی نسب

عباس اسماعیل‌نیا

رمضانعلی اصغری

عظیم تواضعی

ابراهیم عباس‌پور

محمدجواد کریمی

 

 

حجت الاسلام دکتر مرتضی عبداللهی، مدیر موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان

عالمی مردمی و پرهیزکار، سلاله السادات حضرت آیت الله حاج سیدمجتبی رودباری که عمری را در راه ترویج مذهب در میان مردم گیلان و رشت زندگی کرد به دیار باقی شتافت. این ضایعه را محضر همه علمای گیلان ، مردم رشت و خیل عظیم ارادتمندان این عالم بزرگ تسلیت عرض می کنم.

او در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از تحصیل در نجف اشرف به گیلان بازگشت و به تربیت طلاب مشغول شد و با حضور بی آلایش خود در میانه مردم، بر راه صحیح عالمان گذشته قدم نهاد و همواره در میان مردم برای هدایت و ارشاد آنها تلاش می کرد.

علم و تقوا ، احتیاط در امور شرعی و رفتار با دیگران، سلوک مردمی و رفع حوائج نیازمندان و مراجعان، زهد و پارسایی، تاکید بر حفظ حوزه های علمیه و تربیت شاگرد و حمایت و هدایت مستمر آنها و دفاع از انقلاب و امام و رهبری معظم، از سجایای مشهود اخلاقی این بزرگمرد بود.

با چشم خود بارها، محبت و احترام عجیب و مثال زدنی مردم به ایشان را که از عمق جانشان بر می آمد دیدم و هر کس به منزل ایشان مشرف می شد می دید که آنجا پناه مردم درمانده است و چه بسیار افرادی که فقط برای درخواست دعا و زیارت چهره مبارکشان، در انتظار می نشستند و او نیز با روی گشاده با مردم برخورد می کرد.

گیلان و شهر رشت، پدری مهربان را از دست داد و امیدوارم به دعای ویژه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، ضایعه رحلت این عالم عارف، برای مردم این سامان به زودی جبران شود و خداوند رحمان و رحیم، ما را از برکات وجودی این عالمان عامل محروم نفرماید.

مرتضی عبداللهی

https://eitaa.com/abdollahi_morteza

 

 

میثم عبدالهی، مدیر سایت رنگ ایمان، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر

عالم مجاهد ‌آیت الله سیدمجتبی رودباری، مجتهد برجسته رشت و امام جماعت مسجد صفی بازار رشت، حوالی ظهر امروز سه‌شنبه ٢ فروردین ١۴٠٠ بر اثر ایست قلب دار فانی را وداع گفت.

این ضایعه جانکاه را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، مردم شهرهای رشت و رودبار، علی‌الخصوص به شاگردان و خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده از و برای آنها صبر و اجر را از خدای متعال درخواست می‌کنم. خدای متعال آن مرحوم را غریق غفران الهی قرار دهد.

خاندان سادات «موسوی رودباری» از خاندانهای علمی برجسته و تاثیرگذار در تاریخ معاصر رشت به شمار می‌روند که مفاخر بسیاری را به خود دیده و حق بزرگی به گردن مردم رشت دارد. آیت الله سیدمجتبی رودباری متولد ۱۳۱۲ شمسی در نجف اشرف و فرزند مرحوم آیت الله سیدحسین رودباری و نوه پسری مرحوم آیت الله سیدمحمدتقی رودباری بود. این پدربزرگ (متوفی ۲۸ دی ۱۳۱۹) و فرزند (متوفی ۲۸ شهریور ۱۳۶۵) و نوه (متوفی ٢ فروردین ١۴٠٠) سه مجتهد برجسته می‌باشند که مدت مداوم حدود ١٢٠ سال امامت جماعت مسجد صفی در ناحیه بازار رشت را به عهده داشتند و خدمات شایانی در ترویج دین انجام دادند. امیدواریم که خدای متعال برای مردم رشت به احسن وجه جبران فرماید و این شجره مبارکه همچنان ثمراتش باقی باشد و این راه را با قوت بپیمایند.

میثم عبدالهی – رشت

سه‌شنبه ٢ فروردین ١۴٠٠

 

 

پیام تسلیت حجت الاسلام محمدباقر علیزاده:

انا لله وانا الیه راجعون

شاگرد و مرید مخلص امام خمینی به لقاء الله پیوست.

ارتحال مجتهد پارسا و بزرگ عالم معنوی و محبوب استان گیلان به ویژه مردم شهیدپرور و عالم دوست شهر رشت حضرت آیت الله سیدمجتبی رودباری (قدس سره) را به  محضر بقیه الله الاعظم امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)، امام خامنه‌ای، حوزه های علمیه، مردم عالم پرور و عالم دوست گیلان و به  بیت مکرم  و خصوصا فرزندان بزرگوارشان تسلیت عرض می کنم.

وی از شاگردان، حضرات آیات امام خمینی، خوئی، بروجردی، میزا هاشم آملی و… و از  همراهان حضرت امام ره، در دوران مبارزات و پس از پیروزی انقلاب بودند و ارتباط وثیقی با مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای داشتند.

ولایت مداری، تعظیم شعائر مذهبی و دینی ، دفاع و حمایت از نظام جمهوری اسلامی، خدمت به جامعه علمی استان، مردم داری و رسیدگی به افراد نیازمندان و ساده زیستی،  از شاخصه های ممتاز این عالم ربانی بود.

خداوند منان این عبد پرهیزکار و بنده صالح را با اجداد طاهرینش محشور فرماید و در جوار رحمت بیکرانش بر علو درجاتش بیفزاید.

 

 

پیام تسلیت کربلایی ابوذر بیوکافی، مداح اهل بیت

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و فقیه پارسا حضرت آیت الله #رودباری (رحمه الله علیه) را به محضر مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم ایشان مردم ولایتمدار رشت تسلیت عرض می‌نماییم.

ابوذر بیوکافی

٢ فروردین ۱۴۰۱

https://t.me/hajabozarbiukafi/10175

 

 

 

منابع:

کانال ایتایی روزنه.

سایت و کانال تلگرامی رنگ ایمان.

هشت دی نیوز.

گیلان پرس.

خبرگزاری حوزه. شفقنا.

خبرگزاری ابنا.

سایت جاهد خبر.

کانال ایتایی من انقلابی ام.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo