مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی در لاهیجان برگزار شد+تصاویر

مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی در لاهیجان برگزار شد+تصاویر

مراسم استانی گرامیداشت سی و هفتمین سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی، سردار حزب الله گیلان، دادستان انقلابی استان گیلان، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمن سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، مطابق برنامه هر ساله در مسجد جامع شهر لاهیجان عصر روز یکشنبه، ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ شمسی، از ساعت ۱۵:۳۰ برگزار شد.

دوشنبه 3 آوریل 2023 - 18:11

مراسم استانی گرامیداشت سی و هفتمین سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی، سردار حزب الله گیلان، دادستان انقلابی استان گیلان، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمن سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، مطابق برنامه هر ساله در مسجد جامع شهر لاهیجان عصر روز یکشنبه، ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ شمسی، از ساعت ۱۵:۳۰ برگزار شد. قاری استاد محمود لطفی نیا، مداح حاج حسین نبوی و این برنامه همراه با اجرای گروه سرود ضُحی برگزار گردید.

در انتهای مراسم، حاضرین به صورت دسته جمعی سر یادمانی که در محل ترور این شهید بزرگوار، در نزدیکی مسجد جامع، وجود دارد، گلباران نمودند. مراسم امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده بود و با روز ۱۱ رمضان المبارک ۱۴۴۴ق همراه شده بود و مردم و مسئولین با زبان روزه در این مراسم شرکت کردند. 

حجت الاسلام سعید مهدوی عصر یکشنبه در سی و هفتمین سالگرد شهادت «حاج شیخ ابوالحسن کریمی» در مسجد جامع لاهیجان، اظهار کرد: امنیت، آسایش و آرامش جامعه را مرهون خون پاک و مطهر شهدا هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مخالفت شدید شهید ابوالحسن با نفاق دینی و سیاسی، گفت: «شهید کریمی» ذوب در ولایت بود و برای اسلام و انقلاب جانش را فدا کرد.

وی با تاکید بر قدرشناسی از مقام شامخ شهدا، افزود: فرهنگ قدرشناسی از شهدا و خانواده‌های این عزیزان باید در جامعه بسط و گسترش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ثمره خون پاک هزاران شهید همچون شهید ابوالحسن کریمی است، گفت: این شهیدان به فرمان معمار کبیر انقلاب لبیک گفتند و با دل و جان در میادین نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند و موجب سربلندی و عزت ملت ایران شدند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه شهید کریمی در دوران زندگی خود همواره با نفاق دینی و سیاسی جنگید، تصریح کرد: شهید کریمی در مواجهه با منافقین در ایام انقلاب محدود شد و در اوج مظلومیت با بیان جمله طلایی خود که «قرار نیست ما بمانیم و ارزش‌ها از بین برود بلکه ما باید از بین برویم تا ارزش‌ها بمانند»، اوج عشق و علاقه خود به انقلاب را به همگان اثبات کرد.

وی با اشاره به ولایت مداری شهدا، افزود: شهید کریمی ذوب در ولایت بود و برای اسلام و انقلاب جانش را فدا کرد.

گفتنی است شهید ابوالحسن کریمی از جمله شخصیت­‌های انقلابی بود که به مبارزه با رژیم استبدادی پهلوی پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مقام فرماندار لاهیجان و سپس دادستان کل انقلاب گیلان با مبارزه با ضدانقلاب، در تثبیت انقلاب اسلامی نقش اساسی را در این استان گیلان به عهده داشت. وی در غروب روز ۱۳ فروردین ۱۳۶۵ در حال بازگشت به منزل، توسط عوامل سازمان منافقین ترور شده و به شهادت رسید. در ادامه تیزر و تصاویر آن جلسه را میبینید: 

دانلود فایل تیزر

 

 

 

 

 

 

منابع: سایت خبری ۸ دی.

خبرگزاری مهر. 

 خبرگزاری برنا

ارسال دیدگاه

enemad-logo