مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 Apr 2024
محتوا
نتایج شمارش آرای مردم گیلان در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری

نتایج شمارش آرای مردم گیلان در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری

از مجموع، تعداد کل آراء ماخوذه: ۱۰۱۷۹۱۰ نفر رای (یک میلیون و ۱۷ هزار و ۹۱۰ رای) برای انتخابات مجلس خبرگان، تعداد ۴ نفر یعنی حضرات آیات و حجج اسلام فلاحتی، رمضانی، اشکوری و کاظمی به این مجلس راه یافتند که ریز آرای آنان را در همین مطلب بخوانید

شنبه 2 مارس 2024 - 21:15

نتایج شمارش آرای مردم گیلان در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری

 

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در ۲۶۹۰ شعبه اخذر رای استان گیلان برگزار شد.

تعداد کرسی های استان گیلان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه، ۱۳ نماینده و برای مجلس خبرگان رهبری در کل این استان، ۴ نماینده است.

برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان گیلان تعداد ۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۶ نفر از آنها صلاحیتشان برای ورود در این مجلس به تایید شورای نگهبان رسید و البته در ابتدای مسیر تبلیغات، یک نفر از ادامه حضور در انتخابات انصراف داد و ۵ نفر به رقابت انتخاباتی دست زدند.

سرانجام از مجموع، تعداد کل آراء ماخوذه: ۱۰۱۷۹۱۰ نفر رای (یک میلیون و ۱۷ هزار و ۹۱۰ رای) برای انتخابات مجلس خبرگان، تعداد ۴ نفر یعنی حضرات آیات و حجج اسلام فلاحتی، رمضانی، اشکوری و کاظمی به این مجلس راه یافتند.

تعداد آرای نامزدهای انتخابات خبرگان به ترتیب زیر است:

آیت الله رسول فلاحتی: ۳۶۱۶۲۴ رای

آیت الله رضا رمضانی: ۲۲۳۷۲۴ رای

آیت الله سید علی حسینی اشکوری: ۲۱۷۱۷۹ رای

حجت الاسلام و المسلمین علی کاظمی: ۱۲۸۹۲۱ رای

حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی یوسفی: ۱۲۶۴۶۲ رای

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo